159.- Curs 2025-26.- Prioritats en l'animació, estudi, investigació, orientació i utilització de la pràctica Cooppel.-
EN CONSTRUCCIÓ
Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS
Estem en el curs 2025-26.-
Prioritats en l'animació, estudi, investigació, orientació i utilització de la pràctica Cooppel.-
1.- Antecedents:
1975-85
1985-2000
2000-01
2004
2012 i 2013
2025
2.- Aspectes a tenir en compte:
2.1.- En Pràctica Reflexiva i la Investigació Acció
Fer accessible i senzill el marc conceptual i teòric amb exemples i anècdotes.
2.2.- A partir de consciència sobre els Drets Humans promoure, protegir i permetre estratègies per a fomentar la pacificació mental (UNESCO) i la Quality Rights (OMS).
2.3.- En les estratègies de la TESI (Tesi Estratègica Servei Investigació) postulant per aconseguir permisos, protecció en els Drets Humans i els suports a l'abast, i promoció en els àmbits d'atenció a les persones, a les famílies, als museus i biblioteques, a les associacions i a les federacions. Atenció amb mediació comunitària com a Jutge de Pau.
a.- L'aprenentatge servei comunitari
b.- Les iniciatives solidàries
2.4.- Estratègies i operacions:
a) Atenció personalitzada a les persones:
- En el carrer i en llocs públics i espais culturals i socials.
- Atenció en la consulta escrita a what's i telegram.
b) Atenció a les famílies i als seus fills i filles.
- Institut A. de Martí i Franquès
- Ateneu de Tarragona
c) Atenció a les associacions en vocalies o tasques estables:
- AESPAT
- Ateneu de Tarragona
- Apostolat de la Comunicació i de la Conversa (C@LCs)
d) Atenció a les federacions:
- AVF Segle XXI. Federació veïnal Segle XXI de Tarragona. Secretaria de comunicació i mediació.Des de 2019. Atenció mediadora comunitària des de 2000.
- Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS). Coordinació general des de 2001. Coordinació representant des de 2023.
e) Atenció a museus i biblioteques:
- Museu municipal de Cabacés, Caixa Fòrum i Museo El Port de Tarragona
- Biblioteques INS Martí Franquès, Biblioteca Pública i biblioteca Ateneu de Tarragona
- Participació activa amb presència i organització de tallers telemàtics dins de les Jornades estatals DIM EDU Global de professionals de l'ensenyament.
3.- Prioritats en el curs 2025-26.-
Qx = fonètic (Cupèl) escrit COOPPEL
Més relacionat amb el Cooppel
3.1.- Recollir anècdotes. Experiments personals, familiars i socials Qx TECA
3.2.- Recopilar Dianes d'Aprenentatge i Blancs del Record. Qx D@BR
3.3.- Elaborar veus, fotos i videoclics i narratives per a composar una videocreació divulgadora del Cooppel. Qx @RCS
3.4.- Investigar sobre com podem finançar el projecte docència Cooppel pel curs 2026-27. Qx LOGOS
Més interessat amb la salut personal i familiar. Incidència general.
3.5.- Investigar sobre els recursos en salut de cara a la presa de decisions pel gener 2026. Qx SALUT.-
Més implicació en la Mediació Comunitària
3.6.- Tarragona, ciutat i el Priorat. Qx MEDIACEPiT


