Translate

dilluns, 4 d’abril del 2022

49.- Primera entrevista sobre el disseny informàtic del @pliCOOPPEL.-

 Ha estat avui dia 04-04-22 a la tarda a l'institut

 Tindrem com a referència marc teòric psicològic i pedagògic, el Cooppel té també el seu propi argot i normes.

04.- APRENENTATGE SERVEI GRAUS I MÀSTERS UNIVERSITARIS I EL PLA COOPPEL TRFG Pràcticums ETC.: 48.- Progressem en teoria, marc teòric i principis. Conclusions sobre TRFG de pedagogia i enginyeria informàtica. 2021-22.- (dinament.blogspot.com)

Primera entrevista sobre el disseny informàtic del @pliCOOPPEL.-




De cara al producte @pliCooppel.-

Trets:
Hi hauria una presentació genèrica de l' @pliCOOPPEL. També en cada un dels 10 punts hi haurà un taller de 30 minuts per aprendre a manejar-lo
Punts amb full d'instruccions:

A.- TENIR A LA MEVA MÀ EL MEU SILENCI.- 
1.- Controlo la meva ment en silenci.- Cronometrem el silenci mental. Aprenem a estar en silenci mental i a cronometrar el temps en minuts   1,2,3,5, etc.

A.- Silenci extern al màxim

B.- Gravo la meva música que em relaxa

2.- Pràctica reflexiva sobre el meu silenci mental.- 
Reflexió com induïm el silenci sigui decisió pròpia o sigui induïda per una altra persona.
Què és el silenci mental?  Experiències de silenci. 
.
3.- Lectura de les meves emocions i què faig mentalment? Gravació en veu de com trenco el meu silenci mental i llegeixo les emocions que tinc o sento (por, ràbia, tristesa, alegria, estima).
.

B.- IDENTIFICO ELS MEUS FILS MENTALS
4.- Identifico els meus FiLS mentals.-

A.- A partir d'una paraula dita per altri sigui nom propi, concepte, habilitat, valor, etc.) que sento (veu interna) li direm ràdio mental, que veig (fotografia mental o vídeo mental mut) o que sento i veig (video mental sonor). A aixó li direm FiLS. 

B.- Ara soc jo qui diu una paraula i com respon.

       Comparem les dues formes de reaccionar.

5.- Construcció d' "ESTeLS"

C.- APRENC A OBSERVAR TOT FENT PREGUNTES I A FER RESPOSTES.- 
6.- Preguntes clau genèriques:
Aplicació de preguntes clau ( què- verb-, qui o quins, quina i quines, per a què? quan? quina cosa, etc.....)  sobre títols o frases.
7.- Construïm llistes de preguntes i els seus "ESTeLS".- 
Fem preguntes i tu respons. Un altra respon. En grups de tres un pregunta, l'altra respon, i el tercer observa o arbitre, critica o comenta.
Cal que tots sapiguem respondre, sense cap error, al final es fa un aplec i s'aconsegueix la pinya. quan es troben diversos clubs és diu "CiM".
Per a cercar respostes com si fossin aliments. Cinc tipus de tasques inspirades en la supervivència en la recerca d'aliments: 

- Pescar, tiro una idea en la meva ment i espero que em sorti en el record, associo conceptes actius

- Sembrar, tiro idees llavors en la meva ment que de moment no es veu cap eficàcia però a la llarga notes resultats. 

- Pasturar.- Pasturar o fer grups de famílies per la seva idea (diccionari ideològic), significat, lexic, etc. Us de l'etimologia de les paraules en relació al significat i el seu valor lèxic. 

- Minar.- Concentració que busca en els arxius mentals una idea, un concepte o un estímul estel. 

Caçar. Abordem un error i l'eliminem, sustituint per l'esmena, es sent ràbia. Tristesa per un costat i alegria per reaprendre.

"ESTeLS" són Estímuls mentals que llueixen davant la dubta dels qual es desenvolupen estratègies cognitives per intuir encerts i donar seguretat: comprovació intuïtiva. Càlcul matemàtic i lingüístic 
D.- RECULLO CONEIXEMENTS COM SI FOSSIN ALIMENTS.-
7.- Per exemple en un club. Fem llistes de preguntes i de respostes sobre temes que ens interessa i que necessitem saber. Els grups poden ser de quatre classes i tenen nom propi:

Jocs:          09

Jugades:    27

Partides:    81

Partits:     243


E.- ORIENTACIONS I ASSESSORAMENT de cara a la Interpretació de Sabers (OASIS).- 
8.- Informació i orientació a altres recursos digitals per a utilitzar entre iguals i en família.

9.- Assessorament Cooppel a les famílies.-