Translate

dissabte, 27 de març del 2021

25.- El Comentalisme i els talents de totes les persones.-

 Ciència Mental i Misteri Espiritual Universal

Aigua, mel i llum
Gràcies a l'aigua, a la mel fruit del treball cooperatiu de les abelles i la llum que ens ajuda a veure i ens dona vida, tenim un espill de la nostra ànima.

 El Comentalisme universal i els talents de totes les persones.-

Comentalisme universal visió humanista i científica de la nostra cultura mental envers la construcció de la Pau.

El Comentalisme universal i els talents de totes les persones és una forma d'entendre de forma teòrica, reflexiva, activa i pragmàtica com podem construir la pau en la ment de totes les persones i com podem aprendre a aprendre sempre dins del disseny universal dels aprenentatges i com tot això és pot fer dins dels horitzons dels Objectius del Desenvolupament Sostenible O.D.S. 2030.

Això parteix de diversos principis científics i de diversos plantejaments pedagògics, psicològics, psicopedagògics, comunicatius, culturals i socials.

"Comentalisme" de comentaris de cooperació mental en les vivències d' "aprendre a aprendre sempre" de les persones que parteix del desenvolupament evolutiu i progressiu del propi autoconeixement emocional, cognitiu, volitiu i motivacional.

Hi han un principi universal general sobre l'impuls de la supervivència mental el "Principi econòmic Decisori Mental, PeDM" amb quatre principis generals:

P de "Posicionament".-

Posició mental, posició psicofísica i posició relacional. Es possible: Moure fitxa, passar la pilota... Permet l'anàlisi del nostre sistema mental en perspectiva de com el podem controlar. Quines són les peces?

e d'"entrenament".-

Descoberta de la dinàmica mental de quina és la pilota que hem de moure i quines peces mentals tenim al nostre abast. Que va des del silenci, a l'autoritat mental, les peces mentals, els impulsors mentals i els relats o comentaris mentals. Tota cultura i tota civilització fomenta l'entrenament en el seu sistema educatiu així com el sistema cultural de preparació i de festes col·lectives. Com movem les peces? Quins són els relats?

D de "Decisionament".- 

La presa de decisions mentals respecte a les peces mentals per a cercar i construir coneixements, comparant-los amb els aliments. Com ho fem i quins són els discursos mentals i orals.

M de "Mapes de la Ment".-

           Quan ja estem disponibles i hem construït en part els nostres mapes de la ment, segons les nostres relacions properes, construint els nostres estils mentals i les nostres narratives i contribuint en el nostre entorn, en la nostra cultura i en el nostre món.

El Pla per a la seva promoció, difusió, protecció i permissió es denomina "Cooppel per la Pau" obert a totes les cultures. Centrat en tres competències la comunicació, la cooperació i la creativitat en tres talents clau: la mediació, la conversa i l'aprendre a aprendre sempre.

Des de la visió d'apropar-se al proïsme segons santa Teresa de Calcuta, la conversa i sols la conversa com a eix transversal es denomina C@LC. 

Totes les persones gestionem les competències i els talents des de l'economia decisòria mental, el que passa es que el cervell té actuacions obsessives i neuròtiques d'acord al neuro-impuls de la supervivència, tothom busca l'estratègia mental més fàcil, però tenim els valors i els principis que fan que els comportaments davant la mateixa situació sigui diferent.

Aprendre a a prendre té els valors ètics, estètics i econòmics en perspectiva ecològica sistèmica.

A partir d'aquí posem en marxa els principis científics del dol de Kubbler Ross, dels dilemes de L. Kohlberg, de les intel·ligències múltiples i de l'emocional, de la neurociència, de l'anàlisi transaccional, del mètode de la pràctica reflexiva i de la investigació-acció, de la imaginació de Kieran Egan, de les tècniques de la PNL i de l'argumentació comentalista., 

Les formes comunicatives del comentalisme universal dels talents, els denominem amb la marca o les identifiquem amb el títol "CoMental". Comentarlisme que sona com a imperatiu ja que el "CoMental" anima a llegir el comentari per la cooperació mental de cara a ser comentat a altres persones i així anant millorant amb nous aprenentatges. Així també a més d'animar i donar una informació invita a reflexionar sobre els processos mentals personals propis com de l'altra.