50.- La Cooppel Clínica Laboratori Aprendre a Aprendre Sempre per a l'Autoconeixement.-
La Cooppel Clínica Laboratori en l'Aprendre a Aprendre Sempre per a l'Autoconeixement.-
Citat en l'entrada de sota:
4.3.- Clínic Laboratori d'Aprendre a Aprendre Sempre (Cooppel CLAAS). És unes tasques dins de la Cooppel Factoria que s'observa el comportament i el seu context, es recullen les dades, s'analitzen i s'interpreten les respostes en les metàfores FiLS, PeRFILS, PaTRONS i ESTiLS. La pràctica del Cooppel ja suposa una tasca intensa d'autoconeixement dels propis talents i de les pròpies limitacions i com poden entrenar-les. A més es podria passar algun test o exercicis concrets d'autoconeixement sobre les pròpies capacitats creatives, comunicatives, estils d'aprenentatge, raonament perceptiu (RP), comprensió verbal (CV), velocitat de processament (VP), memòria de treball (MT) o dels factors propis de la Teoria de la Intel·ligència del PASS: El DNCAS.
És un projecte dins del Club Cooppel o Cooppel Club.-
Observar, analitzar (situacions) i interpretar (sabers) per a intervenir (comportaments) OASIS
I.- Anàlisi dels conceptes:
-Cooppel: Identificar dianes i descriure blancs.
-Clínica: Anàlisi i estudi puntual del comportament en aprendre a aprendre sempre i posar nom a les formes de pensar, sentir i d'aprendre. Per a trobar el sistema d'ajudar per a l'auto-aprenentatge de l'altri a partir de la reflexió del teu propi aprenentatge com a suport.
-Laboratori: espai presencial o telemàtic on tots aprenem controlant variables i fem proves de com millorar el nostre sistema de record competencial.
Diccionari IEC: Local disposat per a efectuar investigacions científiques o tècniques, anàlisis químiques, preparats farmacèutics, etc.
-Aprendre a Aprendre Sempre: en tot moment o situació de la vida.
-Autoconeixement: Coneixer les pròpies capacitats, dons i talents amb la finalitat de millorar-los, exercitar-los i ser competent i construir aspiracions personals, familiars i col·lectives.
II.- Les tasques són:
A.- Dins del protocol general.-
Fase d'aprenentatge inicial:
A nivell individual:
- Observació del seu comportament en la resolució de les tasques escolars.
- Observació en les seves consultes
- Observació en la fabricació de materials de jocs Cooppel
Fase de Pràctica de l'entrenament Lúdic (PeL:Cooppel):
A nivell de grup de tres
A nivell d'agrupacions de tres grups de tres
Suport a tasques d'ocupació en temps d'oci i d'entrenament del talent Cooppel, sempre que serveixi a nivell personal i després compartir-ho amb altres
B.- Tasques complementàries, suplementàries i alternatives de suport a l'autoconeixement. Consciència de els limitacions i acció executiva en tasques de reforç.
Diversitat de:
- Qüestionaris
- Tests
Projectius (Figura Humana, Família, Arbre), Bender,)
Veurem dos tests:
KBIT Kaufman
.
TUTORIAL Test Breve de Inteligencia de Kaufman.pdf (webnode.es)
KBIT-2 Practice Test (2020 Current) (tests.com)
DN-CAS
Das Naglieri Cognitive Assesment System
Batería Das y Naglieri-Cognitive Assesment System (DN-CAS) (fundacioncadah.org)
L' escala de planificació:
La planificació és el procés utilitzat per seleccionar, aplicar i avaluar possibles solucions als problemes. És a dir, l'individu no només ha de desenvolupar un pla d'acció adequat, sinó també controlar-lo, avaluar-lo i si cal, revisar-lo i/o modificar-lo.
Mitjançant les proves de Planificació del C.A.S. es valora la capacitat de l' individu, a través d' exercicis de llapis i paper, per prendre decisions a l' hora de resoldre tasques, observant les estratègies que posa en marxa.
L'escala de processament simultani és l'operació
cognitiva per la qual el subjecte arriba a una totalitat perceptiva o conceptual (guestalt) a través d'estímuls separats
L'escala d'atenció:
L'atenció és el procés cognitiu consistent a centrar-se selectivament en un estímul en particular i evitar respondre a estímuls irrellevants. Al CAS es demana una atenció sostinguda en el temps, focalitzada en una activitat i selectiva cap als estímuls adequats.
L' escala de processament successiu:
El processament successiu és l' operació cognitiva per la qual el subjecte integra els estímuls en un ordre serial específic per arribar a comprendre' n el significat.
Timoneda-Gallart, Carme [WorldCat Identities]