114.- Participarem activament en el segon congrés internacional de pedagogia.-

ÍNDEX:

1.- Quan i on serà?

2.- Com participarem?

3.- Les formes de participació.

4.- Esquema del guió de les nostres aportacions.-

Annex sobre l'organització del congrés.-


1.- Quan i on serà?.- 

Seran tres dies.-

Dijous 28, divendres 29 i dissabte 30 de novembre. 

Seu d'Urgell i Andorra.




2.- Com participarem?

Avui dia 18 d'agost, arribada la invitació, comencem el procés per a estudiar l'estratègia de la nostra participació.-

Les comunicacions s'han de lliurar abans del 15 d'octubre.

Participarem activament en el segon congrés internacional de pedagogia organitzat per la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans.

En 2022 varem participar en el primer congrés internacional a Lleida.

Hem de valorar en què i com participarem?

La nostra tesi postulant Cooppel per la Pau cal preservar l'autoria i detalls fins que no es publiqui en el 2030.

3.- De les modalitats possibles de participació i de la motivació personal i professional.-

1.- Ponència, comunicació, exposició, etc.

2.- Donar-se a conèixer com a oferta d'experiències amb base científica. Donar a conèixer el pla Causa Cooppel per la Pau i els seus 8 programes.

3.- Com a referent territorial de Tarragona de la Junta Directiva actual.

4.- Contactes amb persones relacionades amb institucions de Catalunya i d'Andorra.

5.- Recerca de contactes nous de professionals  i dels que ja tenim entrevistar-los

6.- Posar-se al dia en aspectes puntuals, 

7.- Estar presents en un esdeveniment important per a la pedagogia catalana, 

8.- Participar en el torn de preguntes i d'aportacions en taules rodones i en els debats. 

9.- Un lloc referencial Seu Urgell- Andorra en el suport a la llengua catalana. 

10.- Turisme pedagògic i cultural en tres dies intensos.


4.- Guió a comentar i donar a conèixer en el congrés.

PROPOSTA DE COMUNICACIÓ I GUIÓ PER A EXPOSAR I PARTICIPAR EN ELS FÒRUMS DEL CONGRÉS.- 

El guió a aportar i si presentem candidatura a comunicar en el congrés per part de la Causa Cooppel per la Pau:
Aportacions d'experiències i pràctiques educatives.

1.- Marc teòric de com s'ha d'ensenyar i aprendre i explorar les bases per a una transformació educativa. La conversa. La negociació i la mediació. Els principis científics i models de referència. La Intel·ligència Natural versus la Intel·ligència Artificial. Punts forts, febles, riscos i avantatges com oportunitats. El record com a motivació i expressió de la voluntat, la memòria i les competències bàsiques transversals.

2.- Sis tipus d'experiències i pràctiques educatives per mitjà de la conversa en negociació o mediació en l' atenció a les persones.-
1. - Disponibles a escoltar a qualsevol persona a nivell individual. Individualitzada, confidencial i personalitzada primer d'una sola persona: dol, una opinió més, drets humans, facilitació davant les víctimes, etc.
2.-  Atenció a persones, grups o colla
3.-  Parella o familiar. En especial famílies amb menors d'edat.
4.- A persona o persones responsables de projectes, caire associativa o federativa. Fora del pla Cooppel per la Pau.
5.- Dins del pla i dels nou programes. Corresponsable projecte, associativa o federativa. Formem part de la Junta Directiva o Consell de Direcció de l'associació o de la federació.
6- Persona responsable de museu o de biblioteca local, centre de dia o residència assistida, per atendre a persones usuaries del recurs o servei de forma voluntària social.

3.- Nou programes del pla Cooppel per la Pau:
1.- Atenció individual a les persones.  DRETS HUMANS DDHH.

 Centre Escolta Activa Aixopluc de Cambrils, ciutat de Tarragona i a la zona del Vendrell i del Priorat. 

2.- Educatiu:
Atenció als pares, mares, al professorat i a l'alumnat. Des de 2011 a l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona. Atenció i suport a les famílies: PAT, extraescolars. Participació en les jornades DIM EDU Global i en el projecte APLICA Solucions de la SCP-IEC.
3.- Cultural:
Ateneu de Tarragona. Atenció cultural a les persones. Vocalia d'humanitats en el foment de la creativitat, de la cooperació i de la comunicació (Drets Humans). Participació en el grup motor de la Federació d'Ateneus de Catalunya (FAC) i en la coordinació territorial de Tarragona de la FAC.
4.- Veïnal:
Federació d'associacions de veïns i veïnes Segle XXI de Tarragona. Secretaria de comunicació i de mediació veïnal. Participació en els consells municipals, atenció a les persones amb conveni amb la Cambra de la Propietat Urbana de Tarragona.  Comissió de Mediació Veïnal.
5.- Social:
Federació Catalana de Voluntariat Social. Present al Consell de Direcció i coordinació territorial de Tarragona de 44 entitats socials. Jornades de salut, formació telemàtica, Dia Internacional del Voluntariat i Tast Social (fira d'entitats socials i dels seus projectes)
6.- Radiofònic:
Programa mensual col·laborador de ràdio Falset: Priorem Priorat, des de 2008. I visites Cooppel als pobles de la comarca per a fer reportatges i entrevistes a persones.
7.- Voluntariat Cooppel del patrimoni i visites a museus:
Visites Cooppel del patrimoni nacional i internacional.Visites de museus locals. Promoció museística. Museu el Port, Caixa Forum de Tarragona i museu municipal de Cabacés (el Priorat) i informant turístic del Parc Natural Serra de Montsant i EIN Serra de Llaberia.
8.- Voluntariat solidari:
Visites Cooppel mensuals a centres de dia (ONADA de Tarragona) i a les dues residències assistides (Baix Camp i Suite de Cambrils). Atenció a persones en el record amb jocs de taula adaptats als interessos, necessitats i capacitats.

9.- Justícia i mediació veïnal qualificada i acreditada a la ciutat de Tarragona. En col·laboració amb l'IMSS. Ponent 2023 en les jornades de mediació professional a la URV. I Jutjat de Pau de Cabacés (el Priorat) Contactes i coordinació amb jutges i jutgesses de l'Associació Catalana en Pro de la Justicia (ACPJ ) d'arreu de la demarcació de Tarragona.


ANNEX: Dades sobre l'organització del Congrés.

II Congrés Internacional de la SCP – IEC

https://scpcongres2.wordpress.com/

Presentació dels reptes

El context educatiu actual demana més que mai reflexió i acció compromesa per part de tots els docents i agents educatius per promoure canvis amb un objectiu de millora clar, fonamentat en tres reptes educatius: 

  1. identificar què i com s’ha d’ensenyar i aprendre 

  2. descobrir què caracteritza l’escola en els territoris de parla catalana 

  3. explorar quines han de ser les bases per a una veritable transformació educativa

En aquest 2n Congrés Internacional de la Societat Catalana de Pedagogia– IEC sobre «Tendències d’èxit, realitats emergents i noves expectatives en educació» dedicarem tres dies a reflexionar, dialogar, debatre i proposar accions sobre les principals tendències que avui dia van prenent forma en l’àmbit de l’educació. Coneixerem pràctiques docents útils i eficaces, al mateix temps que situarem les principals realitats emergents que incideixen en l’educació i compartirem expectatives i mirades consolidades des dels diferents nivells educatius i els seus punts de confluència. Es tracta, en definitiva, d’un Congrés en què, des de la professionalitat i el rigor científic, volem donar veu i obrir el debat a totes les persones que, des dels seus contextos i realitat, treballen dia a dia, colze a colze, per la millora de l’educació. 

Metodologia

  • Aportacions d’experiències i pràctiques educatives: es prioritzaran les aportacions o ponències pel seu caràcter singular i representatiu.

  • Aportacions acadèmiques amb fonamentació científica: es prioritzaran les presentacions combinades de plantejament pedagògic amb una o diverses exemplificacions pràctiques.

  • Aportacions de reflexions i polítiques educatives: se’n valorarà la innovació i l’avaluació del programa, els estudis d’impacte potencial, i la identificació de les condicions d’èxit dels programes i projectes.



Comunicacions

Les persones inscrites poden presentar comunicacions en tres modalitats:

1) recerca i 2) experiències pràctiques 3) propostes i programes institucionals.

Els criteris i formats de les diferents modalitats es poden consultar al Web del congrés.

El contingut des les comunicacions s’ha d’ajustar a una de les 5 temàtiques del congrés.

Les comunicacions s’han d’anunciar mitjançant el formulari corresponent en el moment de la inscripció. FORMULARI

Les comunicacions s’han de presentar abans del 15 d’octubre 2024 d’acord amb les instruccions de la pàgina del congrés. Les comunicacions poden ser:

  1. En format text: mireu el format escaient proposat al web del congrés.

  2. En format vídeo: penjat en alguna plataforma d’accés lliure (màxim 5-10 min. )


Les comunicacions en text seran valorades i acceptades pel Comitè Científic d’acord amb els requeriments del congrés. Les més reeixides seran escollides per a la seva publicació a la Revista Catalana de Pedagogia (IEC-UB). Els vídeos seran utilitzats com a models de qualitat.

Un resum de totes les comunicacions presentades s’inclourà a les actes del congrés.






Entrades populars