68.- TESI.- Plantejament de la tesi Causa Cooppel per la Pau.-
TESI "comental" en construcció
1.- Treballs post dels nivells d'estudis superiors universitaris
2.- Avals anteriors.-
2.1.- Estudis universitaris:
Llicències en Pedagogia, UB ara URV, 1983 i en Ciències Religioses, FTC, 2017. Màsters en Psicologia AT 2000, Història de les Religions URV, 2006.
Competències professionals oposicions superades en la funció pública docent: professor EGB 1981, Mestre Audició i Llenguatge MALL 1993, Professor de psicologia i pedagogia, 1998 i mestre Educació Infantil 1999.
2.2.- Tesina i treballs de recerca universitària: Psicologies i l'Anàlisi Transaccional en la cultura de la ciutadania, 2000. Les socioaddiccions 2006. L'espiritualitat (santa Teresa de Calcuta), 2015. Drets Humans. De la mediació a la negociació.2021.
2.3.- Per estudiants universitaris en TFG en projectes d'Aprenentatge Servei i/o pràcticum:
Beneficis del Cooppel i disseny informàtic Cooppel 2022. Aplicacions Cooppel en la protecció dels animals en el Priorat, 2023.
Més info fins 2018, la pots trobar a sota:
https://www.territoriscreatius.cat/usuarios/tags/tag_gui%C3%B3der%C3%A0dio_sort_Usuario-created/
3.- Exercici actual ad honorem i professor emèrit des de 2017.-
- Estudi Cooppel Andorra 2017 i 2018, 2022.
- Exercici de voluntariat social, investigació acció educativa, pràctica reflexiva i aprenentatge servei APS en projectes URV, en programes d'atenció a les persones i a les associacions.
- Mediació veïnal tècnica voluntària comunitària i en el camp dels jutjat de pau (CEJFE, ACPJ) i suport motivacional
https://dinament.blogspot.com/2023/08/69-volem-participar-activament-en-les.html
4.- Definició, denominació i els trets distintius i més rellevants:
Tesi Estratègica Servei Investigació-acció (TESI).
Tesi Causa Cooppel per la Pau
- ESTUDI creatiu lliure "FERRAN jm".
- SOLIDÀRIA
Basada en la Neurociència (Analògica) tot considerant el que prometen els progressos de la tecnologia del segle XXI i de la IA (Intel·ligència Artificial).
5.- Concepte d'investigació educativa psicopedagògica:
Transanalista del Neurocomportament o Neurocomportamental (TaN) de l'aprendre a aprendre sempre. (També Comentalista en els comentaris ajuda o Neurocomentalista, en autodescobriment personal amb ajuda o sense).
" Cal recuperar la mirada cap a l'interior de la nostra ment, descobrir el nostre cor i els nostres somnis, com una realitat que incideix en el comportament humà. Es tracta d'investigar des de la trans anàlisi, més enllà de l'anàlisi, els per què?, els per a què?, el com? en "transformar els records des de l'anàlisi neurosensorial per a transformar el comportament autopersonal i interpersonal". És el "com" construir la pau en la ment de les persones des de les psicologies, les altres ciències i de les mateixes pràctiques culturals"
Agraeixo d'entrada el suport moral i professional del Dr. M. Teixidó i de la Dra. N. Lorenzo i del RIP Dr. Arcadi Oliveres. Així també el Dr. V. Ferreres (RIP) i la Dra P. Iranzo com de la Dra C. Torres.
Oferim de forma comunitària situacions d'aprendre a aprendre la pràctica Cooppel i del C@LCs amb formes de conversa ajuda, tallers reals, xerrades, conferències, seminaris, etc..
6.- Estructura:
1.- Marc teòric i conceptual de referència.-
Les psicologies en general, la Teoria de la Intel·ligència del PASS, Anàlisi Transaccional, etc. (conductisme, cognitivo conductista, psicoanàlisi, entre altres).
Action Research, Practica Reflexiva, etc.
2.- Observatori Permanent Cooppel.-
2.1.- Comportament i productes en el món presencial i en les xarxes socials
2.2.- Fonts: bibliogràfiques, personals en conferències, en internet siguin exposicions orals o escrites que al principi són gratuïts o altres productes,
3.- Drets.- Creació pròpia des de la pràctica reflexiva i considerant el marc conceptual i els principis de la comunitat científica d'utilitat pública a la ciutadania en els aspectes educatius, socials i culturals. El dret a la creativitat, a la comunicació i a la cooperació.
4.- Mapa de les sigles com a recursos mnemotècnics Cooppel C@LCs, per recordar els principis i les vivències clau:
TaNC o TAN i MDCU
PEDM
DINAMITA
POL+VO+RA
5.- Aportacions a la comunitat científica i de professionals basats en les ciències.
- Observació, Anàlisi, Aprenentatges, Interpretació, Intervenció en els Sabers mentals = Realitat OASIS
- Interès en els processos cognitius i en l'empoderament emocional i la seva incidència en la realitat. Dra Iranzo i Dr Teixidó.
- Projecte, metodologia COPEC i ideologia COPC , psicoanalista
- Biografia de l'autosuperació personal i familiar
6.- Nous conceptes definitoris
Neurocomentalisme, definició i passos:
COOPPEL
1.- Descobrir el silenci mental i l'observació de la dinàmica neurosensorial i mental
2.- La lectura i la intervenció en la Neuro Autoria Sensorial (NAS).
Comentalista i Neurocomentalista
En el cas de Neurocomentalista
Neuro Co Ment
"ALISTA": Aprendre de la Lectura i de la Intervenció Sensorial Transmobilitzadora de l'Autoritat mental. Des de la identificació i joc de les formes cognitives, els relats de transformació dels fils mentals, dels perfils de supervivència mental, de patrons relacionals i d'estils d'aprendre a aprendre en la vida. Al voltant del sentit central (ikigai) de la vida en el que sabem (dos, carismes, talents), estimem, necessiten els altres i si es pot arribar a pagar (laboral-professional)
Cal conèixer també les tècniques de l'EFT, EMDR, Reiki, Gimnàsia Cerebral, PNL, altres
3.- La identificació i l'estimulació de les Ones Neuro-Cerebrals ONC
4.- Entrenament.- La percepció, l'apreciació i la valoració des de l'economia de l' energia mental en els comentaris mentals cooperatius (Comentalisme) i en la construcció d'hàbits en l'aprendre, desaprendre i reapendre.5.- Lúdic.- El disseny i la creació de jocs Cooppel sobre aprendre a aprendre sempre i les converses C@LCs. (Observació- Laboratori- Clínica- Factoria- Fira o mostra. Competició cooperativa i Festa)