143.- ESTUDI COOPPEL DE CASOS 33.- Acollida i acompanyament de persones i de famílies. Casos CAPS.- El DUA, la IA i els ODS 2030.-
Contacteu.
Escrivint les 24 hores, contestem el més aviat possible.
What's Número +34 619 79 39 69
Causa Cooppel per la Pau 2030
Cooppel Casos 33: els CAPS.-
1.- Definició.-
1.1.- Com?
Dins de l'apropament, contacte, acollida i acompanyament de les persones, de les famílies, de les associacions, de les federacions, dels recursos com biblioteques, museus, centres de dia i residències assistides posem en marxa l'estratègia i les operacions de "Casos 33 CAPS" on es concreta les actuacions prioritàries amb el sensorineuronal tractament del record TR@NS.
1.2.- Com podem millorar el record i la comprensió?
A través dels nostres mòbils mentals del record, els algoritmes mentals i les seves narratives. Els diem 33 per la gestió del temps entre els 3 i els 33 minuts.
1.3.- Cal tenir clar les referències d'avaluació?
Les nostres pròpies, les de les nostres relacions i les de l'autoritat avaluadora. Cal tenir sempre present les referències d'avaluació siguin les metodologies acceptades, els seus processos i els resultats per l'autoritat corresponent.
Exemple:
En la diversitat de casos: judicial, seguretat, convivència, mediació, social, treball, consum, etc.
En el cas dels aprenentatges curriculars cal seguir les del professorat i la normativa curricular, en el cas d'oratòria aplicada a oposicions les marcades per la convocatòria i pels tribunals, en el cas de l'entrevista de treball les del perfil laboral i de la comissió de selecció, en el cas de voluntariat per la llengua les que orienta el Consorci de la Normalització Lingüística (CpNL), a més de considerar les aspiracions de les mateixes persones i de la capacitat de captació i inclusió del seu context.
2.- La nostra motivació.-
Feta la formació i estem adherits al projecte APLICA Solucions del curs 2023-24 de la Societat Catalana de Pedagogia- filial de l'Institut d'Estudis Catalans (SCP-IEC) centrat en els Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS 2030), en el Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA) i les perspectives immediates de la Intel·ligència Artificial (IA). Amb el nostre compromís d'aplicar-lo en els tres cursos 2023-24, 2024-25 i 2025-26.
3.- Com ho fem i els quatre tipus de casos.-Els "Casos 33 CAPS" és sobre una persona com a família, no com a un simple individu. O una persona dins d'una associació o d'un recurs. Pot ser personal o de grup sempre que aquest sigui estable.
Dels casos CAPS 33 tenim consultes i atenció (CA), Assistència a un projecte o estratègia i valoració del progrés (AV), Protecció i evolució (PE) i de Seguiment i inclusió (SI).
3.1.- Casos 33 de Consulta CA.-
Es fan consultes sobre drets humans, una opinió més, informació, orientació o assessorament turístic, educatiu, justícia, social, veïnal.
La federació AVF Segle XXI tenim assessorament tècnic de la Cambra de la Propietat Urbana de Tarragona.
Atenció individual o en petit grup, generalment família, junta directiva o comissió de treball.
Màxima confidencialitat.
3.2.- Casos 33 d'Assistència AV.-
En sessions de tallers, processos de mediació, espais Cooppel, en projectes Cooppel de programes de ràdio, etc. En gran grup o en grup mitjà.
Confidencialitat, informació reservada i discreció
3.3.- Casos 33 de Seguiment SI.-
En sessions de conversa espontània en el seguiment del grau d'inclusió en els programes, projectes o espais Cooppel. En gran grup o en grup mitjà.
Confidencialitat, informació reservada i discreció
3.4.- Casos 33 de Protecció PE.-
De moment tenim en marxa els casos de Protecció i Evolució (PE) són per a famílies i per a menors d'edat i centrat més en les competències bàsiques generals i en més concret de fills i filles alumnes d'ESO a la ciutat de Tarragona que estant dins del paraigües de la Mentoria Social o bé definits dins del mateix pla Cooppel. També hi han els lingüístics de les llengües oficials per a majors d'edat sota el paraigües de la FEPA o del CpNL per exemple.
Confidencialitat, informació reservada i discreció
4.- Dues fases de tots els casos CAPS.-
4.1.- Aproximació, contacte i acolliment.-
Contactem pels nostres mitjans o be gràcies a escoles, instituts, famílies, associacions, federacions o recursos. I concretem com actuarem de forma prioritària significativa. I iniciem l'acollida que es tracta de conèixer-se, compartir els valors i planificar unes converses o sessions. Les condicions es defineixen i es garanteix la confidencialitat, el tracte reservat i la discreció.
4.2.- Acompanyament i inclusió.-
Converses i sessions de 3 a 33 minuts durant tres setmanes fins a tres mesos.
Tres moments:
- Concentració o animació d'un minut a 11 minuts
- Tasques del TR@ANS d'un minut a 11 minuts
- Aplicació i comprovació d'un minuts a 11 minuts.
Es prioritza l'aprenentatge de les competències bàsiques segons concreta el referent avaluador. Sigui l'institut o el CpNL.
5.- Es parteix de la metodologia i del sistema d'ensenyament en situacions d'aprenentatge i els criteris d'avaluació del referent. Esmentat al principi en el punt 1.3.
Per a comprendre i tenint en compte el Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA) en les tres fases de representació i expressió així com el compromís, es poden dur a terme activitats i diversitats de formes per ajudar a comprendre i per a recordar així com a expressar però s'ha de tenir com a referent el sistema avaluador que es qui avalua i valora el progrés dels aprenentatges a nivell institucional sigui escola, institut o Consorsi pro Normalització Lingüística (CpNL).
Per tant es fa necessari tenir el mínim de coordinació amb la tutoria docent, el professorat especialista, els seus departaments d'especialitats com d'orientació educativa per a garantir els aprenentatges d'acord als referents avaluatius a tenir en compte de cara a dur estratègies d'aprenentatge d'acord al DUA i tot considerant el tractament del record mental TR@NS Cooppel.
Els fills i filles o personal associat o en rol d'alumnat cal que tingui clar aquest plantejament a l'inici del procés d'atenció del Cas, així la confidencialitat, la informació reservada i la discreció.
Per tant el subjecte de l'aprenentatge a de portar a les sessions CLAUS-33 o CLAM-33 o Converses en general els recursos font i de tasques que porten a l'aprenentatge i nosaltres ajudarem a entrar en un procés d'aprendre que porti a assolir les competències bàsiques d'acord al referent avaluador.
- CLAM-33 alumnat ciutat de Tarragona
https://dinament.blogspot.com/2025/03/142-club-cooppel-oferta-clam-33.html
- CLAUS-33 alumnat matriculat sols de l'Institut Martí Franquès
https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/2025/03/120-claus-33-projecte-de-suport-marc.html
5.1.- Faciliar atenció als pares i a les mares.-
En els casos que en l'alumnat de primària com d'ESO els pares i les mares vulguin ajudar a consultes del seus fills i filles a casa. Els facilitarem situacions de com poden motivar-los i com els poden ajudar sempre tenint en compte la metodologia i la seva avaluació de l'escola o de l'institut corresponent. Moltes vegades volem ensenyar com ens van ensenyar a nosaltres i això seria un error.
Les activitats en família en la llar com les activitats de l'entorn siguin esportives, culturals o socials o visites en família o en colla a museus, espais naturals, rurals o urbans o sales d'exposicions ajuden a motivar, facilitar i consolidar les competències bàsiques que promouen l'escola i/o l'institut.
6.- Duració del propòsit Casos 33 CAPS.-
Tota persona dins d'un Cas , pot perdre la seva condició si no en treu profit o si els seus pares decideixen finalitzar o per altres situacions en contra de la voluntat fa necessari suspendre o ajornar l'atenció.
Pel general un cas pot durar entre 3 setmanes a 3 mesos, i seguiment des de 3 mesos a 3 anys.
7.- Agraïments.-
Al personal inspector jubilat en Martí Teixidor i na Neus Lorenzo i en activa na Rosa Maria Codines.
A l'equip directiu, al professorat i personal de l'institut Martí i Franquès. I als estudiants de BAT en estada a empresa al Cooppel des de 2012.
A les juntes directives de les federacions: veïnal Segle XXI de Tarragona, Federació d'Ateneus de Catalunya (FAC) i Federació Catalana de Voluntariat Social, A les associacions Ateneu de Tarragona, SCP-IEC i AESPAT.
Als estudiants universitaris de pràctiques de pedagogia i psicologia de les universitats UNIR, UOC i URV i a les seves tutories i coordinacions internes.
En especial a la pedagoga de la URV na Nàdia Nieto segon premi de pedagogia de Catalunya COPEC, 2023 sobre el Cooppel i els seus beneficis
- Nadia Mariana Nieto Sabio de la Universitat Rovira i Virgili (URV), amb el TFG “Estudio de los Beneficios Psicosociales del COOPPEL en Adolescentes”, tutoritzat per Marta Camarero.
- Tutoria d'acollida. Drets d'autor del Cooppel: J.M. Ferran i Torrent 2017 i 2025
https://www.pedagogs.cat/reg/ca/5777
A totes aquelles persones que permeten que els resultats de la Causa Cooppel per la Pau sigui possible en benefici de la comunitat.
Índex dels Fons de 25 Blocs d'Investigació de la Causa Cooppel per la Pau, 2030
https://cooppelfbi.blogspot.com/
ÍNDEX FBI 25
EN CONSTRUCCIÓ