COOPPEL
LA MARCA DE GARANTIA DE QUALITAT EN COOPERACIÓ.-
En la millora de les relacions intrapersonals i interpersonals de les persones, famílies, grups, entorns educatius i escoles/instituts.-
Estudis Superiors, Espais d'Aprenentatge Pro Autonomia i Investigació-Acció Educativa
Pedagogia del sentit comú cooperatiu pel que vulguis, pel que necessitis i pel que ets capaç com a competència transversal de l'aprendre a aprendre sempre +.-
Objectiu.-
Es tracta de convertir el COOPPEL i el COOPPEL PER LA PAU una marca de garantia de qualitat en relació en els centres escolars i les universitats, en les famílies o grups familiars i afectius de més intimitat, en l'entorn educatiu cultural i social, on el paper de l'organització (Federació) el seu reconeixement com a esport mental, social i cultural. En quin món federatiu ens podem incorporar o s'ha de crear de nou?
La marca és el signe que distingeix al mercat els productes o serveis d'una empresa, ja sigui de caràcter individual o social.
La marca és un signe distintiu. La seva funció és diferenciar i individualitzar al mercat uns productes o serveis d'altres productes o serveis idèntics o similars, identificar el seu origen empresarial i, en certa manera, ser un indicador de qualitat i un mitjà de promoció de vendes.
Una marca de garantia és una tipologia de marca que certifica les característiques comunes dels productes i serveis elaborats o distribuïts per persones degudament autoritzades i controlades pel titular de la marca Persones, competències, accions, recursos, situacions, espais i temps
- Bondat, bellesa i barata (cost econòmic reduït, amb desenvolupament alta implicació- Ceradai).
- Minimalista: senzillesa, funcional, pragmàtic, lleuger, àgil i fungible reciclable.
- D'indret però obert a arreu. Arrels culturals de la supervivència.
- Exercicis psicofísics, relacionals afectius i vincle, lúdics de jocs de taula i de tauler.
- Inclusió analista de jocs tradicionals, jocs didàctics, mètodes pedagògics, jocs de taula i de tauler, etc.
- Coherència, autenticitat, legitimitat en Drets Humans, competencialitat creativa, comunicativa i cooperativa
SISTEMA DE LA MARCA DE GARANTIA DE QUALITAT.-
1.- El sistema múltiple d'avaluació de la marca de garantia de qualitat. Avaluació interna i externa.
2.- Avaluació de l'organització: comunicació, màrqueting, àrees i seccions.
3.- Avaluació del funcionament.
4.- Avaluació del suport a l'autoavaluació de les persones i les seves competències:
COOPPEL
1.- Observació del propi cos i identificació del funcionament de la ment a partir del silenci intern mental. (C) Cos + Ment.
2.- Observació, anàlisi, interpretació i control del funcionament de la ment per a millorar el talent d'aprendre a aprendre sempre + (O) (FiLS)
3.- Observació, anàlisi, interpretació, control de variables i comprovació de la millora dels aprenentatges propis i en l'ajuda als aprenentatges dels demés. (O) dels PeRFILS
4.- Observació, anàlisi, interpretació i saber intervenir i saber aprendre a organitzar-se ( P) Patrons relacionals
5.- Observació, anàlisi, interpretació i valoració de la pràctica reflexiva dels agents com del personal de jocs en l'arbitratge, monitoratge, conciliació, mediació, reconciliació i negociació. (P) Pràctica reflexiva.
6.- Observació, anàlisi, interpretació i valoració de les estratègies d'entrenament (E) Entrenament mental, afectiu, cultural i social. cultural
7.- Observació, anàlisi, interpretació i valoració lúdica del Cooppel del valors, de els normes, dels rols de joc, persones jugadores, jocs, jugades, partides i partits. (L).
5.- Avaluació del marc conceptual, teòric i de principis científics: PeDM: Posicionament físic, emocional i intel·lectual, entrenament, Decisionament o processos algorítmic calculables de les decisions en la ment i Mapes de la ment.-
Mapes de la Ment:
Punta de l'ICeBERG, DiNAMITA, PòLVORA, COOPPEL, etc.
Totes les marques de garantia han de tenir un reglament d'ús on s'indiquin les persones que estan autoritzades a utilitzar la marca, les característiques comunes dels productes o serveis que se certifiquen, la manera com es verifiquen aquestes característiques, els controls i la vigilància de l'ús de la marca que s'efectuen, les responsabilitats en les quals es pugui incórrer per l'ús inadequat de la marca i el cànon que, si s'escau, s'exigeix als qui utilitzin la marca.
TRANSPARÈNCIA: Aquest reglament ha ser públic i consultable per tothom.
1.- LES PERSONES AUTORITZADES A UTILITZAR LA MARCA.
2.- LES CARACTERÍSTIQUES COMUNES DELS PRODUCTES O SERVEIS QUE ES CERTIFIQUEN
3.- LA MANERA COM ES VERIFIQUEN AQUESTES CARACTERÍSTIQUES.
4.- ELS CONTROLS
5.- LA VIGILÀNCIA DE L'ÚS DE LA MARCA QUE S'EFECTUEN
6.- LES RESPONSABILITATS EN LES QUALS ES PUGUI INCÓRRER PER L'ÚS INADEQUAT DE LA MARCA I EL CÀNON QUE S'EXIGEIX ALS QUI UTILITZEN LA MARCA
7.- LES FRANQUÍCIES TERRITORIALS I LOCALS I CÀNONS.
https://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/fic_orientacio/fic_coord/bloc_3/apartat_2
Exemple https://www.uab.cat/doc/manualSGIQ_FCC_17_19
Excel·lència en educació
http://xtec.gencat.cat/web/.content/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/0064/92a55cc9-c870-4b7d-9984-c8edf1fcd83d/guia2520exc.pdf
Documents per a
l'organització i la gestió dels
centres
Projecte educatiu de centre (curs 2021-
2022)
https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/DOIGC_Projecte.pdf
Altres:
https://seuelectronica.upf.edu/regulacio-del-centre-per-a-la-qualitat-i-la-innovacio-docent-cquid-i-de-les-unitats-de-suport-a-la-innovacio-i-la-qualitat-docents-usquid-
https://www.upf.edu/documents/35446147/213160070/Manual+SGIQ_juliol2020/a11b6333-7116-2a33-03a7-ab41fd5967ff
https://www.aqu.cat/ca/Qui-som/actualitat/noticies/S-acorden-les-linies-basiques-per-a-l-avaluacio-de-titulacions-que-imparteixen-els-centres-estrangers-a-Catalunya
https://www.url.edu/ca/innovacio-docent-i-qualitat/unitat-de-qualitat-i-innovacio-academicodocent