Translate

dissabte, 26 d’agost del 2023

68.- TESI.- Plantejament de la tesi Causa Cooppel per la Pau.-

Cooppel comunitat, federació, famílies, colles, moviment, corrent etc.
A patir del caos (C) organitzar (O) oportunitats (O) per a promoure(P)  i protegir (P) estratègies (E)  lliures (L)...... Cooppel
SiS Suports inclusius Sistèmics.  SiS TÈMICS    Transneuro (T)  estratègia (E)  mental (M) d'interès (I)  creatiu, comunicatiu i cooperatiu (Cs)

TESI                "comental" en construcció

1.- Treballs post dels nivells d'estudis superiors universitaris

2.- Avals anteriors.-

2.1.- Estudis universitaris:

Llicències en Pedagogia, UB ara URV, 1983 i en Ciències Religioses, FTC, 2017. Màsters en Psicologia AT 2000, Història de les Religions URV, 2006. 

Competències professionals oposicions superades en la funció pública docent: professor EGB 1981, Mestre Audició i Llenguatge MALL 1993, Professor de psicologia i pedagogia, 1998 i mestre Educació Infantil 1999.

2.2.- Tesina i treballs de recerca universitària: Psicologies i l'Anàlisi Transaccional en la cultura de la ciutadania, 2000. Les socioaddiccions 2006. L'espiritualitat (santa Teresa de Calcuta), 2015. Drets Humans. De la mediació a la negociació.2021. 

2.3.- Per estudiants universitaris en TFG en projectes d'Aprenentatge Servei i/o pràcticum:

Beneficis del Cooppel i disseny informàtic Cooppel 2022. Aplicacions Cooppel en la protecció dels animals en el Priorat, 2023.

Més info fins 2018, la pots trobar a sota:

https://www.territoriscreatius.cat/usuarios/tags/tag_gui%C3%B3der%C3%A0dio_sort_Usuario-created/

3.- Exercici actual ad honorem i professor emèrit des de 2017.-

- Estudi Cooppel Andorra 2017 i 2018, 2022.

- Exercici de voluntariat social, investigació acció educativa, pràctica reflexiva i aprenentatge servei APS en projectes URV, en programes d'atenció a les persones i a les associacions.

- Mediació veïnal tècnica voluntària comunitària i en el camp dels jutjat de pau (CEJFE, ACPJ) i suport motivacional

https://dinament.blogspot.com/2023/08/69-volem-participar-activament-en-les.html

4.- Definició, denominació  i els trets distintius i més rellevants: 

Tesi Estratègica Servei Investigació-acció (TESI).

Tesi Causa Cooppel per la Pau

- POSTULANT cooperativista i pacifista local, comarcal, territorial, nacional, internacional i mundial en la difusió, en la pertinença i a favor de la Federació Internacional de Clubs Cooppel
- PRÀCTICA REFLEXIVA comunicativa de la ciutadania del segle XXI, creativa en el llenguatge accessible i comunitari. 

- ESTUDI  creatiu lliure  "FERRAN jm".

- SOLIDÀRIA

Basada en la Neurociència (Analògica) tot considerant el que prometen els progressos de la tecnologia del segle XXI i de la IA  (Intel·ligència Artificial).

5.- Concepte d'investigació educativa psicopedagògica:

Transanalista del Neurocomportament o Neurocomportamental (TaN) de l'aprendre a aprendre sempre. (També Comentalista en els comentaris ajuda o Neurocomentalista, en autodescobriment personal amb ajuda o sense).

" Cal recuperar la mirada cap a l'interior de la nostra ment, descobrir el nostre cor i els nostres somnis, com una realitat que incideix en el comportament humà. Es tracta d'investigar des de la trans anàlisi, més enllà de l'anàlisi, els per què?, els per a què?, el com? en "transformar els records des de l'anàlisi neurosensorial per a transformar el comportament autopersonal i interpersonal". És el "com" construir la pau en la ment de les persones des de les psicologies, les altres ciències i de les mateixes pràctiques culturals"

Agraeixo d'entrada el suport moral i professional del Dr. M. Teixidó i de la Dra. N. Lorenzo i del RIP Dr. Arcadi Oliveres. Així també el Dr. V. Ferreres (RIP) i la Dra P. Iranzo com de la Dra C. Torres.

Oferim de forma comunitària situacions d'aprendre a aprendre la pràctica Cooppel i del C@LCs amb formes de conversa ajuda, tallers reals, xerrades, conferències, seminaris, etc..


6.- Estructura:

1.- Marc teòric i conceptual de referència.- 

Les psicologies en general, la Teoria de la Intel·ligència del PASS, Anàlisi Transaccional, etc. (conductisme, cognitivo conductista, psicoanàlisi, entre altres).

            Action Research, Practica Reflexiva, etc.

 

2.- Observatori Permanent Cooppel.-

 2.1.- Comportament i productes en el món presencial i en les xarxes socials

 2.2.- Fonts: bibliogràfiques, personals en conferències, en internet siguin exposicions orals o escrites que al principi són gratuïts  o altres productes, 

3.- Drets.- Creació pròpia des de la pràctica reflexiva i considerant el marc conceptual i els principis de la comunitat científica d'utilitat pública a la ciutadania en els aspectes educatius, socials i culturals. El dret a la creativitat, a la comunicació i a la cooperació.

4.- Mapa de les sigles com a recursos mnemotècnics Cooppel C@LCs, per recordar els principis i les vivències clau:

        TaNC o TAN     i MDCU

PEDM

DINAMITA

POL+VO+RA

5.- Aportacions a la comunitat científica i de professionals basats en les ciències.

- Observació, Anàlisi, Aprenentatges, Interpretació, Intervenció en els Sabers mentals = Realitat OASIS

- Interès en els processos cognitius i en l'empoderament emocional i la seva incidència en la realitat. Dra Iranzo i Dr Teixidó.  

- Projecte, metodologia COPEC i ideologia  COPC , psicoanalista 

Biografia de l'autosuperació personal i familiar

 

      6.- Nous conceptes definitoris

Neurocomentalisme, definició i passos:

            COOPPEL

1.- Descobrir el silenci mental i l'observació de la dinàmica neurosensorial i mental

2.- La lectura i la intervenció en la Neuro Autoria Sensorial (NAS).

           Comentalista i Neurocomentalista

     En el cas de Neurocomentalista

      Neuro Co   Ment 

"ALISTA": Aprendre de la Lectura i de la Intervenció Sensorial Transmobilitzadora de l'Autoritat mental. Des de la identificació i joc de les formes cognitives, els relats de transformació dels fils mentals, dels perfils de supervivència mental, de patrons relacionals i d'estils d'aprendre a aprendre en la vida. Al voltant del sentit central (ikigai) de la vida en el que sabem (dos, carismes, talents), estimem, necessiten els altres i si es pot arribar a pagar (laboral-professional)

Cal conèixer també les tècniques de l'EFT, EMDR, Reiki, Gimnàsia Cerebral, PNL, altres

3.- La identificació i l'estimulació de les Ones Neuro-Cerebrals    ONC
4.- Entrenament.- La percepció, l'apreciació i la valoració des de l'economia de l' energia mental en els comentaris mentals cooperatius (Comentalisme) i en la construcció d'hàbits en l'aprendre, desaprendre i reapendre. 

5.- Lúdic.- El disseny i la creació de jocs Cooppel sobre aprendre a aprendre sempre i les converses C@LCs. (Observació- Laboratori- Clínica- Factoria- Fira o mostra. Competició cooperativa i Festa)


 


Presentats en les jornades de la COPEC Tarragona, COPC Tarragona, SCP-IEC Congrés de Lleida, 2022, AESPAT Congrés de Madrid 2014, 
Alguns conceptes propis del pla de tesi Causa Cooppel per la Pau són:

Comentalisme i Neurocomentalisme

El pensament pràctic d'avui dia precisa estudiar-lo i aportar una proposta per ajuar a construir criteris davant els dilemes de la vida.
- Comentalisme
Avui tota veu és com un comentari, notícies sensacionalistes, com si el discurs únic de la veritat ha estat mort per la cultura,
El com, la comparació, la metàfora, etc 
Comentalisme és l'actitud a aprendre a aprendre a partir de comentaris amb sentit cooperatiu mental i a partir de la conversa o la lectura comentada.
Els missatges són inacabats, oberts, en la mirada a fer nous comentaris sense perdre el sentit bàsic i els valors

- Neurocomentalisme
És el comentalisme de les vivències personals mentals de donar-se compte de com decidim o ajudant a l'altri a agafar consciencia i sensibilitats

- Decisiologia i Neurodecisiologia
La decisiologia parteix de la descripció de com decidim (decisiografia) per a explicar els processos de decisions tant personals com de grup.
La Neurodecisiologia explica com és prenen decisions des de la neurociència i des de la neuroconsciència.

Cal considerar la investigació ètica i els valors morals universals.

A partir d'aqui és descobreix el Primer Anunci, en l'alegria de l'ajuda de l'Amor i la lluita en el dia a dia.



- Teorema dels Nombres Decisioris (TND)
Com els algoritmes i les equacions mentals poden tenir ajuda amb els nombres segons els criteris de prioritat i d'importància que donen el pes de les decisions ( FERRAN jm. 2004. Lima . El Perú)

- Ment Evident Fràgil (MEF).- 
És l'explicació que la nostra ment és com la Terra, Teoria de la Gaia. Canvi neurològic per canvi climàtic, desertització per pèrdua de la memòria i facultats mentals, noves malalties mentals per la contaminació, interés EGO pels interessos capitalistes
La nostra ment és evidentment fràgil, com tota la creació,  és analògica creada en un procés de milions d'anys, en un impuls per la supervivència.
(FERRAN jm. 2004. Lima. El Perú)


La tesi és per a postular, per a investigar a partir del dia a dia, per a ensenyar en tot moment en aprendre a aprendre a les aules de l'ESO, BAT, universitats o formació del professorat entre altres llocs i per a compartir en cada moment per a millorar junts