53.- Camp d'Investigació Educativa Sistèmica Transaccional Analista (CIESTA)
Pla director Cooppel per a la presència en societat civil:
Causa Internacional Cooppel per la Pau, amb cinc programes i els seus projectes. Un total de 20 projectes
Difusió i motivació a centrar-se en els dos lemes de la UNESCO:
"Construir la Pau en la ment de les persones", lema de la UNESCO (París) https://www.unesco.org/es
i Aprende a Aprendre Sempre lema de l'Institut de la UNESCO para el Aprendizaje a lo Largo de tota la Vida. https://uil.unesco.org/es
I per tant la clau està en el "Com aconseguir-ho o al menys com intentar-ho"?
Tres estratègies:
1.- Motivació en les Estratègies Suport Tècnic Holístic Educatiu Relacional (Motivació en ESTHER)
2.- Estudi en el Camp d'Investigació Educativa Sistèmica Transaccional Analista (Estudi CIESTA).
3.- Informe, assaig, tesi. Exposat per mitjà l'organització de concerts musicals, literaris i/o artístics per la Pau, entrevistes a persones i ús dels mitjans de comunicació social presencial i les xarxes socials digitals
El pla. director "Causa Cooppel per la Pau" té:
- Tres lemes clau i mòbils:
1.- C@LC: apostolat de la comunicació, la lectura compartida i la conversa. Contacte entre l'apropament al proïsme i l'acolliment i acompanyament.
2.- Cooppel: pel sentit comú cooperatiu
3..- Tesi. Principis científics, estètics i ètics:
Científics: POL-VO-RA i DI-NA-MI-TA. Decisiologia Comentalista. PEDM. OASIS. Ètica: Ev. Talents
- Per tant les tres claus del plan són:
1.- Atenció solidària i en voluntariat social a les persones per mitjà de la conversa, lectura compartida i la comunicació amb invitació a la crítica i a la dialèctica. Oratòria i retòrica.
2.- Investigació-Acció dels Drets Humans, la defensa dels Drets Socials i el suport motivacional en el creixement emancipador dels seus guions vitals personals i col·lectius.
3.- Amb entrenament lúdic en l'anàlisi transaccional de:
3.1. - Anàlisi de virals. Tant psicològics com dels sabers. En els primers els valors de la seguretat i de la certesa i en els segons la importància del significat, de les intencions i de la funció.
Anàlisi de les Narratives del dia a dia
3.2.- Anàlisi de converses reals espontànies (OASIS)
3.4.- Anàlisi de situacions autònomes en les iniciatives d'aprenentatges espontanis.
3.5.- Anàlisi de guions, llacunes comunicatives i les ocupacions o com ocupem el temps. La lògica de les novel·les, dels films i dels guions reals de persones i grups.
Aspectes i principis en les decisions humanes:
- La neurocredibilitat de la nostra ment
- La determinació dels nostres guions i la importància de la disponibilitat (capacitat recurrent disponible CRD), amb el creixement pel dol i pels propis dilemes.
- Conflicte en el guió i en la conversió. Els petits canvis en el guió i en la conversió alliberadora.
El pla director que és general: la Causa Cooppel per la Pau, té cinc programes, i cada programa té els seus propis projectes:
1.- L'educatiu, C@M.ins: Cooppel institut Antoni de Martí i Franquès (2011- fins ara) i la col·laboració amb les universitats (2007- fins ara).
Tres projectes: Biblioteca Assistida Cooppel (B@C), Cooppel PAT (classes a l'hora de tutoria dins del PAT), Cooppel VESC (Visites en família de l'entorn social i cultural)
2.- El veïnal, el cultural, el voluntariat social (2000 fins ara).
Tres projectes: Cooppel Veïnal, Cooppel Ateneu i Cooppel FCVS (reunions, coordinacions, dia internacional i fires).
3.- Les raons associatives en general (primer 1975- 1986 i 1989, des de 1989- fins avui).
Tres projectes: Cooppel Presidències i Secretaries, Cooppel experiències en el testimoniatge puntual i el C@LC
4.- Programa mensual col·laborador de ràdio Falset: "PriOreM PrioRaT" 2008 fins ara.
Tres projectes: Cooppel emissió ràdio, Cooppel visita de pobles dins del Priorat i Cooppel entrevista a persones de fora del Priorat relacionades en la comarca o potencials visitants
5.- Atenció a les persones en general. Cooppel Talents.
Vuit projectes:
Voluntariat per la Llengua, Cooppel Dol, Cooppel Víctimes, Persones Soles i/o malaltes, Docents ori i/o opos, Pares i Mares, Gent Gran, Persones amb interès creatiu, interès per publicar, etc.
En aquesta comunicació és sols sobre l'experiència en l'educatiu de l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona