69.- Volem participar activament en les XII jornades de mediació anuals, enguany 2023.-
Proposta 2023
1.- Disposició.-
Enguany faig la proposta a l'organització la meva disposició si seria útil i de profit en participar activament i compartir en les jornades de mediació anuals, enguany 2023. Com a mediador voluntari veïnal de Tarragona, mediador Atenció Drets Humans ADH a Tarragona ciutat i a la comarca del Priorat i jutge de pau titular a un municipi del Priorat.
2.- L'Ajuda a les Persones en els Drets Humans (ADH).
La meva disposició en ajuda és oberta a la ciutat de Tarragona i a la comarca del Priorat sota el títol: Atenció en Drets Humans.
A Tarragona en la col·laboració des de 1991 i en la vocalia de l'Ateneu de Tarragona des de 2017, responsable del programa Cooppel de suport a les famlies de l'institut Antoni de Martí i Franquès obert al Pla Educatiu d'Entorn de la ciutat des de 2011 i en la col·laboració des de l'any 2000 i en vocalia de mediació a l'AAVV Verge del Carme des de 2018 i en la secretaria de comunicació a la Federació d'associacions veïnals Segle XXI de Tarragona, nord, centre, eixample i altres, des de 2019.
Al Priorat estic a la Junta des de 2007 i de president del Centre d'estudis del Priorat (CeP) des de 2018, realitzador des de 2008, ara fa 15è aniversari del programa mensual col·laborador a ràdio Falset.
I a nivell del Priorat i Tarragona ciutat estic en la coordinadora des de 2001 i enguany elegit coordinador territorial del Camp de Tarragona i de les Terres d'Ebre de la Federació Catalana de Voluntariat Social, , coordinador de CERADAI des de 1986 i membre de la coordinadora de Vida Creixent des de 2001.
En Atenció en Drets Humans (ADH) és donar a conèixer la iniciativa i els Drets Humans, suport motivacional a iniciatives de persones, mediació en qüestions, problemes o conflictes en associacions, en comunitats i escales o a nivell personal. Visitant disponible extern a les aules de l'institut i de la URV.
L'enfocament Cooppel en ADH, es fonamenta en la mirada comunitària de cooperació de totes les persones en la perspectiva preventiva, evitar riscos en altres ocasions i aprendre pels errors, reparadora en els danys i perjudicis, amb el perdó i la reconciliació i la resolutiva, anar per a solucions es a dir actes, actuacions, estratègies, etc. el més aviat possible i en el temps necessari tenint en compte el procés de dol i la necessitat de conversa ajuda, que faci falta.
El protocol és primer la persona víctima en singular o plural, escoltar-la i entendre-la, el paper dels responsables de l'escala com la presidència o altres, o l'associació o la comunitat per a conèixer la relació entre la víctima (V) i la persona provocant (P). En el cas de no poder resoldre passem al recurs de l' administració de finques, ADF si existeix o a professionals de mediació professionals municipals o de la Generalitat de Catalunya.
Un cas de molt èxit de recorrer a mediació professional entre uns 23 casos postius
Com a conclusió en l'atenció de persones i casos, enfocar sobre ADH, on tothom tenim drets, en principi tractem a tots la víctima com la provocant com a víctimes, en què et puc ajudar?
És important conèixer les normatives generals, les ordenances municipals siles hi han, els acords de les comunitats i escales, en relació a la qüestió, problema o conflicte (QPC).
El meu mòbil és el voluntariat social i l'aprenentatge servei, aprendre des de situacions noves del dia a dia.
https://wwwa.fundacio.urv.cat/congressos/jornades-mediacio-2022
Tesi Causa Cooppel per la Pau, postulant i servei.
Models psicològics i en concret l'Anàlisi Transaccional i el model ADR