107.- TESIS.- Cultura comentalista FERRAN (2024-30).-
Disponibles:
Ofertem tallers empoderadors a les persones de totes les edats segons interessos, necessitats o de contacte espontani.
A persones, a famílies, a associacions i a escoles i instituts
Cultura comentalista.-
Cultura comentalista és una cultura mental cooperativa que es basa en la conversa de comentaris i que fomenta la creativitat, la comunicació i la cooperació.
Pràctica diària.-
Cada dia cal dedicar uns 55 minuts entre converses i comentals. I set hores a la setmana de temps cooperatiu i d'oci com a mínim. Condicions per formar part o constituir un club Cooppel.
La intencionalitat.-
Es basa en la conversa basada en comentaris amb vocació del boca orella, motivadors del boca a boca, que cerca la millora de la cultura mental cooperativa amb (TAL) tasques, activitats i ludopràctiques amb la millora de la comprensió del record disponible (CRD).
Al final es prenen dedicions i compromisos en el dia a dia.
"FERRAN" nom de la persona impulsora, estudiosa i investigadora (acció i pràctica reflexiva) que significa:
- Funcionalitat de les formes de pensament del model Neuro-Mòbil i Neuro-Placebo. (FVR, fils, perfils, patrons i estils) en tres rols estratègics: responsable, observable i impulsible "RIO" entre altres
- Estratègies d'entrenament mental en cinc nivells (FVR, Fils, Perfils, Patrons i Estis mentals:
del
- Record disponible
- Relacional sistèmic inclusiu (Sir)
- Aprenentatge servei comunitari. Voluntari social.
- Neurosensorial (Teoria de la Intel·ligència dels processos del PASS i la PNL, Kieran Egan (imaginació i creativitat), Kohlberg (dilemes), Kubler Ross (dol), AT,(comunicació i personalitat), Investigació-acció i pràctica reflexiva, neurociència analògica, etc. )
- Segons el pla Causa Cooppel per la Pau i els seus quatre programes:
1.- Agència de contactes C@LCS:
Actuacions d'aproximació, de contacte, d'acolliment i d'acompanyament a persones, a famílies, a associacions i a escoles i instituts.
2.- Cooppel informe tesi:
Informe servei d'estratègies tesi d'estudi solidari d'investigació-acció.
3.- Cooppel Teoria i Praxis CRD:
Teoria i praxis que es fonamenta de la cooperació per a la comprensió del record disponible
4.- Cooppel CoMENTS:
Cooperació Mental Entrenadora Neuro Tècniques Sensorials del dia a dia formada per:
"TAL" o tres tipus de Tasques d' automeditació mental sensorio-neuronal (1), les Activitats relacionals de la ment i el propi cos (2) i les Ludopràctiques (3) persona i entorn proper educatiu d'aprenentatge autònom, de la cooperació mental entrenadora de narratives i les tècniques sensorioneuronals en la LIS.
LIS Lectura i Interpretació Sensorioneuronal
TA: Transaccional Analista de l'AT i la praxis dels seus deu instruments junt amb l'anàlisi i interpretació dels altres models psicològics: conductisme, cognitivista conductual, EFT, PNL, EMDR, etc.
En conclusió : "Comentalista".
Per a saber més:
EMDR:
https://www.hernandezpsicologos.es/blog/los-ocho-pasos-la-tecnica-emdr/