Translate

diumenge, 14 d’abril del 2024

103.- Dijous 18 d'abril de 2024. Tesi de les TRANSNARRATIVES SOCIALS POSITIVES. Un exemple la de Mackie el Navalla.-

 Presentació de l'exposició i del llibret, pamflet, opúscul  o fulletó de "Mackie el Navalla".

Ateneu de Tarragona 

Dijous dia 18 d'abril de 2024.         

A les 19 hores

Ferran jm, responsable de la tesi general del pla Cooppel per la Pau i està de vocal d'humanitats de l'Ateneu de Tarragona.



Setmana cultural a favor de sant Jordi   

Cooppel Record sobre text, dibuix, música i cançó.-

1.- Tesi postulant genèrica per accedir a tots els nivells: ciutadania, famílies, associacions món professional, comunitats científiques, consells i comissions relacionades amb la UNESCO, etc.

Tesi general i sis tesis específiques. Una tesi és un estudi profund, ampli i innovador que conclou amb beneficis i resultats evidenciables i demostrables.

Tesi: Proposició que hom anuncia i que es proposa mantenir i defensar amb dades, fets i evidències, amb testimonis i proves. Una tesi general té o pot tenir diverses tesis específiques, cada tesi té anunciats i proposicions que orienten a les noves investigacions i en la presa de decisions.
1   Opinió o idea que s'explica i es defensa amb raonaments: 
2   Treball d'investigació escrit que s'ha de presentar a la universitat per aconseguir el grau acadèmic de doctor: 

Tesis: tesis estratègiques servei d'investigació-acció sistèmica, nom, any de presentació i lloc: 

1.- Presencialitat universal. Des de 2000 UNESCO XAEUC. Postulant.

2.- NeuroDecisiologia Conversacional (NeDeLCon). Decisiologia, Ment Fràgil i Teorema dels Nombres Decisoris. 2004  Lima El Perú

3.- Transaccional Analista (TA)  2014  Madrid

4.- Pedagogia comentalista (filoperiodista) 2022 Lleida. Observacional i conversacional

5.- Transmediació social (TMeS) 2023 Tarragona

 https://agendaanims.blogspot.com/2023/11/215-ferran-exposa-lestudi-de-la.html

6.- Transnarratives socials i culturals (SiC) positives  (TNas) 2024 Tarragona  Marca Cooppel  Model pscicopedagògic: NeuroReAprenentatge (NeReA)

7.- Capacitat Responent Disponible obert a les Oportunitats del dia a dia és Possible  fins 2030.

Aniversaris i reconeixements:

2017. Madrid, Barcelona i Andorra

2n Premi de Catalunya Nàdia Nieto COPEC 2023          

Reconeixement Tortosa  2014 i 2015 Federico Mayor Zaragoza.

2.- Les transnarratives SiC positives (TNSiC+). Inclou les altres quatre tesis

2.1.- Les narratives

Educatives: que vull fer i que he fet.

Històriques: noms dels carrers

Converses del dol, etc. 

2.2.- Les psiconarratives. Jorge Bucay

2.3.- Les neuronarratives. Autoajuda a comprendre el record mental competencial.

3.- Presentació des de les Transnarratives l'exposició i el text  de la cançó de Mackie el Navalla de Jordi Català

3.1- Mòbil.- 

Inspiració en el bandolerisme. La figura del Pare Fra Pere Perelló. Les narratives històriques i la narrativa radiofònica-teatral de J.M. Ferran 2013 i 2017. Producció de videoclics. Riudecanyes, castell-convent d'Escornalbou, Cabacés (pont de les Cavaloques, poble i pont vell o romà). 2018 Trobada de Riudecanyes.

3.2.-  Font històrica.- 

"Mackie el Navaja" és una cançó icònica del famós compositor alemany Kurt Weill, amb lletra de Bertolt Brecht. Va ser escrita com a part de l'òpera "Die Dreigroschenoper" (L'òpera dels tres centaus), estrenada el 1928 a Berlín. La història de l'òpera està basada en l'obra The Beggar's Opera (L'òpera dels captaires) de John Gay, però ambientada a la Londres del segle XIX.

La cançó de "Mackie el Navaja" és interpretada per Polly Peachum, l'esposa de Mackie, i expressa la seva barreja d'amor i menyspreu per ell, ja que és un personatge amoral i criminal. La lletra de la cançó, escrita per Brecht en col·laboració amb Elisabeth Hauptmann, captura l'essència del personatge de Mackie, un lladre i seductor encantador però perillós.

L'òpera de Weill i Brecht va ser…

Brecht proposa la teoria del distanciament o estranyament per organitzar la seva proposta dramatúrgica. Impedeix a l'espectador identificar-se instintivament i confondre el drama amb la realitat. En la mesura que reconegui com a històrica una situació, el món semblarà capaç de ser transformat.

Brecht pondera, abans que res, que el teatre no només mostri la realitat i ens ensenyi les causes del patiment, sinó que ens reveli que el canvi és possible : és llavors que apareix l'esperança; per tant va estar abans la consciència del desastre.

El teatre èpic confronta l'audiència amb situacions on hi ha d'haver canvis . L'espectador no és un mer consumidor, pren decisions a favor o en contra del que veu, transformant-se en un “espectador productiu”, permetent desenvolupar un sentit crític per arribar a les seves pròpies solucions.






4.- Cooppel Record MICRO.- 

Jordi Català (idea i lletra, cançó)- Ariadna Rufí (il·lustracions)

Entrevista a l'autor i promotor Jordi Català

1.- Quin és el motiu de la iniciativa cultural musical del projecte Mackie el Navalla ?

2.- Que vols comunicar a nivell personal i professional amb aquest projecte?

3.- Quins nous projectes tens en el futur?

5.- Conclusions.-

6.- Cloenda.-

7.- Referències.-

https://pepeabellanabonico.blogspot.com/2014/12/mackie-navaja.html

Estudi comparatiu entre la dramàtica i l'èpica:

https://www.nexoteatro.com/Bertolt%20Brecht.htm

La opera dels tres centaus

 https://es.wikipedia.org/wiki/La_%C3%B3pera_de_los_tres_centavos

 https://es.wikipedia.org/wiki/La_%C3%B3pera_de_los_tres_centavos_(pel%C3%ADcula_de_1931)

https://www.ara.cat/opinio/l-opera-quat-sous-brecht-1932_1_4568149.html