132.- Codi F3RR@N.- Càlcul Mental Apreciatiu de les competències humanes segons F3R*R@N.-

 Càlcul Mental Apreciatiu ( CalMA)(de la Decisioanàlisi del Record) de les competències humanes segons l'esquema mental sistèmic inclusiu F3R*R@N, 2025.-

Tota competència humana, tot considerant l'aportació del Dr. Martí Teixidó on Aprenentatge és un producte directament proporcional entre capacitat i recursos. 

Des de la competència del record disponible (CRD) on el record i la comprensió són claus (Taxonomia de Bloom), 



Així també tot considerant el currículum bimodal del Dr. Pere Marqués.



Concluïm que l'energia i l'economia mental és directament proporcional amb els processos RAN i inversa proporcional amb els processos F3R, en producte del pes decisori i el seu potencial entorn efectiu. On el pes decisori és el producte de la valoració de la prioritat i de la importància de la concentració mental (Ones Cerebrals) i de la conservació (visio piagetana) de la decisió (R.DILTS) en la relació entorn i identitat com vocació o sentit vital.

https://autorrealizate.academy/los-niveles-neuro-logicos-de-robert-dilts/

El Tractament del Record amb l'Aprenentatge Narratiu neurosensorial (TRANS) implica l'impuls de compartir (Qx), la capacitat de conversa ajuda (C@LCs), la comprensió del record disponible (CRD) i la coordinació d'iniciatives solidàries (CiS).

Parteix de la identificació de la diana d'aprenentatges (IDA) per a construir el blanc de l'estel del record (BER).

Cal tenir consciència del paper que juga el dol (Kubler Ross) i els dilemes ( L. Kohlberg), 

https://www.lifeder.com/lawrence-kohlberg/

En la seva anàlisi ( Dra Carme Timoneda la TIPASS DNCAS),  el paper de les narratives i dels seus comentaris (comentals) i els guions de l'Anàlisi Transaccional.

https://www.integrativetherapy.com/es/articles.php?id=102

No podem oblidar el marc de la Action Research i la Pràctica Reflexiva i de tècniques com la PNL i altres recursos.

SPRAI

S.- Els símbols i els nombres decisoris.

P.- Principis científics i autories que s'inclouen en el model

R.- Recursos creats que s'usen, es converteixen i es generen aplicant el model. Invenció de jocs didàctics, jocs de taula i de taulers FARS i de jocs d'identitat, rols i estratègia amb tàctiques i operacions (jocs IRETO)

A.- Argumentació de les evidències, supòsits, postulació i de les hipòtesis de recursos i dels fets, com dels efectes mentals i impacte de l'entorn proper.

I.- I obert a incloure altres aportacions  

.

Argumentacions.-

EXEMPLES:

1.- Sistèmic inclusiu F3RRAN.-

2.- Ment Fràgil Universal, Neurodecisiologia i Teorema dels Nombres Decisoris

3.- El Pes Decisori Mental (PDM).- 

Pes decisori el calculem per la disconformitat entre els valors 1,2,3 i 4 per importància i 8, 7, 6 i 5. I la reformulació. Producte amb la suma digital del 9=0. Si no és satisfactori es revisa el procés de les variables i factors.

Per tant la certesa i la seguretat és juga al tant per % de les probabilitats i dels riscos, ajudant a elaborar hipòtesis i "comentals" o comentaris mentals on es narren els equalgoritmes, els algoritmes i les equacions decisòries que formen part de la decisioanàlisi del record.

2007 neix l'escola de pares i mares al Centre Cívic de Torreforta, en el 2011 neix la iniciativa i el 29-X-12 es presentà en públic a la sala de graus de la URV com a projecte

2024 en els jornades a Barcelona i hem participat al IIc ongrés internacional de pedagogia.

Ara és com un joc de tècniques per promoure el raonament amb narratives trans i forma part dins del sistèmic inclusiu del record mental, social i cultural F3RRAN, 2024 

Entrades populars