Translate

dissabte, 30 de gener del 2021

17.- Preguntes, hipòtesis i frases concloents de la pràctica Cooppel i de la Causa.-


1998, signant a favor de la candidatura a Patrimoni de la Humanitat de Tarragona que va ser aprovada en el 2000 per la UNESCO, el 2020 a fet 20 anys.

Per a entendre com plantejar preguntes, hipòtesis i treure frases concloents sobre la tesi Cooppel per la Pau tenim l'exemple de la cooperació des de la investigació-acció en l'aprenentatge basat en el problema de la participació ciutadana de la ciutat de Tarragona i en el projecte de reglament municipal dels districtes i dels pressupostos participatius:
La nostra contribució des de la investigació-acció és:

Referències municipals de Tarragona per a més informació:
Nosaltres hem fet aquesta proposta:

L'Institucional Sistema Auto Aprenentatge Cooppel (I.S.A.A.C.) es fonamenta per tant:

1.- Principis i valors.-
En principis humanístics, ètics, científics, d'identitat i de pertinença d'autories o de collita pròpia, Aquests generen criteris i indicadors en la praxis reflexiva.
Amb la inspiració de frases com R. Tagore, Paulo Freire, Nelson Mandela, Martin Lutero King, Mahatma Gandhi, etc.
Pedagogues catalanes: Rosa Sensat, etc.

Els sis models de referència són:
1.- La taxonomia de sis nivells de l'organització dels aprenentatges Recordar (coneixer), Comprendre, Aplicar, Analitzar, Avaluar i Crear de Bloom, 
2.- Els cinc nivells de la motivació, pertinença, reconeixement i autorealització d' A. Maslow, 
3.- Els sis de la identitat per sobre dels principis o valors, creences, capacitats, comportament i entorn de R. Dilts, 
4.- El concepte de la tradició del sentit de la vida japonés de la vida, l'Ikigai i la cita de els 4 fases de la connexió vital de Xancó, 
5.- El model emergent del bimodal de Pere Marquès 
6.- En una visió més amplia de l'educació de Neus Lorenzo.

Junt amb els 8 principis de l'acròstic DINAMITA (DiNAMITA):
D.- Dilema de L. Kohlberg i el dol d'E. Kübler Ross
I.- Intel·ligències Múltiples, Intel·ligència Emocional
N.- Neurociència.
A.-  Anàlisi Transaccional.
M.- Mètode de la Pràctica Reflexiva i de la Investigació Acció.
I.- Imaginació educativa i educació de la Imaginació de Kieran Egan.
T.- Tècniques de la PNL
Collita pròpia:
A.- Argumentació de collita pròpia, sobre la narrativa i els comentaris, la comprensió pel com? en comentaris de cooperació mental. Amb tres principis d'ingredient del Cooppel amb l'acròstic PoLVORA: POL VO RA:
- POL.- Aprendre com a participació orientada lúdica, com un joc de xuletes i després targetes de Cooppel (Principi d'Orientació Lúdica: POL)
- VO.- Voluntat Organitzativa mental en fer xuletes.
- RA.- Recurs afectiu per a l'Aprenentatge de l'entorn social immediat, el pare, la mare o persones que influeixen o incideixen en el dia a dia en una persona.

Argumentació de J.M. Ferran i Torrent: L'argumentació inclusiva i cooperativa dirigida per l'entrevista en la conversa o la mediació universal i l'auto argumentació discursiva amb comentaris de cooperació mental sumativa en la construcció de narratives a favor de la Pau, mental, social i estructural.

2.- Preguntes. Saber fer preguntes, auto preguntes i auto respostes en la situació intrapersonal i en la interpersonal.

3.- Hipòtesis, amb verbs amb subjuntiu 

4.- Evidències, verbs en present

5.- Frases concloents, verbs en present i en futur

El denomino I.S.a.A.C. perquè si està institucionalitzat a més d'una iniciativa com la nostra, s'institucionalitza com a pràctica d'entrenament lúdica com les pràctiques culturals de supervivència preventiva i de cultura d'oci i del passatemps social, en les famílies, en els museus, en les biblioteques, en les associacions, etc. és facilitaria l'efectivitat del disseny universal dels aprenentatges entre tota la ciutadania i de la seva construcció mental universal de la Pau.

La pràctica d'entrenament lúdic Cooppel utilitza el protocol acròstic DiANES a partir del Diàleg i entre aquest i la Satisfacció personal i col·lectiva que suposa l' entrenament a partir de la "neurocertesa" i "neuroseguretat" en els riscos cognitius de l'error com a mòbil de l'aprenentatge en aprendre a aprendre ara i en tota la vida. Per tant el neurorecord, la plena auto realització, la neuroidentitat, el sentit de la vida i de l'estimulació comunicativa, creativa i cooperativa, el sentit educatiu pràctic, mental i crític, etc i els principis DINAMITA i de POLVORA confeccionen els fonaments del marc teòric de la tesi estudi servei iinvestigació acció Cooppel per la Pau

Més info  sobre l'aplicació pràctica de DiANES en la motivació de l'aprenentatge orald el català: 

https://cooppeltalents.blogspot.com/2021/01/08-cooppel-aprenentatge-oral-del-catala.html

I aquesta és la tesi central de la Causa Cooppel per la Pau.

Més relacionat en el món de cada dia de la pràctica d'entrenament estratègic lúdic mental Cooppel.

https://cooppeltalents.blogspot.com/2021/01/09-preguntes-creences-identitats.html


Nota:  Quan escric acròstics poso la primera vocal després de la primera consonant de la paraula en minúscula com indicador que és un acròstic de la tesi Cooppel per la Pau. Per exemple: ISaAC, PoLVORA, DiNAMITA, etc.