44.- PLA COOPPEL DE RECERCA-ACCIÓ 22.- Camp de recerca acció i investigació educativa del Cooppel.-
C@Mins i TarraCooppel
Cooppel @antoni Martí institut i Tarragona ciutat Cooppel
Pla d'Investigació-Acció d'Estratègies de Suport Tècnic Educatiu Relacional Cooppel a les Persones i a les seves Famílies.
Estratègies:
A.- Apropament a les persones.-Entorn ciutat de Tarragona
Àmbits:
1.- Educatiu: Institut Antoni de Martí i Franquès
Espai Cooppel extraescolar
Sessió de tutoria de 1r i 2n ESO.
2.- Veïnal: Tarragona ciutat centre-eixample. AAVV Verge del Carme Carrer Francesc Bastos, 3
Federació AV Segle XXI: Tarragona Nord, Centre i Eixample.
3.- Cultural: Ateneu de Tarragona.
4.- Voluntariat Social. Federació Catalana de Voluntariat Social i la participació amb l'entitat i la cooperació amb les entitats federades.
B.- Contacte i compromís.-
Una entrevista amb pare/mare i una entrevista amb pare/mare i fill/a
1.- Contacte:
Telemàtic per what's i/o Meet
En els mateixos àmbits. Aula Cooppel de l'Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona.
En la seu Cooppel veïnal del carrer Francesc Bastos,3
En l'espai Cooppel de la biblioteca de l'Ateneu de Tarragona, carrer sant Magí,4
2.- Compromís:
Temps per aprendre el Cooppel en família
Temps de Biblioteca assistida Cooppel presencial a l'institut
Temps de Suport Telemàtic: Biblioteca, Màster, Talents, Sessió Personalitzada, etc.
Valoració inicial per mitjà de:
L'entrevista a pare/mare sols i a pares/mares amb els seus fills/es.
o la resposta a enquestes, qüestionaris, escales d'observació, recollida de dades, tests, respostes a situacions definides, etc.
(test de Bender, la Figura Humana, El KBIT, proves per competències, etc)
de:
- Capacitats
- Potencialitats.
- Necessitats.
- Interessos i aspiracions.
Efectes mentals i beneficis.
Aspectes a valorar:
Efectes mentals:
Memòria de treball, raonament perceptiu, comprensió verbal i velocitat de processament
Planificació, Atenció, Simultaneïtat i Sequencialitat (PASS)
Els Mòbils Unitats Neuro Cooppel Mentals
Els Mòbils Unitats Neuro Cooppel Mentals o MUNC Mentals o Neuromòbils consisteixen en tres situacions dins del procés participatiu mental:
1.- Repòs mental,
2.- Identificar i autocontrolar PASS intel·lectual,
3.- Autodidàctica mental d'aprendre a millorar l'aprendre a aprendre sempre.
Els MUNC són de nou classes:
(SiM, Adn, FoC, "R,F,Vo i Vs" PLiNS, FeTS )
Set passos:
1.- Concentració mental, (SiM i Adn). La bareta del PASS
2.- Identificació mental del problema, error, qüestió o conflicte, (FoC). La llinterna del PASS
3.- Neuro-Audio-Lectora (N.A.L.) dels mòbils mentals, algoritmes i equacions mentals, (R,F,Vo i Vs) (FiLS)
Perfils i Patrons Cooppel
4.- Clínica Laboratori mental Cooppel (PLiNS)
5.- Recerca dels coneixements com si fossin aliments: 5 estratègies mentals CHARS. Els cistells de coneixements o xuletes (xuls)
FeTS: produccions i jugades
6.- Cuina i plats mentals Cooppel
7.- Rumiació o pràctica d'entrenament lúdic Cooppel. La construcció del propi estil Cooppel de processos participatius cognitius i metacognitius.
Beneficis principals
- Rendiment acadèmic,
- Actitud davant de l'aprenentatge acadèmic i de l'aprendre a aprendre sempre.
- Produccions de materials de joc.
- Satisfacció personal, de la família i de l'equip docent.
C.- Acolliment.-
Observació, anàlisi i interpretació del comportament i de l'actitud de la família.
D.- Acompanyament.-
Sessions de seguiment personalitzada
Sessions amb assistència d'estudiants de BAT
Sessions pràctiques en família de visita activa de sales d'exposicions, museus i espais naturals, urbans o rurals en família.