48.- Progressem en teoria, marc teòric i principis. Conclusions sobre TRFG de pedagogia i enginyeria informàtica. 2021-22.-
Causa Internacional Cooppel per la Pau
Programa Cooppel C@M.ins
Curs 2021-22
Institut Antoni de Martí i Franquès
Tarragona
Progressem en la teoria, en el marc teòric i en els principis científics. Conclusions sobre TRFG de pedagogia i enginyeria informàtica.
1.- Progressem en teoria, en el marc teòric i en els principis científics.
1.1- Principis:
- Aprenentatge Servei. Pràctica Reflexiva. Investigació-Acció
- Aprenentatge per problemes i per projectes
- Teoria de la Intel·ligència del PASS. DNCAS
- Del Disseny Universal dels Aprenentatges al Disseny de l'Assessorament Universal.
- Programació Neuro-Lingüística PNL .
1.2.- Conceptualització:
- PeDM:
Posicionament sistèmic, estratègic i d'entrenament Decisori disponible en Mapes de la ment. En resum és un posicionament mental sistèmic en estratègies reals en jocs de rols competencials
Plantejament teòric de la Intel·ligència del PASSS amb el programa Cooppel FiLS Neuronals
Pràctica d'Entrenament Lúdic-neuromental (PEL).
2.- Conclusions sobre TRFG de pedagogia i enginyeria informàtica.
TRFG de Pedagogia i d'Enginyeria Informàtica
Tenim dos estudiants, una del Grau de Pedagogia sobre l'estudi dels beneficis del programa Cooppel C@M.ins i un del Grau d’Enginyeria Informàtica que farà també el nostre projecte “Disseny per digitalitzar el joc de taula Cooppel”.
2.1.- TRFG de Pedagogia.-
Observació, anàlisi i interpretació de dades al voltant del programa Cooppel de suport a les famílies.-
EN CONSTRUCCIÓ
2.2- TRFG d'Enginyeria Informàtica.-
“Disseny per digitalitzar el joc de taula Cooppel”.
EN CONSTRUCCIÓ
1.- La gamificació, els jocs de taula i els jocs digitals. Jocs que s'empren a l'aula pel professorat . Jocs què juguem els infants i adolescents lliurement.
2.- Com fer un aplicatiu o disseny per a digitalitzar el joc de taula Cooppel:
@PLiCooppel.
a.- Què és essencialment el Cooppel?
La nostra ment analògica és com una aplicació mental cooperativa amb neuro-autoritat directiva humana
- Aplicació o programa informàtic, conjunt ordenat d'ordres que es dona a un ordinador per realitzar una tasca determinada
b.- La nostra ment com un mòbil amb autoritat, que podem perdre. Dits, LLinterna, Silenci mental, Ràdio, Vídeo, Foto
c.- Planifiquem i enfoquem l'atenció en aplicacions del mòbil extern (telèfon) per a tenir consciència del funcionament com aprenem a aprendre sempre en sentit cooperatiu (Cooppel).
1.- El Silenci Mental
2.- El perímetre del silenci mental
3.- Com reiniciem a partir del silenvi mental
4.- Anàlisi dels Neuro-Fils, algoritmes i equacions.
5.- Control de les variables
d.- Com utilitzar l'aplicació per a entrenar la nostra ment en aprendre a aprendre sempre en sentit cooperatiu des de la comunicació i la creativitat.
1.- Cronometrem el silenci mental.
2.- Música i instruccions al voltant del Silenci Mental.
3.- Expressió oral de com vivim el perimetres i el trencament del silenci.
4.- Expressió oral de com reiniciem a partir del silenci mental.
5.- Recurrim a la gestió Cooppel del mòbil
6.- Recursos per a l'entrenament lúdico mental.
7.- Iniciatives en famílies i personalitzades.
3.- Fonts d'internet sobre jocs digitals.-
Hauriem de repassar els programes existents informàtics sobre activitats didàctiques
https://tutorformacion.es/ElementosWeb/Ejemplo%20MF1443.pdf
https://muchomasalladelpapel.blogspot.com/2012/11/los-recursos-informaticos-y-sus-usos.html
Podemos buscar en la web cosas para que hagan como el innovamat para mates. Lo que se necesita ordenador allí.
Redescobreix les matemàtiques - Matemàtiques per primària i infantil (innovamat.com)
http://jjfrias.com/recursos-educativos-tic-para-docentes
https://beilytoyoinicial.blogspot.com/2012/09/desarrollo-los-recursos-informaticos.html
https://www.youtube.com/results?search_query=recursos+y+programas+informaticos+en+el+aula