111.- TESI SERVEI IMPULSA (SÍNTESI) . La Tesi servei central . Investigació de les tesis públiques pragmàtiques de FERRAN de la Cooppel 2030.-
Pedagogia Solidària IMPULSA
Causa Cooppel per la Pau
Impulsiva i Impulsora .-
Com construir la Pau en la ment de els Persones? (lema de la UNESCO)
Pedagogia Solidària Impulsiva activista i pacifista davant les necessitats de la conscienciació i de la sensibilització educativa segle XXI i "Impulsora" cultural davant els interessos de la ciutadania en aprendre a aprendre per a tota la vida.
Tesi servei central i genèrica.
1.- Direcció: Llic. Josep Maria Ferran i Torrent
En el marc de la investigació-acció lliure i corresponsable en el voluntariat social, en l'aprenentatge servei comunitari i en la pràctica reflexiva amb la marca personal.
"FERRAN de la Cooppel per la Pau".
2.- Organització de referència:
CERADAI- Causa Cooppel per la Pau amb la Xarxa de la Direcció Associativa de deu entitats i de la Xarxa Social Cooppel per la Pau de 20.000 contactes. Veure a sota el punt 5 d'agraïments.
3.- Les tesis de FERRAN de la Cooppel 2030.-
3.1.- Temporalització
General 2024-30
Específica Curs 2024-25
01 de juliol de 2024 al 31 de desembre de 2025.
3.2.- Tesi central de les tesis de FERRAN de la Cooppel 20230.-
Com Construir la Pau en la Ment de les Persones? Com ocupem la nostra ment?
Gràcies a:
"La Formació Estratègica de l'entrenament cooperatiu-competitiu de Rols relacionals pel Record en l'Aprenentatge Neurosensorial"
FERRAN és acròstic més de la Cooppel, aquesta com a Causa.
3.3.- Nom del Pla: Causa Cooppel per la Pau 2030.
Missió:
"Enfortir la capacitat de les persones i de les comunitats per a reaccionar per la Comprensió neurosensorial del Record Disponible (CRD) davant futures crisis i situacions reals mitjançant la identificació i prova ràpida de solucions basades en evidències"
3.4.- Composició de la Tesi central i genèrica:
Amb 14 tesis específiques, segons les 7 fases i en els 7 contextes personalitzats, amb els dos àmbits de comunicació, el presencial i el telemàtic.
Tesi genèrica: Respon al
"Com Construir la Pau en la Ment de les Persones? (1). Fent difusió i compartint aquesta tesi
CODI de la tesi genèrica de la Causa Cooppel per la Pau
El CODI es construeix des de les tasques a la teoria o dels principis científics i des de la teoria es generen tasques millors o noves.
C.- Ciència.-
Formada per 7 tesis científiques públiques exposades i defensades sobre la transformació social comunitària. Són els principis que guien les TAL de les tasques, de les actuacions i de les ludo-pràctiques
1.- La NeuroDecisiologia. La Ment Fràgil. El Teorema dels Nombres Decisoris. Lima (El Perú) en el mes de maig i a Tarragona el 5-XI-2004.
2.- La Trans-Anàlisis- (Transaccional Analista) La interpretació trans psicològica de l'Anàlisi Transaccional i la seva campanya pública permanent. Madrid. Setembre de 2014. Congrés Internacional de Psicologia AESPAT- Universidad Complutense de Madrid (UCM)
3.- Els Neuro-Placebo i els Neuro-Mòbil (NPM). Tarragona 2019 Col·legi Oficial de Metges de Tarragona (COMT). Ponència conclusiva. La VIIª i definitiva ponència anual al COMT entre 2013-2019.
4.- Neuro-Comentalista- Pedagogia Impulsiva creativa i Impulsora "inclosible". Lleida 2022. Congrés Internacional de Pedagogia de la SCP-IEC. Universitat de Lleida.
5.- La Transmediació social. Tarragona. Ponència de les Jornades de Mediació. 2023. URV.
6.- Les transnarratives culturals i socials. Tarragona. Ateneu. 2024. Ponències 11 i 18 d'abril i el Pregó de la XXXV Setmana Cultural de l'Ateneu de Tarragona del dia 13 de maig de 2024.
7.- La Neuro-Escolta-Activa (NEA) 2000-2024 Oberta a arreu. La Comprensió neurosensorial del Record Disponible CRD. Es farà ponència el més aviat possible durant 2024. Segurament als mesos d'octubre i decdesembre a Tarragona.
O. Oferta.- CoMENTS
Set tesis neurocientífiques de Transformació Social mental personal i col·lectiva, a partir de les TAL i les seves motivacions.
Cal que sigui accessible i adquirible, protegint les dades personals i respectant la intimitat.
Com més potenciem narratives amb tasques, actuacions i ludopràctiques (TAL) en el marc de la construcció mental d'estratègies amb entrenament més construirem ments neuro-trans-sensorials creatives de pau en la cooperació de la mateixa ment, entre el propi cos i la pròpia ment i entre les persones en el seu propi entorn educatiu proper:
Relació de les 7 TAL.-
a.- Construcció de les neuronarratives
1.- Silenci fosc, blanc o de la nit mental. Silenci íntim Mental (SiM)
2.- Trencament del silenci i la lectura neurosensorial. Lectura i Interpretació Sensorioneuronal (LIS). Els fils de les neuronarratives Formes intel·lectuals, impulsors, limitacions i sentiments (FiLS)
b.- Construcció de psiconarratives de la producció emocional i lògica (PEL)
3.- Construcció d'algoritmes i equacions mentals Dietètica mental de l'aprenentatge neurosensorial i de l'aprenentatge narratiu. Perfils cognitius i patrons relacionals interpersonals mentals
c.- Construcció de transnarratives i dels estils comentalistes del record disponible.
4.- Identificar Dianes i Blancs de l'Aprenentatge Neurosensorial.
5.- Construcció d'Estels del Record Disponible. Estels CRD.
d.- Construcció de narratives culturals i socials de la vida real
6.- Trobada de jocs, jugades, partides i partits Cooppel. Cooppel factoria.
7.- Aplicació en la pròpia vida. Narratives culturals i socials de l'estil de vida.
Factoria de jugades i Laboratori d'expressió i anàlisi de les narratives des de les converses aprenentatge (C@LCs), lliures, corresponsables i solidàries i els tallers Cooppel on s'aporten a partir de la primera experiència, creences, on es descobreixen evidències empíriques, en el repte de conscienciar i de proposar solucions per abordar la complexitat del fenomen de la Comprensió del Record Disponible (CRD).
Tres tipus de tallers:
1.- Taller CoMENTS més centrats en els punts 1 al 4 de les TAL a sobre enunciades.
2.- Taller construcció d'escenaris i Dianes d'Aprenentatge amb els seus Blancs. TAL núm. 5 Convocatòria permanent de Dianes d'Aprenentatge Solidari (DAS)
3.- Taller a partir de problemes d'entrenament estratègic de rols de jocs i de jugades Cooppel. TAL 6 i 7.
Adreçat a Persones, Famílies, Associacions, Federacions, Entitats (residències assistides i centres de dia) i Recursos (museus i biblioteques locals) com escoles i instituts.
Amb qui? i els seus contextes.
Fases i objectius.-
D.- Disponibilitat en dues agències de contactes i d'informació: C@LCs i ÀNiMS.-
Amb 7 fases obert a 7 contextes socials i associatius.
Set fases:
Aproximació (1), contacte(2), acolliment(3), acompanyament(4), inclusió(5) , creació (6) i cooperació (7)
Obert a 7 contextes sistèmics:
Persones (1), Famílies(2), Associacions(3), Federacions (4), Entitats (residències assistides i centres de dia) (5) i Recursos (museus i biblioteques locals) (6) com escoles i instituts (7).
I.- Informació pública telemàtica com presencial.-
Blogs, xarxes socials, what's i presencial.
3.-5.- DESENVOLUPAMENT DE LA TESI:
Identificar motius com exàmens, mostres, proves, assaigs i tests en el comportament de les persones i en els seus comentaris que justifiquin o expliquin comportaments i exposicions de les lectures, anàlisis i interpretacions de les conductes visibles o narrades.
Accions--------Narratives-----------Accions
Recollida de cinc tipus de dades inclusives per l'evidència: EMPAT(ia) investigació-acció
1.- Exàmens de la primera TAL i de la primera narrativa
2.- Mostres. Són narratives seleccionades i significatives que s'expliquen com a exemples o com a referents per a mostrar o demostrar els principis científics o per a motivar les TAL del programa CoMENTS
3.- Proves. Dades i mostres acompanyades com a veus, com a fotografies, com a videoclics que constaten i fa més visible o audible el que diem com a mostra.
4.- Assaigs. Coneixen proves es provoquen o es motiven noves tasques TAL. Per a validar les proves i les mostres observables
5.- Tests. Tasca concreta validada que com assaig té una interpretació estandaritzada per les seves incidències repetides amb freqüència o de moda en els diversos assaigs.
4.- Informe ponent permanent de l'evolució de la Tesi central i de les 14 tesis específiques en les diverses fases i contextes. Amb entrevistes amb persones de
5.- Aquesta tesi central es porta a terme, gràcies a:
5.1.- Persones.- Actualment al centenar de persones en atenció més individual, entre el conjunt dels 10.000 contactes en les Xarxes Socials Cooppel:
(Quilometre Zero, FEPA, CNL- Voluntariat per la Llengua, CEA Aixopluc de Cambrils, etc. ),
5.2.- Famílies. Al mig centenar d'atenció Cooppel de famílies principalment de Tarragona ciutat, del Priorat i d'altres indrets.
5.3.- Associacions que formem part de la Junta directiva.-
A les associacions CERADAI i les dues agències de contactes: ANiMS i CAL ESCOLTAR (C@LCs) (1) , AESPAT (2), ATENEU de Tarragona (3), SCP-IEC i el projecte Aplica Solucions(4), Associació Ràdio Falset(5), Vida Creixent de Cabacés i de santa Clara de Tarragona (6),
A la xarxa docent DIM EDU Global coordinada pel Dr. Pere Marquès, que estem com a formadors, investigadors i com a ofertants de tallers a professionals de l'ensenyament i de l'educació, docents i educadors i educadores.
Centre d'estudis del Priorat (CeP) aquesta està en greu crisi des de 2019.
5.4.- A les institucions:
- Ajuntament de Cabacés- Jutjat de Pau, des de 2000.
- Ajuntament de Tarragona. Voluntari mediador Veïnal des de 2000. Col·laborador IMSS 2023
5.5.- A les tres federacions d'associacions veïnals, entitats socials i d'Ateneus:
La veïnal Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes Segle XXI de Tarragona, la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS), delegació a Tarragona amb seu del Consell de Direcció a Barcelona, la Federació d'Ateneus de Catalunya, amb seu a Barcelona.
5.6.- Dues residències assistides i un centre de dia.-
A les dues residències assistides Baix Camp i de la Suite de Cambrils, al Centre de Dia ONADA de Tarragona,
5.7.- Les biblioteques i els museus.-
A les biblioteques públiques i locals (Tarragona, Torreforta, Falset, Cabacés) , al Parc Natural Serra de Montsant, al Museu municipal de Cabacés, al museu del Port i a CaixaForum de Tarragona, etc.
5.8.- Als tres Col·legis Oficials professionals: Psicologia, Pedagogia i Metges:
En la nostra trajectòria també agraïm l'oportunitat d'exposar el nostre pla en el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya en tres ocasions, al Col·legi de Pedagogia de Catalunya en tres ocasions i el premi a una practicant i al Col·legi Oficial de Metges de Tarragona per una ponència anual entre 2013 i 2019, en un total de 7 ponències.