136.- COOPPEL TESTS.- Les eines valoratives del protocol de la pràctica Cooppel.
EN CONSTRUCCIÓ Febrer-juny 2025
FULLA P.R. COOPPEL TESTS
Anàlisi dels perfils Cooppel de pronòstic mental i social.-
Model científic sistèmic inclusiu tracta la informació com un mòbil on la ment és com un joc de peces i fitxes imaginàries efectives, on els coneixements són com els aliments que s'han d'aconseguir, elaborar i servir en plats comunicatius que es poden entrenar amb jocs de taula i de tauler. Disponibles en resoldre problemes i conflictes reals i pràctics del dia a dia.
El codi F3R*R@N combina el llenguatge mental PASS (teoria de la intel·ligència PASS), el llenguatge algorítmic aplicant les formes mentals i les transnarratives en tots els nivells de la persona fins el més alt el sentit vital.
Segons estils d'aprenentatge: Pragmàtics, actius, reflexius i teòrics
"Decidir és aprendre i aprendre és decisió"
Índex:
1.- Com coobservar oportunitats?
2.- Valoració del protocol.-
3.- Perfils Cooppel segons la valoració del protocol.-
4.- Beneficis Cooppel.-
5.- Criteris i indicadors del model Sistèmic Relacional Cooppel.-
6.- Com construïm i fem difusió del projecte Cooppel Tests.-
7.- Utilitzem instruments d'avaluació formativa.-
8.- La Pràctica Reflexiva, la Recerca Acció i l'Aprenentatge Servei Comunitari ens legitima i la causa Cooppel és un dret universal.
9.- Fonts i referències.-
COOPPEL TESTS
1.- Com coobservar les oportunitats?
Amb el professorat, amb l'alumnat, amb les families, amb els estudiants de BAT i amb un mateix
Com em puc valorar les meves potencialitats en el procés emocional lògic (PEL) de la Comprensió del doble Record Disponible (CRD) pel sentit cooperatiu. (Cooppel)
Com cooperar en l'observació de les oportunitats pràctiques?
Tenim que precisar si estem preparats i com podem desenvolupar de forma positiva en l'aprenentatge de la pràctica Cooppel.
Cal considerar el triple tractament del record (motivacions transmobilitzadores, narratives i del sentit vital), el seu protocol dels set passos, amb el codi de les formes algorítmiques i narratives del record.
2.- Valoració del protocol.-
PREPARACIÓ
1.- Abans de l'inici de la pràctica Cooppel. Motivació, mòbils, qui ho proposa i qui ho decideix, competències prèvies.
- Agenda - Motxilla - Capacitat de treball individual com si estes a casa seva
Porta la feina a fer o sap preparar-la per a iniciar-la?
POSICIONAMENT MOTIVACIONAL I INFORMATIU.-
2.- La motivació i el desig.- Música, visualitzacions, frases motivadores, cançó, coherència amb el sentit vital. "Gimnàstica Cerebral".
Quin nivell de motivació, estat emocional disponible i ones cerebrals activades
3.- Les "entrades" de la informació.-
Pes de la prioritat en el record
ENTRENAMENT MENTAL
4.- Les formes de les tasques mentals:
1.- El silenci, 2.- La directiva mental (el dit), 3.- L'enfocament de l'atenció (lupa dels dos dits en rodona. 4.- Les formes mentals FVR i 5.- Els FiLS del pensament o corda (Formes en relació als impulsors siguin de sortida o biaixos, els Límits i els Sentiments (narrativa de les emocions Por-Ràbia- Tristesa- Alegria- ( PART.).
Pes de la importància del record
5.- Els algoritmes davant una situació concreta
ENTRENAMENT RETÒRIC
6.- Les narratives explicatives, expositives i justificatives (responsabilitat- Ètica) Oratòria
COLLITA I BENEFICIS
7.- La satisfacció en l'objecte i en l'objectiu de l'aprenentatge. Comprovació en la seguretat emocional i en la certesa lògica de l'èxit aconseguit). Proposta d'Entrenament Lúdic (PEL) amb xuls, targetes, fitxes, peces, etc. Cooppelfactoria. De cara al projecte federal.
3.- Perfils Cooppel segons la valoració del protocol.-
PERFILS COOPPEL
1.- Insuficiència en dur a terme les tasques per casa i l'estudi (organització, agenda).
2.- Comprometre's dia i hora el motiva a fer les tasques d'estudi.
3.- Assisteix i li costa dur a terme les tasques amb eficàcia.
4.- Fa consultes
5.- Cal comprovar si les tasques estan al dia entre el que fa al Cooppel i a casa. Adquireix uns hàbits constants tots els dies de la setmana.
4.- Beneficis Cooppel.-
Resultats: NAPS.-
(N) Notes sobre el rendiment acadèmic, competències universals (comunicació, creativitat i cooperació),
(A) Millora de l'Actitud davant l'aprenentatge,
(P) Les Produccions elaborades i
(S) Satisfacció en el procés i en les relacions (hàbits).
5.- Criteris i indicadors del model Sistèmic Relacional Cooppel.-
- Criteris i indicadors de millora en el factor "entrada"
- Criteris i indicadors en les sessions a l'hora de tutoria
- Criteris i indicadors a casa en les relacions familiars entre tot el personal
6.- Com construïm i fem difusió del projecte Cooppel Tests.-
La construcció i la difusió del Cooppel Tests:
La difusió dels progressos i les noves situacions es porten a terme en els tallers Cooppel de la RED DIM EDU de professorat en les trobades quasi mensuals de cada curs, en els tallers Cooppel setmanals dins del programa de suport a l'institut Martí i Franquès i en els tallers Cooppel de l'Ateneu de Tarragona. Entre altres converses i tallers Cooppel a arreu del territori.
En les jornades RED DIM EDU
- Coavaluació i autoavaluació
- Carpeta d'aprenentatges
- Compartir objectius i criteris d'avaluació
- Rúbriques
- Base d'Orientació
S'inclouen en el Fulla útil lliurable aplicable a la comprensió i conservació del record
- Fulla de la Pràctica Reflexiva Cooppel (Ferran, 2025) Collita pròpia. Cooppel Tests.
8.- La Pràctica Reflexiva, la Recerca Acció i l'Aprenentatge Servei Comunitari ens legitima i la causa Cooppel és un dret universal.
La PR Pràctica Reflexiva ens legitima a investigar de forma autònoma i en aprenentatge servei comunitari i autodidacta.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%A0ctica_reflexiva
9.- Fonts i referències.-
Avaluar per aprendre.
Més info:
https://natibergada.cat/avaluacio-competencial-i-instruments-avaluacio/