117.- Compromès en la Pedagogia Transcomentalista.-
A.- Introducció.-
2.- Publicació en el butlletí de la SCP-IEC de dos articles:
https://raco.cat/index.php/ButlletiSCP/article/view/23365/318229 1990
https://raco.cat/index.php/ButlletiSCP/article/view/149652/201553 1996
3.- Comunicant, jornalista de les DIM EDU Global curs 2024-25 i congressista en el II Congrés Internacional de Pedagogia 2024 de la SCP-IEC Andorra- Seu d'Urgell.
4.- Ponent del I Congrés Internacional de Psicologia Humanista i Anàlisi Transaccional, Madrid 2014. Comunicant del I Congrés Internacional de Pedagogia, Lleida 2022. Comunicant, jornalista des de 2017 a les jornades DIM EDU Global
Aprendre la pràctica Cooppel és molt més fàcil que jugar als escacs i a molts jocs de taula i de tauler.
T'INVITEM A QUÈ APRENGUIS A MOURE LES TEVES FITXES MENTALS PER A APRENDRE A APRENDRE MILLOR AMB EL MATEIX ESFORÇ.
Comental (QL 117-04) Avui dimarts dia 3 de setembre de 2024.-
B.- Novetats en el plantejament científic de la tesi postulant de la Causa Cooppel per la Pau 2030.
1.- TR@NS Com aprenem a aprendre?
Principals conceptes TR@NS: (dit pols)
2.- Transcomentalista psicopedagògic
3.- Transmediació social i cultural:
4.- Transnarratives culturals en set dimensions
5.- Transparència científica i social. INTEL·LIGÈNCIA SOLIDÀRIA.-
En comú:
COMUNITÀRIA BASADA EN LA CONVERSA I LES COMENTALS.-
1.- Tractament del Record en l'Aprenentatge Narratiu i Neurosensorial TR@ANs. Amb tècniques i jocs. Com millorem el record? el dit gros.
2.- Transcomentalista psicopedagògic comunitari.- LA CAUSA COOPPEL PER LA PAU (dit índex) Cap a on anem?.-
Pedagogia crítica i metodològica ciutadana de FERRAN Jim, amb tres aspectes clau.
3.- Transmediació comunitària social i cultural.- LA CONVERSA NEGOCIADORA I MEDIADORA (C@LCs). Dit cor. Com ho fem?
Cada persona por prendre part de la mediació segons el seu rol, identitat, pertinença i participació en el mateix.
4.- Transnarratives mentals sistèmiques inclusives culturals en cinc dimensions.- Dit anell . Què aconseguim?
COMPRENSIÓ DEL RECORD DISPONIBLE
Són narratives que traspassen d'una plataforma a una altra o d'un context a altres per mitjà dels comentals que tenen en comú el sentit cooperatiu mental
a.- Sobre la pròpia ment: Transmeditació.
b.- Sobre la meva ment i el meu cos: Transmental Somàtica.
Aquí ja es traspassa en los cos i ment en els tres entorns socials, culturals i educatius propers.
c.- Sobre l'entorn personalitzat més proper i accessible. Àmbit convencional i de contracte. Context familiar, escola, grups d'amistat.
d.- Oberts al món. Tots tenim drets. Escala de convivència, comunitat o associació veínal, etc.
e.- Oberts a la humanitat. Tots som iguals. Intel·ligència Solidària. Voluntariat social i d'altres tipologies en solidaritat.
5.- CENTRAL INTEL·LIGÈNCIA SOLIDÀRIA (C.I.S.) (dit petit). "Coordinació de la cooperació d'iniciatives solidàries". Com ens identifiquem?
Explicar, compartir, escoltar i conviure experiències solidàries constructives.
- La comunitat més propera
- Les comunitats institucionals relacionades amb la convivència
- Les comunitats socials
- La comunitat científica de les universitats, IEC i altres entitats o institucions públiques com fundacions privades.
- La comunitat i el poder dels reconeixements i de la difusió.
C.- QUESTIONS DE LA INVESTIGACIÓ
És pot mesurar o comparar les decisions, la seva intensitat, la seva pressió de consciència, etc.?.
Identificar les fitxes mentals FVR i les peces de joc mental IPSOS.- (NeuroMobilització Sensorial)
El dia 03 de setembre 2024 llanço les IPSOS, que vol dir pel fet mateix, immediatament a l'acte del pensament, de la imaginació i de els operacions Piagetanes.
Un FVR (fur) és la unitat sòlida de la neuromobilització mental de les fotos, videos o ràdios o veus, davant un pensament resolutiu, preventiu o restauratiu. És els fills mentals o els caps de corda.
Mentre que l'IPSOS és pel fet mateix, immediatament a l'acte d'imaginar o de pensar on podem llegir i interpretar el FVR i amb l'IPSOS a més de la FVR Interpretem les Proposicions Solvents Operacionals Sensoneuronals de la Imaginació Promotora en màxima prioritat i òptima importància: SOS.
Passem de les narratives FVR a les IPSOS per a descobrir i construir algoritmes mentals, equacions mentals, dianes i blancs del record d'aprenentatge i estels mentals del record.
Les IPSOS formen les transnarratives sistèmiques inclusives a través de les narratives neurosensorials (FVR), dels processos cognitius o perfils mentals, dels processos relacionals o patrons mentals. Per acabar en el sistèmic inclusiu els estils vitals.
En set moviments o passos del saber: tenir, fer, estar, ser, crear-cooperar (Cooppel), amb els disponibles i els factuals de Tauler Cooppel 9X9 dels Sabers.
Els IPSOS són alliberadors i empoderadors per afrontar els prejudicis, les supersticions, els mecanismes de defensa (cognitius) , els jocs de poder i els jocs psicològics (relacionals).
SOS per motivar els IPSOS en les persones. Per mitjà de la conversa, els comentaris, els comentals i les transnarratives comentalistes.
D.- Oferta.-
Tot això s'apren en el MÀSTER COOPPEL i en els espais planificats de COOPPEL INSTITUT.
L'aplicació en el càlcul matemàtic el nombres solvents i incondicionals i la suma i la resta i els nombres insolvents o condicionals de la multiplicació i de la divisió. L'aplicació del transcomentalisme de l'anàlisi decisional en nens i nenes i adolescents en el càlcul mental.. Tallers proper a dur a terme a arreu i a l'institut AMiF.-
Les narratives de les converses sobre el que vivim i sobre el que ens queda de les vivències en el record.
F.- UNES FRASES FINALS.-
" Tenim i tinc narratives per tant existeixo i existim, de forma plena o esclava. Decideixo ls narratives, sobreexisteixo i sobrevisc. És qüestió de l'acceptació del sentit després d'un dol vital"
"Més enllà i a través de les narratives vitals de l'aprenentatge construïm les transnarratives del sentit de les nostres vides".
"De la conversa construim comentaris, dels comentaris perfilem comentals i dels comentals confirmem transnarratives que ajuden a construir la pau en la ment de ls persones".