161.- COOPPEL + FÀCIL.- Funcionable, acceptable (aplicable), comprensible, interessable i legítimable (lúdica).-
Per petits hàbits és construeixen els grans talents.-
A.- EL RECORD NECESSITA DE LA COMPRENSIÓ DEL RECORD DISPONIBLE I SÓN NEURO NUSOS RELACIONALS ENTRE LA NOSTRA MENT, EL NOSTRE COS I EL NOSTRE ENTORN.
(1).- Balanç de la meva memòria activa d'investigació-acció iniciada públicamnet en 1976, però feta agenda pública en 1989.-
Entre 1976 i 1989 més de mig miler d'actes. Més de tres mil actes entre 1989 i 2025, més de 3000 alumnes observats entre 1982-2016 i ara més de dos mil alumnes en hora de tutoria amb atenció directa a 300 alumnes i un parell de centenars de famílies des de 2011 fins avui.
B.- PRINCIPIS CIENTÍFICS de la Cooppelúdia.-
(2).- Conceptes dels jocs Cooppel com actitud cooperativa (COOP) amb la pràctica d'entrenament lúdic (PEL) pel sentit del record en la vida.-
(3).- És un model sistèmic inclusiu format per tres nuclis, amb tres nexes internuclis i creador de nusos de record comprensiu.
(4).- Eina guia.-
Taxonomia de la Comprensió del Record Comprensible (Cooppel CRD) inspirada en la taxonomia de Bloom. Assoliment i sostenible. Són 10 TAL de taques que formen l'aspiració del CRD i que en la memòria tindrem el MAPA d'estratègies TALE de TaleNTS.-
Concluim amb els cinc àmbits la CRD (1), el tractament del record amb algoritmes i narratives sensibles (sensorineuronals) TR@NS (2), la Causa Cooppel per la Pau com a pla gestor (3), la conversa C@LCs (4) i Impulsor Cooppel (5)
(5).- Aspiracions: CRD : Propòsit i voluntat.-
Comprensió del Record Disponible en el present mirant cap el futur, pel sentit del futur. Propòsit d'ara i després veurem si es consolida en RCD.
(6).- Les TAL: Són tasques concretes.
Tasques de la taxonomia en aprendre amb autonomia els límits lúdicament. Saber fer preguntes com un infant que diu: per què això?
(7).- El TALE: Mapa efectiu de 10 TAL.-
Efectiu actual dels Talents, allò entrenat que és capaç de... (el TAL què, qual i com Efectiu) part activa, pràctica i pragmàtica versus de la CRD (explicació analítica, teòrica i reflexiva del TALE)
(8) - L'impulsor NTS (Neuro Trans Sensible).-
NTS:
Neuro impulsor motivador: tot 1, res 0 bipolaritat
Impulsor vital mental. Nucli (com l'ADN) dels Talents mentals: La Neuromobilització TR@NS Sensible amb tres principis: orientació lúdica de les dificultats i de l'aprenentatge (POL), voluntat organitzadora mental (xuls)(VO) i la relació afectiva (RA).
(9).- Dotze referents científics i autories que es fonamenta el pla Cooppel:
1.- L.KOHLBERG,
2.- E. KÜBLER ROS,
3.- DAS i NAGLIERI,
4.- Neurociència al dia (NC),
5.- Guions i eines Anàlisi Transaccional (AT),
6.- Recerca-Acció (Action Research) (R-A) i
7.- Pràctica Reflexiva (PR),
8.- Intel.ligència Lògica (IL),
9.- Intel·ligència Emocional (IE) i
10.- Intel·ligències Múltiples (IMUL),
11.- PNL, i
12.- L'argumentació comentativa sensible (Transcome(NTS)talista, de la meva tesi pròpia, postulant i inversa.(2004,2030)
(10).- Anem per feina: Crear nexes i nusos dels fenòmens mentals convertint-los en factors mentals de record (Fmr) que ens ajudin a entendre com funciona la nostra ment i com pot col·laborar amb mi amb les meves aspiracions.
C.- ANEM PER A TRENCAR EL GEL .
EL MAPA DELS DEU TALENTS (TAL+E+NTS), del model sistèmic inclusiu.
(11) LA TAXONOMIA
Iniciem la gestió de l'entrenament lúdic (GEL) natural mental com un infant de dos a quatre anys. La taxonomia Cooppel basada en la Taxonomia de Bloom en tres nuclis NTS.
CO.-
Consciència de la Cooppel i de la concentració en la visibilitat de la cova interior mental.
1.- Tancar els ulls, silenci íntim mental (SiM), Consciència de les Ones Cerebrals (OC) : en silenci identificar-les i denominar-les (SoC). Pentagrama de les OC. La cooperació dels dos HC i de les O.C.
2.- Silenci (SiM) i el control de la respiració (SiR). el valor del 478. Cooperació de la respiració i silenci en el control de l'ansietat i del cansament.
3.- Trencament del SiM, pensament lliure. Aprendre a fer preguntes per autonomia d'autoaprendre.
OP.-
Operar sobre els meus Processos mentals (OP). La meva ment és avui com un mòbil smartphone.-
4.- Descobrir els cinc fenòmens mentals (F3R) (FVR G0) (fer o furgo) 3 = VG0
TALs: 1.- El color del vestit quan ens hem acomiadat aquest matí amb el nostre familiar. 2.- Entrem a l'edifici de casa meva i al nostre pis, anem a la cuina. 3.- Que veus quan sents el nom d'una ciutat, 4.- Que veus quan sents el nom d'una cosa o d'un lloc (química, plàstic, carrer, parc, platja...) 5.- I el nom d'una persona estimada o famosa.
5.- Codificació per a operar millor en els meus processos mentals: quadrat, tres quadrats junts, ratlla, grafo de línies ondulades i el silenci.
6.- Iniciació als algoritmes, a les narratives i a les equacions mentals de com pensem, com ho podem expressar i millorar el record i la comprensió amb efectes en l'actitud, produccions i satisfacció sistèmica vital. f(@N)= f(N@)= CRD On N és verbal i @ és matemàtic. En això està la valoració dels APuNTS: paraules, frases, esquemes, colors, mapa, etc.
PEL
Processos emocionals lògics,
7.- Emocions i barreres al lliure pensament autoaprenent.
Identificar les emocions (PRTxAE) en els processos del record (R@N). Incloem els emocionals i l'Impulsor vital al Nº 4 anterior. Trencar el gel dels biaixos de l'autoexclusió. Identificar el teu guió. Consciència de les autobarreres i les barreres al Cooppel. Codificar les emocions amb un cercle O i la lletra el nom de l'emoció f(E (PRTA))
8.- Anem a buscar aliments per a convertir-los en coneixements: CAMPS:
Les tasques de caça, associació, mineria, pesca i sembrat mental.
- Caça.-
- Associació i famílies de paraules. Sinonimia. Antonimia
- Mineria.- Concentra-se i cercar en la memòria mental una paraula, concepte, significat.
- Pesca.- Tirar una pregunta i esperar la resposta o fer una altra activitat i la resposta mental ve de forma espontània.
- Sembrat.- Actua, pensar, llegir, etc i no veure els resultats immediats, en el temps es veuen els fruits
9.- Descobrir l'aplicació de la NTS com a estructura comú en els coneixements transversals:
La M@TGRAM la matemàtica aplicada en la gramàtica i la GR@MAT la gramàtica aplicada en la matemàtica. Estructures comuns.
10.- Entorn personal i àmbit relacional afectiu que pugui aplicar, visibilitzar, conversar i jugar creativament.-
Influències.-
Aplicació en el teu àmbit d'entorn relacional afectiu en tot el coneixement com si fossin aliments: M@T, GR@MAT. Generar @RCS i D@+Br.-
La identitat, participació i pertinença del Club Cooppel.


