103.- Dijous 18 d'abril de 2024. Tesi de les TRANSNARRATIVES SOCIALS POSITIVES. Un exemple la de Mackie el Navalla.-
Presentació de l'exposició i del llibret, pamflet, opúscul o fulletó de "Mackie el Navalla".
Ateneu de Tarragona
Dijous dia 18 d'abril de 2024.
A les 19 hores
Ferran jm, responsable de la tesi general del pla Cooppel per la Pau i està de vocal d'humanitats de l'Ateneu de Tarragona.
Setmana cultural a favor de sant Jordi
Cooppel Record sobre text, dibuix, música i cançó.-
1.- Tesi postulant genèrica per accedir a tots els nivells: ciutadania, famílies, associacions món professional, comunitats científiques, consells i comissions relacionades amb la UNESCO, etc.
Tesi general i sis tesis específiques. Una tesi és un estudi profund, ampli i innovador que conclou amb beneficis i resultats evidenciables i demostrables.
Tesi: Proposició que hom anuncia i que es proposa mantenir i defensar amb dades, fets i evidències, amb testimonis i proves. Una tesi general té o pot tenir diverses tesis específiques, cada tesi té anunciats i proposicions que orienten a les noves investigacions i en la presa de decisions.
1 Opinió o idea que s'explica i es defensa amb raonaments: 2 Treball d'investigació escrit que s'ha de presentar a la universitat per aconseguir el grau acadèmic de doctor:
Tesis: tesis estratègiques servei d'investigació-acció sistèmica, nom, any de presentació i lloc:
1.- Presencialitat universal. Des de 2000 UNESCO XEAUC. Postulant.
2.- NeuroDecisiologia Conversacional (NeDeLCon). Decisiologia, Ment Fràgil i Teorema dels Nombres Decisoris. 2004 Lima El Perú
3.- Transaccional Analista (TA) 2014 Madrid
4.- Pedagogia comentalista (filoperiodista) 2022 Lleida. Observacional i conversacional
5.- Transmediació social (TMeS) 2023 Tarragona
https://agendaanims.blogspot.com/2023/11/215-ferran-exposa-lestudi-de-la.html
6.- Transnarratives socials i culturals (SiC) positives (TNas) 2024 Tarragona Marca Cooppel Model pscicopedagògic: NeuroReAprenentatge (NeReA)
7.- Capacitat Responent Disponible obert a les Oportunitats del dia a dia és Possible fins 2030.
Aniversaris i reconeixements:
2017. Madrid, Barcelona i Andorra
2n Premi de Catalunya Nàdia Nieto COPEC 2023
Reconeixement Tortosa 2014 i 2015 Federico Mayor Zaragoza.
2.- Les transnarratives SiC positives (TNSiC+). Inclou les altres quatre tesis
2.1.- Les narratives
Educatives: que vull fer i que he fet.
Històriques: noms dels carrers
Converses del dol, etc.
2.2.- Les psiconarratives. Jorge Bucay
2.3.- Les neuronarratives. Autoajuda a comprendre el record mental competencial.
3.- Presentació des de les Transnarratives l'exposició i el text de la cançó de Mackie el Navalla de Jordi Català
3.1- Mòbil.-
Inspiració en el bandolerisme. La figura del Pare Fra Pere Perelló. Les narratives històriques i la narrativa radiofònica-teatral de J.M. Ferran 2013 i 2017. Producció de videoclics. Riudecanyes, castell-convent d'Escornalbou, Cabacés (pont de les Cavaloques, poble i pont vell o romà). 2018 Trobada de Riudecanyes.
3.2.- Font històrica.-
"Mackie el Navaja" és una cançó icònica del famós compositor alemany Kurt Weill, amb lletra de Bertolt Brecht. Va ser escrita com a part de l'òpera "Die Dreigroschenoper" (L'òpera dels tres centaus), estrenada el 1928 a Berlín. La història de l'òpera està basada en l'obra The Beggar's Opera (L'òpera dels captaires) de John Gay, però ambientada a la Londres del segle XIX.
La cançó de "Mackie el Navaja" és interpretada per Polly Peachum, l'esposa de Mackie, i expressa la seva barreja d'amor i menyspreu per ell, ja que és un personatge amoral i criminal. La lletra de la cançó, escrita per Brecht en col·laboració amb Elisabeth Hauptmann, captura l'essència del personatge de Mackie, un lladre i seductor encantador però perillós.
L'òpera de Weill i Brecht va ser…
Brecht proposa la teoria del distanciament o estranyament per organitzar la seva proposta dramatúrgica. Impedeix a l'espectador identificar-se instintivament i confondre el drama amb la realitat. En la mesura que reconegui com a històrica una situació, el món semblarà capaç de ser transformat.
Brecht pondera, abans que res, que el teatre no només mostri la realitat i ens ensenyi les causes del patiment, sinó que ens reveli que el canvi és possible : és llavors que apareix l'esperança; per tant va estar abans la consciència del desastre.
El teatre èpic confronta l'audiència amb situacions on hi ha d'haver canvis . L'espectador no és un mer consumidor, pren decisions a favor o en contra del que veu, transformant-se en un “espectador productiu”, permetent desenvolupar un sentit crític per arribar a les seves pròpies solucions.
4.- Cooppel Record MICRO.-
Jordi Català (idea i lletra, cançó)- Ariadna Rufí (il·lustracions)
Entrevista a l'autor i promotor Jordi Català
1.- Quin és el motiu de la iniciativa cultural musical del projecte Mackie el Navalla ?
2.- Que vols comunicar a nivell personal i professional amb aquest projecte?
3.- Quins nous projectes tens en el futur?
5.- Conclusions.-
6.- Cloenda.-
7.- Referències.-
https://pepeabellanabonico.blogspot.com/2014/12/mackie-navaja.html
Estudi comparatiu entre la dramàtica i l'èpica:
https://www.nexoteatro.com/Bertolt%20Brecht.htm
La opera dels tres centaus
https://es.wikipedia.org/wiki/La_%C3%B3pera_de_los_tres_centavos
https://es.wikipedia.org/wiki/La_%C3%B3pera_de_los_tres_centavos_(pel%C3%ADcula_de_1931)
https://www.ara.cat/opinio/l-opera-quat-sous-brecht-1932_1_4568149.html