Translate

dissabte, 27 de febrer del 2021

23.- Estudi avaluatiu en la investigació-acció Cooppel d'estratègies en l'atenció relacional de les persones i les seves famílies.-

COOPPEL: 
Aprendre a aprendre en el sentit comú cooperatiu amb propostes d'entrenament (mental) lent-pràctic-efectiu i després més ràpid.-
Cooperació+
preguntes+propostes+entrenament+lent. 
(+ record efectiu + ràpid)


.
El Cooppel és inicialment un sistema lent que la nostra ment apren i quan es domina augmenta el nostre talent. 
.
Com els escacs que cal aprendre el moviment de les peces de la nostra ment i quan les dominem podem dissenyar jugades i posar en marxa partides amb estratègies inicials, de joc mig i finals. 

.

Vuit programes per aprendre les estratègies mentals Cooppel.-
 

https://agendaanims.blogspot.com/2021/02/11-oferta-curs-proper-2021-21-portes.html

1.- Biblioteca, 2.- Màster Cooppel, 3.- Màster Drets Cooppel, 4.- Cooppel Logopèdia Atenció Individualitzada, 5.- Cooppel Oral Cat,  6.- Cooppel PAT, 7.- Cooppel PaT i 8.- Cooppel SiM.

Vuit programes Cooppel d'estratègies cooperatives de tasques concretes en l'oferta pública Cooppel.-

Construcció de qüestionaris avaluatius i de qüestionaris de màrketing per a donar a conèixer i motivar segons les necessitats i els interessos dels programes Cooppel.

Qüestionaris avaluatius de les tasques de la recerca d'estratègies dels sabers Cooppel: 1.- saber ser, 2.- saber estar, 3.- saber fer, 4.- saber tenir i 5.-saber conèixer. Amb el repte de tres sabers: 1.- comunicar, 2.- crear i 3.- cooperar.

A.- Indicadors:

1.- Quin programa utilitzes dels vuit?

B.- Exemple. En el cas de la biblioteca Cooppel estàs satisfet/a?.

Què valores més?:

a.- El quedar de 5 a 7 de la tarda em motiva.

b.- El poder preguntar o consultar en cas de dubte.

c.- El meu pare o mare vetlla per les meves tasques

d.- Quines matèries treballo a l'hora de biblioteca Cooppel?

e.- El que faig a l'hora de biblioteca em serveis per a estudiar, fer tasques escolars, per aprendre com estudiar,...


C.- En el cas de donar a conèixer els vuit programes:

1.- Coneixes el Cooppel?

És un joc creatiu per aprendre a aprendre que tracta els coneixements com si fossin aliments, s'aprèn jugant a saber fer preguntes i trobar respostes, a identificar els problemes i plantejar de forma cooperativa solucions.

Tres passos:

1.- (PÓL: Propostes d'orientació mental lúdica).- 

Narracions: Recerca d'aliments, cuina, rumiació (mental) + 

2.- (VO: Voluntat de l'Organització mental).- Escacs-jocs de cartes, jocs de taula)+

3.- (RA: Relació Afectiva en comunitat).- Família, relacions, amistat, clubs, entorn)

2.- Creus que el teu talent es pot millorar?

- El meu talent es pot millorar sempre

- Sols es pels que en tenen poc

          - Jugant amb el meu talent puc millorar

3.- Quines necessitats tens?

  1. Millorar el meu talent
  2. Millorar el meu rendiment acadèmic
  3. Reduir els suspesos i millorar les notes

4.- Quins són els principals interessos?

  1. Vull aprendre jugant sol.
  2. Vull aprendre jugant amb altres companys/es
  3. Vull aprendre en família
  4. Vull ser una persona preparada quan sigui gran en el món de 2030


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Annex. 

Els 17 programes en marxa dins del Pla Cooppel per la Pau, 2023.-

C@LC  Cooppel.  

Càlcul de la consciència mental de l’aprenentatge del sentit comú cooperatiu universal

C@LC: conversa curta en els acords d’aprenentatges autònoms legítims competents.

Sessions C@LC de 3 minuts, de  9 minuts i fins de 27 minuts.

Sobre un tema, qüestió, problema, aspiració,...a la fi de conrear el càlcul de la consciencia mental d’aprenentatge (Consciència objectivadora Mental:  CoM).-

Poden ser de cinc categories i en un total de 17 tipus:

1.- Estratègies d’acolliment i d’acompanyament permanent:

Atenció directe a les famílies als seus menors d’edat. Persones de Educació primària i ESO

-       Biblioteca Cooppel (BQx).- Trobada silenciosa Meet per a estudiar i per a fer consultes (1)

-       Màster Cooppel (+QX).- Trobada per a dur a terme el Tele Programa de tractar els coneixements com si fossin aliments per augmentar el talent en aprendre a aprendre.(2)

-       Cooppel Atenció Individualitzada (C.A.I.).- Atenció personalitzada per aprendre a plantejar dianes d’aprendre a aprendre.(3)

-       Màster Drets Cooppel (+DQ).- Tele Programa per a debatre dilemes i fomentar l’oratòria i la dialèctica sobre els Drets Humans.(4)

Atenció a persones adultes, aprenentatge oral del català.

-       Cooppel Oral Cat (COCat).- Trobada per aprendre el català de forma autònoma i competencial.(5)

2.- Estratègies d’apropament i de contacte:

-       Observatori Cooppel. Dels carrers i espais analògics com de les xarxes socials i el món digital, des de la mirada cooperativa dels aprenentatges (6)

-       Agència C@LC Cooppel per a dissenyar estratègies per a l’apropament, contacte, acolliment i acompanyament del proïsme.(7)

-       PeDM: Pregons en emissors Digitals Mensuals en les xarxes socials i en internet.(8)

-       Oficina Cooppel Drets Humans Meet.- Per a consultes, informació, orientació i assessoraments.(9)

-       El nou Cine Fòrum Cooppel Meet (CfCM) per a les Persones i les Famílies sobre temes educatius, culturals i científics (10)

-       Converses curtes C@LC de pràctica de la convivència democràtica activa(11)

3.- Estratègies organitzatives de la imaginació, de la creativitat i de la iniciativa solidària.-

      - Fundació Internacional C@LC Cooppel. Per a promoure, protegir i permetre la pràctica reflexiva Cooppel.(12)

      - Federació Internacional Cooppel de Clubs de famílies, colles i associacions. Per agrupar.(13)

4.- Estratègies formatives i d’aprenentatge per a tota la vida a persones majors d’edat, pares i mares i agents educatius i socials

-       Cooppel-Institut Pedagògic del Disseny Universal de l’Aprenentatge (CIP DUA) .-(14)

5.- Estratègies d’estudis d’aprofundiment, pràctica reflexiva i investigació-acció superior solidària

-       Estudis Tesi Cooppel per la Pau 2023 (15)

-       Màster en la Gestió Internacional Cooppel (16)

-       Oberts a C@LC en la creació d’altres programes Cooppel (17).-