118.- La micro-narrativa transcomentalista a partir de la conversa.-

La conversa amb una persona mateixa o amb altres persones és l'activitat central de la tesi postulant Causa Cooppel per la Pau.

Aprenc quan faig micro-relat a partir de la conversa amb el text que ha escrit altri o amb conversa d'altri o amb mi mateix.

El micro-relat m'ajuda a comprendre i a comprendre el record disponible.
Amb l'experiència anem reconstruint nous micro-relats que junts fan relats més grans.

El Castell d'Ulldecona un indret per aprendre micro-relats de la història

La transcomentalitat en la conversa és l'objecte central de la meva investigació educativa.-

1.- Centrada en el micro-relat.-

El micro-relat com a element bàsic de la investigació de la conversa i els seus efectes, en la negociació (activitat), com en la mediació, dins del procés de confiança com en el ritual, els passatemps, aïllament o meditació, intimitat en la parella o petit grup i els amenaçadors jocs psicològics (Anàlisi Transaccional : AT).

Micro-relat que es construeix per un mateix i que es comunica com a un gran valor d'experiència i de vivència personal i col·lectiva

2.- Com construïm el micro-relat en les nostres ments, com a motors de pau?

La conversa òptima és la Conversa Altruista Lliure Corresponsable Sinodal (C@LCs)

La conversa porta a la presa de decisions inconscients i conscients (CiS)

La Comprensió del Record Disponible (CRD) que implica en el futur saber comprendre noves situacions i aplicar el record i el Tractament del Record en l'Aprenentatge de les Narratives Neuro Sensorials (TR@NS),

https://sites.google.com/xtec.cat/linstitutgorgsmicrorelata/el-micro-relat-teoria-i-exemples

Un microconte o microrelat és un conte molt breu, amb una extensió màxima al voltant de 750 caràcters o 10 línies de text. Mentre que els contes habituals consten d'una narració breu d'un fet o d'una sèrie de fet reals o ficticis amb una tendència evident cap a la fantasia i cap a l'enginy, el microconte presenta aquestes característiques però portades a l'extrem. El microconte és un text literari narratiu que es caracteritza per la brevetat de contingut, és concís i d'una gran intensitat expressiva, com un veritable extracte que presenta l'essència d'una història. Aquest breu relat té una enorme capacitat suggeridora, textualment diu poc i narrativament condensa molt.[1][2]

https://ca.wikipedia.org/wiki/Microrelat


3.- Què és l'educació segons els drets humans i el dret a l'educació universal

Article 26 1. Tota persona té dret a l'educació. L'educació serà gratuïta, si més no, en la instrucció elemental i fonamental. La instrucció elemental serà obligatòria. L'ensenyament tècnic i professional es posarà a l'abast de tothom, i l'accés a l'ensenyament superior serà igual per a tots en funció dels mèrits respectius. 2. L'educació tendirà al ple desenvolupament de la personalitat humana i a l'enfortiment del respecte als drets humans i a les llibertats fonamentals; promourà la comprensió, la tolerància i l'amistat entre totes les nacions i grups ètnics o religiosos, i fomentarà les activitats de les Nacions Unides per al manteniment de la pau. 3. El pare i la mare tenen dret preferent d'escollir la mena d'educació que serà donada als seus fills.

https://www.ohchr.org/sites/default/files/UDHR/Documents/UDHR_Translations/cln.pdf


4.- El ple desenvolupament de la personalitat del talent, dels dons i dels carismes de cada persona.

https://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/eif/aedi/modul_3/apartat_1


5.- Oferim una sèrie de disponibilitats per aconseguir al màxim la difusió de la nostra causa:

Causa internacional Cooppel per la Pau. Com a marca pròpia i personalitzada





Ajuda'm a investigar, ajudem als demés a descobrir talents.


Entrades populars