116.- Acròstics del Compromís Transcomentalista.-.-

 Acròstics del compromís transcomentalista.-

Com recordar els esquemes per a construir conceptes , referents, conceptes i operatius ECRO. 

1.- Marca:  Cooppel.-  (recomanació de Tarragona IMPULSA- 2022)

2.- Logo des de 1994.-



3.- Concepte de presentació:(2024)

Compromís Transcomentalista.-

                       (Intel·ligència Solidària)


4.- Acròstic de la definició de Transcomentalista:

4.1.- Definició.- 

- Definició general:

És la filosofia pràctica del compromís de recerca de converses i analitzar-les des de la psicologia i trobar alternatives pedagògiques per afrontar els problemes bàsics per a construir de la pau en la ment de les persones

- Definició acròstica

TR@NS 

A través i més enllà dels comentaris (Comentals) pel sentit de cooperació mental (Cooppel) en Tasques, Activitats i Ludopraxis (TAL) en l'Aprenentatge amb la Lectura Interpretadora Sensoneuronal (ALIS) Transaccional Analista (TA) 

@ aprenentatge de la IN per tots els mitjans analògics com digitals. En la seva relació amb el futur de la IA.

Més acròstics:

Model Operatiu, els cinc posicionaments mentals: Observació com a oportunitat, Anàlisi dels aprenentatges de cada moment, Interpretació de dades, Intervenció i Inclusió (acròstic: OaSIS).

5.- PeDM, operativitat basada en l'ECRO d'Enrique Pichon, Esquema, Conceptes, Referències i Operacions.

1.- (P) Posicionament Esquema Observació OaSIS : Conceptes: SPRAi. Referències Silenci i decidir, Operacions de posicionament.

Cinc posicionaments mentals: 

2.- (e) Entrenament estratègies d'empoderament. 

a.- Tot considerant les Ones Cerebrals GBATD i el seu control, 

b.- Els cinc Nivells Mentals (1.- Ètica i consciència (P) referent L. Kohlberg, Lògica racional (A), Emocions en la lògica (N), Sexualitat i/o sensualitat (N), infantil i ironia (N): ELESI), 

c.- Nivells d'Intensitat per a la coincidència conversacional (1234) segons control de les Ones Cerebrals.

d.- Posiciconament Emocional Lògic (PEL) per a la cooperació conversacional.. 

3.- (D) Decisional . 

Processos de prendre decisions: Decisionament, activació i accionament de les decisions. Darwin i Piaget aplicació a l'adaptació mental.

4.- (M) Mapes de la Ment de les actituds i de les decisions.

Esquemes:  (1) TR@NS, (2) Causa Cooppel per la Pau, (3) Conversa C@LCs (ECRO) (4) CRD i (5) Intel·ligència Solidària (SÍ).


ESQUEMES I ACRÒSTICS: 

6.- De TRANS.- 

A través de... i més enllà de...

Pel concepte actual. Transparència, transformació, etc.  

TR@NS

És el Tractament del Record amb Aprenentatge en Narratives des de la Neuromòbilització Sensoneuronal.

Parteix que la ment és com la tecnologia d'un mòbil ( FVR) que necessita gestió i autoritat, per a la motivació i el neuroaprenentatge. 

Hi han tres tipus de narratives:

- Les narratives culturals i de cada persona  en les seves converses internes i en el seu entorn.

- Les psiconarratives que narren l'aspecte psicològic i emocional en relats culturals o en les converses de les persones. Diaris. Memòries, etc. N'hi han al cinema entre altres llocs.

- Les neuronarratives que ajuden a descobrir la veritat, la certesa des del tractament del record de la TR@NS (2024)

2.- Causa Cooppel per la Pau per a protegir, permetre i promoure la pràctica Cooppel. Marca pública no personalitzada. Des de 2012.

3.- Conversa C@LCs, art i forma de conversar des de 2000. Concreció conceptual des de 2015.

4.- CRD. Com Recordar Decidint. Motivació de la Comprensió del Record Disponible. Taxonomia de Bloom. Principis de la recollida de Dianes d'Aprenentatge i Blancs foscs i construcció d'Estels de Record. Fins les decisons tenen dol ( referència E Kubler Ross)

5.- Intel·ligència Solidària. Per la pau universal. (Presència). Projecció col·lectiva



7.- Contacte:  ESCRIU-NOS, trucades no si us plau.




Moltes gràcies


Fina i Ferran

És en part un model de currículum bimodal (Dr. Pere Marquès) enfocat al temps extraescolar i en família afegint els valors educatius globals actuals de compromís DUA, IA i ODS 2030. El sentit comú i el seny per la vida.

Conclusions:
Per a Ferran 
Filosofia pràctica i filoperiodista. Trasncomentalista.

Comprensió transcomentalista del món.
Model sistèmic inclusiu, intel·ligència solidària

1.- Filosofia existencialista personacèntrica. L'important és la persona humana, tot depèn d'ella. Sobre tot la pau.
2.- Epistemologia. Constructivista. Consciència mental i diversitat de la interpretació neurosensorial.
3.- Ètica des de 1998. Segons L. Kohlberg, H. Maslow i R. Dilts  cal estimular a la persona al ple desenvolument, òptim creixent òptim personal, a nivell ètic, de la seva motivació i el paper de la seva identitat.
4.- Literatura des de 1996 basada en les transnarratives expressives (DUA)
5.- Psicopedagogia des de 1987. Assessorament i mentoria de l'empoderament humà. La Imaginació i els seus relats de Kieran Egan. Mirant a la Psicopedagogia Social i a la sòciopsicopedagogia.
6.- Pedagogia des de 2022. Transcomentalista es tracta de fomentar converses que ajuden a la transformació social. Pedagogia de proximitat i de carrer des de 1989.
7.- Psicologia des de 1996. Aplicació pràctica i pragmàtica de la Teoria de la Intel·ligència del PASS i de l'Anàlisi Transaccional.
8.- Teologia des de 2015. Franciscosinodal, pro feminització eclesial de les relacions humanes i empoderament en la llibertat i la responsabilitat. C@LCs. Apostolat de la comunicació, de la conversa i de la lectura corresponsable sinodal.
9.- Filoperiodista des de 1976, comunicant i radiofonista voluntari amb més de 35 anys de trajectòria, associacionista en la direcció en associacions i federacions socials, veïnals i culturals.
10.- Mediació comunitària. Justícia resolutiva, preventiva i restaurativa. Drets Humans Emergents. Atenció a les persones i a les víctimes: Negociació i Mediació

11.- Tesi postulant 2030. Actio Research des de 1985, Pràctica Reflexiva. Aprenentatge Servei Comunitari. Voluntariat Social. Investigació Solidària. Amb reconeixement honorífic en 2004. Admirador i militant voluntari cultural, educatiu i científic de la UNESCO i cultural i turístic d'ICOMOS-International. Drets Humans (DDHH), Justíca Restaurativa, Preventiva i Resolutiva. Mediació Comunitària i els efectes de la TR@NS mediació, Pedagogia del carrer i de la llar, Atenció a les Víctimes i a les Persones. la crisis del Relat Únic , que porta a la crsi del compromís únic a favor del compromís lliure i constructiu.

Model sistèmic inclusiu de la Investigació-Acció i de la Pràctica Reflexiva de la Intel·ligència Solidària.

Entrades populars