49.- Primera entrevista sobre el disseny informàtic del @pliCOOPPEL.-
Ha estat avui dia 04-04-22 a la tarda a l'institut
Tindrem com a referència marc teòric psicològic i pedagògic, el Cooppel té també el seu propi argot i normes.
Primera entrevista sobre el disseny informàtic del @pliCOOPPEL.-
De cara al producte @pliCooppel.-
Trets:
Hi hauria una presentació genèrica de l' @pliCOOPPEL. També en cada un dels 10 punts hi haurà un taller de 30 minuts per aprendre a manejar-lo
Punts amb full d'instruccions:
A.- TENIR A LA MEVA MÀ EL MEU SILENCI.-
1.- Controlo la meva ment en silenci.- Cronometrem el silenci mental. Aprenem a estar en silenci mental i a cronometrar el temps en minuts 1,2,3,5, etc.
A.- Silenci extern al màximB.- Gravo la meva música que em relaxa
2.- Pràctica reflexiva sobre el meu silenci mental.-
Reflexió com induïm el silenci sigui decisió pròpia o sigui induïda per una altra persona.
Què és el silenci mental? Experiències de silenci.
.
3.- Lectura de les meves emocions i què faig mentalment? Gravació en veu de com trenco el meu silenci mental i llegeixo les emocions que tinc o sento (por, ràbia, tristesa, alegria, estima).
.
B.- IDENTIFICO ELS MEUS FILS MENTALS
4.- Identifico els meus FiLS mentals.-
A.- A partir d'una paraula dita per altri sigui nom propi, concepte, habilitat, valor, etc.) que sento (veu interna) li direm ràdio mental, que veig (fotografia mental o vídeo mental mut) o que sento i veig (video mental sonor). A aixó li direm FiLS.B.- Ara soc jo qui diu una paraula i com respon.
Comparem les dues formes de reaccionar.
5.- Construcció d' "ESTeLS"
C.- APRENC A OBSERVAR TOT FENT PREGUNTES I A FER RESPOSTES.-
6.- Preguntes clau genèriques:
Aplicació de preguntes clau ( què- verb-, qui o quins, quina i quines, per a què? quan? quina cosa, etc.....) sobre títols o frases.
7.- Construïm llistes de preguntes i els seus "ESTeLS".-
Fem preguntes i tu respons. Un altra respon. En grups de tres un pregunta, l'altra respon, i el tercer observa o arbitre, critica o comenta.
Cal que tots sapiguem respondre, sense cap error, al final es fa un aplec i s'aconsegueix la pinya. quan es troben diversos clubs és diu "CiM".
Per a cercar respostes com si fossin aliments. Cinc tipus de tasques inspirades en la supervivència en la recerca d'aliments:
- Pescar, tiro una idea en la meva ment i espero que em sorti en el record, associo conceptes actius- Sembrar, tiro idees llavors en la meva ment que de moment no es veu cap eficàcia però a la llarga notes resultats.- Pasturar.- Pasturar o fer grups de famílies per la seva idea (diccionari ideològic), significat, lexic, etc. Us de l'etimologia de les paraules en relació al significat i el seu valor lèxic.- Minar.- Concentració que busca en els arxius mentals una idea, un concepte o un estímul estel.- Caçar. Abordem un error i l'eliminem, sustituint per l'esmena, es sent ràbia. Tristesa per un costat i alegria per reaprendre.
"ESTeLS" són Estímuls mentals que llueixen davant la dubta dels qual es desenvolupen estratègies cognitives per intuir encerts i donar seguretat: comprovació intuïtiva. Càlcul matemàtic i lingüístic
D.- RECULLO CONEIXEMENTS COM SI FOSSIN ALIMENTS.-
7.- Per exemple en un club. Fem llistes de preguntes i de respostes sobre temes que ens interessa i que necessitem saber. Els grups poden ser de quatre classes i tenen nom propi:
Jocs: 09Jugades: 27Partides: 81Partits: 243
E.- ORIENTACIONS I ASSESSORAMENT de cara a la Interpretació de Sabers (OASIS).-
8.- Informació i orientació a altres recursos digitals per a utilitzar entre iguals i en família.
9.- Assessorament Cooppel a les famílies.-