36.- MENTORIA COOPPEL INCLUSIVA TAXONÒMICA ACTIVA (C.I.T.A.).- La Mentoria Cooppel amb la taxonomia competencial d deu rols estables i definits: Mentoria, Entrenament, Coaching, Tutoria.-

 Pedagogia del mentoratge Cooppel.-

.

La Mentoria Cooppel amb la taxonomia competencial per importància, a la inversa de la prioritat, ajustable a les necessitats, els interessos i capacitats de la persona implicada en el procés d'empoderament cap a l'autonomia personal i grupal, des de rols d'agents, obert a tota la ciutadania cap a una relació entre iguals.
Tenim dos tipus de relacions efectives, una entre les parts de forma autònoma, capaç de prendre acords i compromisos (color verd) i l'altra que es precisa una ajuda per a iniciar progressos cap a l'autonomia (color blau)

01.- Mentoria, és persona voluntària envers a l'altra persona que s'autosupera o que s'ajuda a ser, estar, fer i tenir. Mentoria Cooppel que s'enfoca de forma prioritària pel sentit comú cooperatiu

02.- Pràctica Entrenament Lúdic (P.E.L. de Cooppel) per rols competencials seqüencials i alternats, amb observació activa mental i comentalista

03.- Tutoria orientativa i formativa,

04.- Coaching, més visió de persona que fa

05.- Entrenament d'habilitats concretes i puntuals del saber fer.

06.- Negociació, enfocada entre iguals

Necessitat d'una tercera part o persona quan les dues implicades no són en si competents

ReMCA

07.- Reconciliació,

08.-  Mediació, 

09.- Conciliació i 

10.- Arbitratge .-


https://www.plataformaeducativa.org/portal/wp-content/uploads/2020/04/Mentoria-Social-20.pdf

http://www.scielo.edu.uy/pdf/pe/v11n2/1688-7468-pe-11-02-215.pdf













Entrades populars