93.- ANACR-ORAL Posta en marxa de l'Autoplanificació dels nostres NeuroAprennetatges Cooppel Record Oral del català i del castellà.-
APUNTS COMENTAL OBERT EN CONSTRUCCIÓ PERMANENT Curs gener-juny 2024
PRÀCTICA COOPPEL EN EL NEUROAPRENENTATGE DE LA VIDA EN L'ÈXIT DEL SEGLE XXI.-
DESCOBRIM ELS NOSTRES PROPIS TALENTS EN APRENDRE A APRENDRE.
Presentació.-
COOPPEL ANACR-ORAL.
AutoNeuroAprenentage pel sentit cooperatiu Cooppel pel record
Posta en marxa de l'Aprenentatge lliure Cooppel.
L'Autoplanificació del NeuroAprenentatge Oral i la importància del Cooppel Record mental personal i col·lectiu.
ANAR-ORAL de la Oralitat del Record Alternatiu del català i/o del castellà.
Ana- pref. A través de pràctica, en aquest cas aprendre des del neuroaprenentatge de la pràctica oral
Investigació-Acció (Action Research) Comunitària amb la Pràctica Reflexiva.
Cooperació pel sentit comunitari (Cooppel)
Ens ajudem mútuament i progressem junts, és més lent però més efectiu Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA)
Metodologies d'aprenentatge per equips cooperatius, amb tècniques d'oratòria, retòrica, dialògica, de teatre i de dramatització i de la coral. Amb la bimodalitat del suport SN sensoneuronal: Vista i oide, principalment, entre els altres tres sentits: oide, gust i olfacte.
Principis científics de referència, metodologies i tècniques:
- Programació Neurolingüística PNL.
- Auto Neuro Decisió Anàlisi dels Aprenentatges ANDAS
Els set trets de les situacions d'aprenentatge ANACR-ORAL Cooppel:
1.- En relació entre iguals. Es parteix de la consciència de tres nivells de competències i de la satisfacció pels seus progressos, amb implicació del servei comunitari:
1.- Paraules soltes i la frase simple, amb la lectura de les frases curtes i de comprensió. Repetició comprensiva. En lectura es pot ajudar en la llengua materna de que es tracta per a entendre.
2.- Frases senzilles, amb les preguntes i les respostes. Dialogia comprensiva
3.- Frases llargues, identificant i esmenant, amb frases creatives. Conversa atenta.
2.- Dues tasques clau: C@LCs. A partir del Silenci interior Mental (SiM).
1.- Lectura comprensiva significativa:
Lectura en espill (LE), lectura en imitació simultànea (LIS), lectura en imitació responent (LIR), lectura silenciosa (LS), lectura coral (LC). Lectura per captura de paraules (LCP), Lectura i preguntes clau sobre el text. Amb respostes completes. Lectura creativa de caça o captura i anàlisi (caça), de famílies o associativa per semblants significants (homografia o homofonia), per significats (sinonimia) o per llocs de trobada (ideologia o tòpics)., lectura en concentració del record (mineria), lectura en pesca del record (pesca), lectura en actitud de sembrat.(sembra). Partir de la pròpia realitat o experiència i de textos propers a les vivències de la persona lectora.
2.- Conversa atenta.
Per aprenentatge basat per situacions (ABS):
1.- Escolta activa, partim de les tres darreres paraules.L'escolta activa és una habilitat de comunicació que implica prestar atenció total a una persona mentre parla, mostrar interès genuí i respondre de manera reflexiva. El seu objectiu és entendre completament el que l'altra persona està dient, establir una connexió més profunda i millorar la comunicació. A continuació, es detallen alguns aspectes clau de l'escolta activa:
Atenció plena: L'escolta activa implica concentrar-se totalment en la persona que parla. Això significa apartar distraccions, com ara el telèfon mòbil o altres pensaments, i centrar-se en les paraules i les emocions de l'altra persona.Contacte visual: Mantenir el contacte visual ajuda a mostrar que estàs realment interessat i compromès amb la conversa. Demonstra respecte i atenció.Gestos afirmatius: Utilitzar gestos afirmatius, com assentir amb el cap o inclinar-se lleugerament cap endavant, pot indicar que estàs connectant amb el que està dient l'altra persona i que estàs obert a continuar la conversa.Paràfrasi i clarificació: Repetir o resumir el que l'altra persona ha dit amb les teves pròpies paraules pot confirmar el teu enteniment i donar a la persona l'oportunitat de correcció si cal.Empatia: Intentar posar-se en el lloc de l'altra persona i comprendre les seves emocions i perspectives és una part crucial de l'escolta activa. Expressar empatia mostra que t'importa el que estan passant o sentint.Fer preguntes obertes: Formular preguntes obertes fomenta una conversa més profunda i anima l'altra persona a compartir més informació i reflexionar sobre els seus sentiments i pensaments.Evitar interrupcions: Deixar que l'altra persona acabi de parlar abans de respondre mostra respecte i permet que la conversa flueixi de manera més natural.L'escolta activa és essencial en àmbits com les relacions personals, la teràpia, els entorns laborals i en moltes altres situacions on la comunicació efectiva és important. Aquesta habilitat pot millorar la comprensió mútua i crear un ambient de comunicació més saludable.
2.- Usar el nom de l'altra pel seu nom propi o pel quin es fa dir en la conversa3.- No sobrecarregar amb les nostres pròpies expressions, motivar a l'altra a expressar-se, no parlar de coses negatives.4.- Reformular, ajudar a fer preguntes, repetir junts les respostes, les paraules esmena, etc.5.- Anotarem en el nostre blog de paper, fabricarem targetes, mapes conceptuals, etc. per a fer jocs de taula i de tauler Cooppel. Eines per al record i per a la consulta.
4.- Agrupaments per parelles i trios, segons els nivells de competència disponibles.
5.- Observatori, Anàlisi i Interpretació.
Pràctica reflexiva del neuroaprenentatge: fils i tires expressives, associació neurosensorial. Fils i perfils. Patrons relacionals d'aprenentatge.
Observació de com s'aprèn més i millor
1.- Exemple concret i puntual. Esmenes
2.- Entrenament del procés d'esmenar. Aprendre- desaprendre i reaprendre.
3.- Aplicació ara i en les properes ocasions
Comprovació avui i de la setmana que ve.
6.- Periodicitat. Dues sessions setmanals. 55 minuts.
Lectura, conversa, atenció, reflexió i aplicacions. Durant la setmana es duran a terme exercicis per la persona aprenent, converses in situ, es pot usar la comunicació telemàtica concertada.
7.- Materials útils necessaris.
Grupal:
Pissarra blanca de rotuladors. Cadires amb el suport per a escriure
Individual:
- Tenir un blog de notes a mà, amb bolígrafs de diversos colors (blau, negre, verd, vermell ...)
- Amb el what's del mòbil seguirem amb fotografies digitals les activitats amb referències de suport a l'aprenentatge.
8.- Tenir clares les tasques en les dues sessions i en els tasques en la resta de la setmana, fins a la propera sessió.