Pla Cooppel per la Pau......... Causa
Curs 2023-24
Investigació-Acció i Pràctica Reflexiva Cooppel
Tesi Causa Cooppel per la Pau
Construir la pau en les nostres ments, aprenent amb les oportunitats del DUA i en el compromís dels ODS 2030 basada en l'ètica en els Drets Humans.
Relacions:
A.- Biblioteca Assistida Cooppel.-
https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/2023/10/53-la-construccio-del-programa-cooppel.html
Estudiants de BAT, ESO, UNI, personal docent i educador, pares i mares i la resta de famílies.
B.- Coordinació equip directiu i equip docent
C.- Participació en tallers Cooppel a 1r ESO a l'hora de tutoria.
D.- Amb l'entorn educatiu de la ciutat.
E.- Amb el curs APLICA com a mòbil.
F.- Ponent permanent en relació amb les jornades del moviment docent DIM EDU 2023-24 i com a professor investigador i formador.
G.- Entrevistes i consells de Consell Orientador de la Tesi.
El pla Cooppel per la Pau es centrarà en les competències de de la conversa ajuda lectora cooperativa sensoneuronal (C@LCs) en el programa Cooppel C@M.ins amb el projecte APLICA (SCP-IEC-DEP.EDU).
Consciència i sensibilitat ciutadana en:
1.- L'autocontrol i el valor de la puntualitat.
2.- La planificació en representar, expressar i comprometre's en l'aprenentatge
3.- Saber localitzar un problema, qüestió o conflicte i expressar-lo, per clarificar o per demanar ajuda.
4.- Descriure com aprenc des de la lectura senso-neuronal Cooppel.
5.- Jocs comunicatius, creatius i cooperatius neurosensorials
EN CONSTRUCCIÓ
Estem en un context VICA
IA- DUA- ODS
1.- Selecció d'un a quatre objectius dins dels ODS.-
Els quatre ODS més relacionats amb el Cooppel en aquest curs:
Selecció d'un ODS 2030 a partir d'ara:
2.- Selecció d'un espai d'acció educativa i solidària
AULA 120
La Biblioteca Assistida Cooppel "BACooppel" i les aules de 1r ESO
3.- Coordinació d'equips i activitats d'aprenentatge
4.- Aplicació i seguiment dels recursos, processos i resultats assolits
Exercicis Cooppel basats en l'Anàlisi Transaccional respecte a l'àmbit relacional, la Teoria de la Intel·ligència del PASS i la Programació Neurolingüística (PNL).
Ens centrem en l'aprendre a aprendre i en la lectura i en els jocs neurosensorials.
1.- Lectura neurosensorial: silenci mental, primer ancoratge amb autoritat mental de les cadenes neurosensorials.
2.- Construir algoritmes i equacions mentals en la resolució de problemes pràctics i reals. Crear cadenes i consoldilar-les amb entrenament empoderador.
3.- Exercicis de l'ancoratge d'ESTELS (Estratègies (EST) per empoderar(E) la lectura sensoneuronal (LS)), per al record evident comprensiu i intuitiu (1) i entendre la situació nova (2), aplicar (3), analitzar (4) avaluar (5), crear (6) i cooperar (7) segons la inspiració amb la Taxonomia de Bloom.
Utilitzant l'associació lògica, l'etimologia semàntica, acròstics, etc.
4.- Jocs de narratives de primer nivell basat en les formes de funció intel·lectual lectora sensoneuronal (FiLS) compost per consciències de les formes ( Fils de pensament o caps de corda, el seu anàlisi de les formes neurosensorials FVR: Foto, Vídeo, Ràdio, on les formes van acompanyades d' impulsors, de la motivació de límits i lectura emocional generant els sentiments comparant els processos cognitius amb el mòbil i la I.A. sense oblidar la transautoritat mental de els nostres decisions, de segon nivell de perfils amb metàfores i al·legories per a entendre com aprenem i com podem generar estratègies cognitives i metacognitives. En tercer nivell de patrons relacionals amb metàfores i al·legories d'edificis històrics i actuals: bipolaritat relacional: deixadesa o sobreprotecció, amb les metàfores: 1 (presó, cementiri o hospital), 2 (castell, monestir, convent), 3 (palau), 4 (biblioteca, museus) i 5 (família segle XXI o Cooppel). En el quart nivell narratives d'estils de saber disposar o disponibles, factibles, tenir, fer, estar, crear per a cooperar (Cooppel). Tenim estils amb més tendència a menys de reflexius, pragmàtics, actius i teòrics (PART acció) i promotors, sostenibles, analistes o de control (PSAC anàlisi). Autoconeixement, autoconcepte, autoestima, etc.
En el cinquè nivell: Comunitat Cooppel.
5.- Jocs mentals amb suport analògics de taula i de tauler:
Escacs Cooppel 9x9, Tauler Cooppel 3B, Dames 4x1, Escacs Digital (tauler i monedes), APCIISE, Jocs Toponímics Cooppel, etc.
Quins són els processos neurocientífics cognitius i comportamentals?
Us de la metodologia experimental senzilla mental
Impacte i evidències d'aprenentatge
Competències del personal educador, competències pedagògiques i competències dels estudiants: compromís pedagògic, continguts, ensenyament i aprenentatge, avaluació i retroacció, empoderament estudiantil, desenvolupament de les competències del personal estudiant.
Accés, experiència i innovació en el lideratge i la transformació
Una tasca d'aprenentatge al llarg de tota la vida: Aprendre a aprendre Professió, centre, aula i anàlisi individual