Translate

divendres, 5 de gener del 2024

91.- Cooppel Intel.ligència Drets Ètics Humans.- CIDEH (cideak). Aplicacions immediates.-

ESCOLTEM ACTIVAMENT I FACILITEM LA MEDIACIÓ PER ACONSEGUIR LA SANA NEGOCIACIÓ I EL DIÀLEG ENTRE LES PERSONES. APRENEM I COOPEREM.- 

A.- Cooppel Intel.ligència Drets Ètics Humans.- CIDEH  (fonemes: "cideak"). 

B.- Aplicacions immediates.-

oppel

A.- Cooppel Intel.ligència Drets Ètics Humans.- CIDEH  (cideak). 

Un aspecte es com esmentar l'atenció i l'estudi, la investigació-acció? en un camp tant necessari com és l'ètica, els drets humans i la intel·ligència ètica que implica usar les capacitats mentals amb objectius ètics, legítims, que suposa beneficis personals i col·lectius.

Hi ha una imatge degradada de l'ètica en la nostra societat: corrupció, abusos del poder i el seu mal ús egoïsta.

Hi han que es columpien i parasiten amb el nom Drets Humans i no aporten res a la societat, ni s'esforcen en superar-se o a utilitzar de forma positiva els recursos al seu abast.

Cooppel vol dir cooperació pel sentit comú. És una oferta que beneficia a la ment humana en un món canviant, un dels reptes actuals la Intel·ligència Artificial (I.A.).

Conceptes que exposo són: 

Intel·ligència 

Drets Ètics Humans 

Des de 1997 vaig iniciar l'estudi de l'educació moral en educació basat en L. Kohlberg que s'inspira en Jean Piaget per a observar el creixement del judici moral en les persones.

En el 1998 vaig defensar la tesi a Barcelona, a l'institut Bellvitge i vaig superar les oposicions a professorat amb bona nota.

Conèixer els Drets Humans és un pas, l'important és aconseguir ser persona intel·ligenta en interpretar en la vida el que suposen els Drets Humans.

La legitimitat de les iniciatives i els danys i perjudicis que pot ocasionar accions concretes a altres persones.

La visió sistèmica inclosible dels Drets Humans, ens ajuda en la tesi de la transmediació social que vaig defensar el mes passat a la URV

https://agendaanims.blogspot.com/2023/11/215-ferran-exposa-lestudi-de-la.html

Estratègies:

Primer revisar la Causa Cooppel per la Pau.

Reflexionar sobre l'oferta dels tallers on la proposta de dilemes són la clau per a créixer moralment.

Tercer lloc com aplicar-lo en les relacions amb les persones, famílies i associacions.


Resum:

La intel·ligència ètica dels drets humans és un camp d'estudi, l'ús de la o les intel·ligències múltiples (Gadner)  que cada persona aplica a la seva vida a favor dels seus dons, carismes, talents..  i com justifica les seves iniciatives en la llibertat i observant els danys i perjudicis que pot ocasionar aquestes, són la clau per al progrés humà dels segle XXI.


Conceptes en joc:

Drets Humans

Investigació-acció en Drets Humans.

La nova innovació en el tractament de les qüestions, problemes i conflictes.

Els processos emocionals i lògics (PEL) en la vida del dia a dia. 


L. Kohlberg

https://www.youtube.com/watch?v=lm7OhcmU76c

Grup de Recerca en Educació Moral de la Universitat de Barcelona

https://www.ub.edu/GREM/inici/




B.- Aplicacions immediates.-

Oferir atenció a les persones de forma telemàtica i/o en espais de conversa que té una estratègia, una estructura, uns continguts, una forma i una funció.

Conversa basada en la proposta de dilemes amb escolta activa i reformulacions amb el suport de consultes i/o d'enquestes.

Amb la pràctica de la conversa en millora constant anem de cara a la teorització del Cooppel i del seu plantejament de la Transanàlisi neurocomportamental. Tot considerant les decisions i el seu compromís sostingut en la seva eficàcia i resultats.

 

1.- Noció.- 

La denomino conversa pràctica C@LCs Cooppel  APS.-

C@LCs: Conversa animadora lliure compartida socialitzadora.

Cal..... fem-ho, quan és necessari en qualsevol lloc i moment

Conversa entre iguals, motivació compartida

Solidària sense intencions de negoci o comercial

Afectiva i animadora

Lliure i voluntària social

Compartida en necessitats i interessos

Socialitzadora, genera amistats

Cooppel: Conversa pel sentit comú cooperatiu: ment, cos, entre persones, amb el propi entorn proper d'aprenentatge.

2.- Àmbits de les persones.-

Joves entre 14 i 25 anys

Adultes més de 18 anys

Famílies amb menors estudiants d'EP i ESO

Estudiants BAT i FPGM i GS

Estudiants universitaris

Veïnat en general

Persones en direcció de les associacions

Gent Gran