60.- El Cooppel també s'aprent avaluant i la nova normativa sobre avaluació.-

 


Ens centrem en els processos mentals motivadors (mòbils) i en els resultats (obres o productes).-

Avaluar per aprendre, en el sentit comú cooperatiu i en la satisfacció personal i col·lectiva en els seus efectes mentals (comunicatius, creatius i cooperatius), en els seus beneficis (rendiments, actituds en progrés, produccions i satisfaccions compartides) i en el seu impacte amb evidències a l'entorn comunitari de convivència.

Amb el Cooppel s'avalua (coavalua, hetero i autoavalua) per aprendre en qualsevol moment i a tot arreu de la nostra vida.

1.- Segons la nova normativa:

"La principal novetat d’aquesta avaluació és que s’utilitzaran qualificacions qualitatives en lloc de quantitatives per valorar els aprenentatges dels alumnes". 

Per expressar els resultats es faran servir les qualificacions següents: no assoliment (NA), assoliment satisfactori (AS), assoliment notable (AN) i assoliment excel·lent (AE).

https://www.ara.cat/especials/catserveis/competencies-secundaria-qualificacions-qualitatives-quantitatives_1_2791903.html


2.- Els tres talents Cooppel o tasques competencials Cooppel.- 

Les tasques competencials Cooppel o també denominades per argot dins del pla Cooppel "talents Cooppel" o "QxTalents, que poden ser  mentals o també dits "neurotalents"(NT), corporals i sensorials "senso-talents"(ST) o tècnics "tecno-talents"(TT).

La ment humana és com un mòbil que es dirigeix, autodirigida per un mateix o pels estímuls d'altres, també condicionada per la situacionabilitat.

Per a l'entrenament lúdic de la ment en l'aprendre a aprendre sempre i en tot lloc pel sentit comú cooperatiu (Cooppel) té tres camps:

Neuromòbil: És fa directament en la ment i en les facultats de base neurocientífica del record.

Sensomòbil: És fa coordinant els sentits que alimenten a la ment. 

Tecnomòbil: És fa coordinant la producció amb el mòbil com a eina tècnica, la coordinació sensorial i amb la neuronal.

Avaluant s'aprèn, de les formes hetero, auto i coavaluatives ja que depen dels criteris que es creen en la ment humana de com gestionem els nostres talents (QxTalents), a partir de la comprovació pràctica del record i la resolució de problemes pràctics i reals de la nostra vida.

3.- Els quatre nivells o etapes de l'adquisició de les competències Cooppel.-

Nosaltres en argot intern utilitzem els conceptes:

- Talent no assolit (TNA), qué cal fer per progressar?

- Talent en assoliment satisfactori (TAS) en un mateix

- Talent en assoliment notable (TAN) en un mateix i en ajuda als altres

 i 

- Talent en assoliment excel·lent (TAE) en un mateix i en ajuda als altres i que es comprova de forma compartida els progressos de cooperació.

Les tècniques Cooppel prioritàries d'aprendre avaluant són:

1.- Les rúbriques, 
2.- Les bases d'orientació,
3.- Els objectius compartits, 
4.- Els q-sort, 
5.- El diari, 
6.- La carpeta, 
7.- Els mapes avaluadors com són els mapes mentals, els conceptuals i els decisoris.
      Creació pròpia:
8.- Identificar fils Neurosensors QxIN
9.- Algoritmes perfils mentals      QxAM

10.-Equacions perfils mentals  QxEM

         11.-  Patrons mentals amb metàfores                                    QxPM

         12.- Estils somimentals   QxESM

https://avaluarperaprendre.cat/recursos-i-referents/instruments-davaluacio/

https://avaluarperaprendre.cat/recursos-i-referents/instruments-davaluacio/q-sort/

Més info:

https://llengua.bromera.com/blog/36/com-avaluar-per-competencies-amb-la-lomloe







Entrades populars