15.- Contextualizació del Cooppel dins del sistema institucional educatiu de territori comarcal i de la ciutat de Tarragona.-.-
La veritable amistat és com la fosforescència, resplendeix millor quan tot s'ha enfosquit. R. Tagore.
1.- El Pla general Cooppel per la Pau.-
Marc Legal.-
Drets Humans
Constitució Espanyola
Constitució Andorrana
Estatut d'Autonomia de Catalunya
Objectius generals.-
Causa Internacional Sense Fronteres Cooppel per la Pau
https://dinaments.blogspot.com/
1.1.- Construir la Pau en la Ment de les Persones, UNESCO Com?
1.2.- A favor dels ODS 2030 de els Nacions Unides. Amb què? I com?
1.3.- Apliquem i recerquem el Disseny Universal dels Aprenentatges
1.4.- Apliquem en la pràctica d'entrenament lúdic i reflexiva Cooppel els principis científics i ètics basats en els Drets Humans.
1.5.- Practiquem la pedagogia universal, específica i promovem la seva dignitat professional i tenim codi ètic i estatut del voluntariat social.
1.6.- Practiquem estratègies de millora de les ocupacions de les persones:
1.- Personals,
2.- Domèstiques i familiars
3.- Cíviques i comunitàries.
4.- Voluntariat
5.- Laboral i professionals. La reconciliació amb la vida sana i de qualitat.
La petita saviesa és com l'aigua en un got: clara, transparent, pura. La gran saviesa és com l'aigua al mar: fosca, misteriosa, impenetrable. R. Tagore
1.7.- Amb pràctiques Cooppel de l'aprenentatge servei, servei a la comunitat, voluntariat, etc. amb els aprenentatges basat en el joc, en els problemes i en els casos i en els projectes.
1.8.- Cooppel és aprenentatge en el sentit comú cooperatiu mental, corporal i comportamental.
1.9.- Respectem el marc legal de cada territori, nació, estat i comunitats internacionals com també difonem les resolucions i recomanacions de les Nacions Unides.
El bosc seria molt trist si només cantessin els ocells que millor ho fan. R. Tagore.
2.- El programa general Cooppel per la Pau obert a Catalunya, Andorra, Espanya i Hispanoamèrica.-
2.1.- Oferta dels programes específics i dels projectes Cooppel a la ciutadania.
https://senycatala.blogspot.com/
2.2.- Participació cooperant i adhesió al DiM EDU Catalunya, Espanya i Hispanoamèrica. https://ponentcooppel.blogspot.com/
2.3.- Participació activa en l'associació estatal AESPAT amb seu a Madrid i la difusió, estudi i investigació de l'Anàlisi Transaccional (AT) en educació i en els organitzacions.
2.4.- Observatori analògic dels carrers i dels espais públics com privats i el digital de les Xarxes Socials del comportament de les persones, dels productes que s'ofereixen i de les notícies. Observatori dels Aprenentatges, Anàlisi i Interpretació dels Sabers. Observatori HÈCTOR (Observatori dels Hàbits d'Estudi i del Comportament en Temps d'Oci Recreatiu).
Agenda de Notícies i Memòria Social https://agendaanims.blogspot.com/
Si tanqueu la porta a tots els errors, també la veritat es quedarà fora. R. Tagore.
3.- El programa Cooppel de suport a les persones i a les seves famílies.
3.1.- Oficina Virtual de Drets Humans: Escoltem a les persones i els proposem eines per a empoderar-se i descobrir respostes i solucions a les seves preguntes i problemes reals.
3.2.- Com fomentar els nostres Talents amb el Cooppel.-
https://cooppeltalents.blogspot.com/
4.- El programa Cooppel de suport a les famílies amb menors d'edat. Amb persones menors d'edat que tenen suport de la família i del seu pare/mare.
A.- A nivell telemàtic obert a arreu en castellà/espanyol i en català.-
En oferta i actiu obert a famílies i persones de Catalunya i d'Andorra en català i en castellà/espanyol a Espanya i Hispanoamèrica
4.1.- Oferim la Biblioteca Cooppel i el Tele Programa Màster Cooppel.
4.2.- Oferim el Tele Programa Màster Drets Cooppel per a joves i persones adultes.
En el Programa Estudi telemàtic Màster Drets Cooppel està dut a terme per Meet i per What's en col·laboració amb ràdio Falset, el programa mensual "PriOreM PrioRaT" en les gravacions de les veus cooperants i/o participants per projectes.
http://www.radiofalset.cat/index.php/programes/programes-en-emissio/40-priorem-priorat
4.3.- Oferim Atenció en la Conversa Logopèdica Cooppel Individual amb el suport familiar: Cooppel Logopèdia Atenció Individual CLAI.
4.4.- Atenció telemàtica en suport al PAT a instituts a l'hora de la tutoria per a dur a terme explicacions, microtallers, sessions del Tele Programa Màster Cooppel i animar i donar a conèixer les nostres ofertes.
Aquí tindrem en compte el PEC del centre i el marc normatiu del centre educatiu de Catalunya, Andorra, espanya o Hispanoamèrica en el territori legal corresponent.
B.- A nivell presencial en el món educatiu, cultural i veïnal de Tarragona.-
ARA SUSPESES LES PRESENCIALS PER MESURES DE SEGURETAT DEGUT A LA PANDÈMIA AMB OFERTA DE TELEMÀTIQUES PER MEET.-
1.- Amb compromís de col·laboració per docència emèrita i honorària amb l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona.
A nivell presencial per a la Biblioteca Cooppel, per a Programes Estudi Màster Cooppel i per a sessions CLAI a l'aula 120 de l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona, ara suspés per les mesures de seguretat a causa de la pandèmia, de dilluns a dijous de 17 a 19 hores tots el dies lectius fins el dia 6 de maig de 2021.
https://tarracooppel.blogspot.com/2021/01/2-club-camins-cooppel-des-lantoni-marti.html
Amb sessions de suport presencial a l'hora de tutoria a primer d'ESO, els dimecres concertats de 13,30 a 14,30 hores.
Aquí partim del PEC de l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona i la seva organització educativa:
https://agora.xtec.cat/iesmartifranques/
http://www.institutmartifranques.com/nova/novanova.asp
https://www.facebook.com/antonidemartiifranques/
http://www.institutmartifranques.com/mostrar.asp?pg=bat
2.- Amb raó associativa i de responsabilitat directiva en el món cultural de l'Ateneu de Tarragona i en el món veïnal de l' AAVV Verge del Carme i de la Federació veïnal Segle XXI (Tarragona Centre, Eixample i Nord- CEN).
Les sessions del Programa Estudi presencial del Màster Drets Cooppel es porten a terme a l'Ateneu de Tarragona en l'àmbit cultural i en l'àmbit veïnal a la Casa del Mar de Tarragona,a petició de l'associació de veïnat Verge del Carme de Tarragona. Ara també suspeses en presencial amb activitats exclusivament en telemàtic.
En els tres camps educatiu, cultural i veïnal portem a terme motivats el Programa Estudi Màster Drets Cooppel en presencial en col·laboració amb ràdio Falset, el programa mensual "PriOreM PrioRaT"
Aquí tenim en compte Tarragona ciutat educadora i la nostra relació amb l'Institut Municipal d'Educació de Tarragona i altres entitats municipals.
https://www.tarragona.cat/educacio/institut-municipal-deducacio/projecte-educatiu-de-ciutat
https://www.tarragona.cat/educacio/institut-municipal-deducacio/coneix-limet
Cooppel en la comarca del Priorat
C.- A nivell presencial en el món educatiu, cultural i veïnal de la comarca del Priorat amb activitats en els pobles amb els permisos corresponents en els espais associatius, biblioteques municipals i museus. ARA TAMBÉ SUSPESOS AMB OFERTA D'ACTIVITATS TELEMÀTIQUES VIGENTS DEL FÒRUM DRETS HUMANS I DE LA NATURA DEL PRIORAT.
Aquí tindrem en compte els projectes educatius de els escoles i dels instituts de la comarca, així com els projectes de les associacions com els programes comarcals i municipals relacionats amb les nostres activitats de suport als centres educatius, a les persones i a les seves famílies.
5.- El programa Cooppel de suport a les persones i a les seves associacions.
- Oferim assessorament i/o compromisos de tasques concretes tècniques, representatives, d'estudi i investigació-acció i emprenedoria solidària
https://favtarragonanordeixamplecentre.blogspot.com/
https://tarracooppel.blogspot.com/2021/01/03-associacio-de-veins-i-veines-verge.html
https://centreestudisdelpriorat.blogspot.com/
6.- El Programa Cooppel de suport a les persones i el seu entorn accessible.
6.1.- Oferim informació, orientació i assessorament, amb acolliment i acompanyament per a treure més profit de les persones , entitats i recursos de l'entorn accessible.
6.2.- En les sortides en família, excursions, visites de museus, espais naturals, rurals o urbans i sales d'exposicions temporals o permanents.
7.- El projecte Cooppel de suport a les persones amb suport de les seves famílies.
En la participació lliure en el Tele Programa Màster Cooppel i en el Tele Programa Màster Drets Cooppel per a joves.
L'educació més alta és la que no es limita a donar-nos la informació, sinó que fa que la nostra vida estigui en harmonia amb tota l'existència. R. Tagore.
8.- Participem en el Fòrum Drets Humans i de la Natura del Priorat: SoM Priorat.-
https://dretsiresponsabilitatssompriorat.blogspot.com/
Fòrum Local de Cabacés: https://somcabaces.blogspot.com/ SoM Cabacés.-
9.- Participem en el Fòrum de Cooperació pel 2023 de Tarragona (TarraCooppel).
https://tarracooppel.blogspot.com/
10.- Estudis i investigació-acció permanent per la tesi Cooppel per la Pau 2023.
10.1.- Informem, orientem i assessorem en treballs de recerca d'estudiants, amb tutorització externa i coordinació tutorial interna de BAT, CFGM i GS i universitaris.
https://dinament.blogspot.com/
10.2.- Participem en fòrums, simposis, congressos, trobades, seminaris, tallers i grups de treball de la comunitat cientifica educativa internacional i nacional.
La papallona no compta mesos sinó moments, i té temps suficient. R. Tagore