Translate

dilluns, 11 d’abril del 2022

50.- La Cooppel Clínica Laboratori Aprendre a Aprendre Sempre per a l'Autoconeixement.-

 La Cooppel Clínica Laboratori en l'Aprendre a Aprendre Sempre per a l'Autoconeixement.-

Citat en l'entrada de sota:

4.3.- Clínic Laboratori d'Aprendre a Aprendre Sempre (Cooppel CLAAS). És unes tasques dins de la Cooppel Factoria que s'observa el comportament i el seu context, es recullen les dades, s'analitzen i s'interpreten les respostes en les metàfores FiLS, PeRFILS, PaTRONS i ESTiLS. La pràctica del Cooppel ja suposa una tasca intensa d'autoconeixement dels propis talents i de les pròpies limitacions i com poden entrenar-les. A més es podria passar algun test o exercicis concrets d'autoconeixement sobre les pròpies capacitats creatives, comunicatives, estils d'aprenentatge, raonament perceptiu (RP), comprensió verbal (CV), velocitat de processament (VP), memòria de treball (MT) o dels factors propis de la Teoria de la Intel·ligència del PASS: El DNCAS.

34.- "Els Blancs de les Dianes dels Sabers i la creació dels Estels Mentals" (cooppeltalents.blogspot.com)

22.- TAULER COOPPEL INFORMA. Curs 2021-22 Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona C@Mins (cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com)

És un projecte dins del Club Cooppel o Cooppel Club.-

Observar, analitzar (situacions) i interpretar (sabers) per a intervenir (comportaments) OASIS

I.- Anàlisi dels conceptes:

-Cooppel: Identificar dianes i descriure blancs.

-Clínica: Anàlisi i estudi puntual del comportament en aprendre a aprendre sempre i posar nom a les formes de pensar, sentir  i d'aprendre. Per a trobar el sistema d'ajudar per a l'auto-aprenentatge de l'altri a partir de la reflexió del teu propi aprenentatge com a suport.

-Laboratori: espai presencial o telemàtic on tots aprenem controlant variables i fem proves de com millorar el nostre sistema de record competencial.

 Diccionari IEC: Local disposat per a efectuar investigacions científiques o tècniques, anàlisis químiques, preparats farmacèutics, etc.

-Aprendre a Aprendre Sempre: en tot moment o situació de la vida.

-Autoconeixement: Coneixer les pròpies capacitats, dons i talents amb la finalitat de millorar-los, exercitar-los i ser competent i construir aspiracions personals, familiars i col·lectives.

II.- Les tasques són:

A.- Dins del protocol general.-

Fase d'aprenentatge inicial:

A nivell individual:

- Observació del seu comportament en la resolució de les tasques escolars.

- Observació en les seves consultes

- Observació en la fabricació de materials de jocs Cooppel

Fase de Pràctica de l'entrenament Lúdic (PeL:Cooppel):

A nivell de grup de tres

A nivell d'agrupacions de tres grups de tres


Suport a tasques d'ocupació en temps d'oci i d'entrenament del talent Cooppel, sempre que serveixi a nivell personal i després compartir-ho amb altres


B.- Tasques complementàries, suplementàries i alternatives de suport a l'autoconeixement. Consciència de els limitacions i acció executiva en tasques de reforç.


Diversitat de:

- Qüestionaris

- Tests 

Projectius (Figura Humana, Família, Arbre), Bender,)



 

Veurem dos tests:

KBIT   Kaufman

.
TUTORIAL Test Breve de Inteligencia de Kaufman.pdf (webnode.es)

KBIT-2 Practice Test (2020 Current) (tests.com)

DN-CAS 

Das Naglieri Cognitive Assesment System

Batería Das y Naglieri-Cognitive Assesment System (DN-CAS) (fundacioncadah.org)











L' escala de planificació:

La planificació és el procés utilitzat per seleccionar, aplicar i avaluar possibles solucions als problemes. És a dir, l'individu no només ha de desenvolupar un pla d'acció adequat, sinó també controlar-lo, avaluar-lo i si cal, revisar-lo i/o modificar-lo.
Mitjançant les proves de Planificació del C.A.S. es valora la capacitat de l' individu, a través d' exercicis de llapis i paper, per prendre decisions a l' hora de resoldre tasques, observant les estratègies que posa en marxa.

L'escala de processament simultani és l'operació
cognitiva per la qual el subjecte arriba a una totalitat perceptiva o conceptual (guestalt) a través d'estímuls separats

L'escala d'atenció

L'atenció és el procés cognitiu consistent a centrar-se selectivament en un estímul en particular i evitar respondre a estímuls irrellevants. Al CAS es demana una atenció sostinguda en el temps, focalitzada en una activitat i selectiva cap als estímuls adequats.

L' escala de processament successiu:
El processament successiu és l' operació cognitiva per la qual el subjecte integra els estímuls en un ordre serial específic per arribar a comprendre' n el significat.

Timoneda-Gallart, Carme [WorldCat Identities]