El model bimodal és interessant però molt incomplet, ha posat dos nivells i li falta la categorització reflexiva. Només podem veure els nivells explícit A, que li diu memorístic i el nivell implicit B que li diu competencial, manca el referencial C: ontologies socials, amb integració de creació i judici propi.
Les tres interactuen en iteraccions d'aprenentatge. Per exemple:
A1 i A2 correspon al nodus memoristic.
B2 i B3 correspon al competencial.
C1 i C2 és el que manca en el power. ontologies socials, amb integració de creació i judici propi
El model curricular Cooppel, el model bimodal del Dr. Pere Marquès i els models referencials internacionals actuals.
diu: La Taxonomia de Bloom (revisada 2001) es la base de PISA de OCDE, i també del nostre curriculum oficial.
Actualment s'ha correlacionat amb el Diseny Universal d'Aprenentatge i amb les Noves Tecnologies (UNESCO).
Jo tinc una correlació global a:
Doctora Na Neus Lorenzo,
Exsubdirectora general de transformació educativa, del
Departament d'Educació, excap de Llengües del Departament d'Educació de la Generalitat
de Catalunya, actualment inspectora d'educació a Barcelona. Barcelona
http://www.xtec.cat/~nlorenzo/
Estem amb el disseny curricular que implica el Cooppel per la Pau en el debat sobre el model de la participació ciutadana a la ciutat de Tarragona
https://tarracooppel.blogspot.com/2021/01/04-la-construccio-mental-collectiva-de.html
(PAU: Pedagogia Activista Universal) Per un Dia Internacional de la pedagogia universal, del valor familiar i de la pedagogia professional i investigadora.