144.- PROTOCOL COOPPEL 30. Protocol, ComBas Trans i el mètode Marcet aplicat en la comprensió i la conservació del record disponible.-

 


Ja tenim el full de ruta informe PARÍS 2030

Protocol Cooppel, les cinc ComBas Trans i el mètode Marcet aplicat en la comprensió i en la conservació del record disponible.-

1.- Tesi postulant: 

Comprensió del Record Disponible pel sentit cooperatiu i per la pau amb el tractament TR@NS, de les competències bàsiques  (ComBas) transversals. 

2.- Tractament del record mental.- 

TR@NS és el tractament del record amb el codi d'algoritmes mentals i de les narratives trans neurosensorials del record.

3.- Compromís.- 

Concebit el dia de sant Josep, 19-03- 25 per a estudiar, investigar, promoure, permetre i protegir i posat en marxa avui 20-03-25.-

 https://cooppeltalents.blogspot.com/2025/03/65-practica-cooppel-i-metode-marcet-de.html


ÍNDEX.- 

1.- El protocol Cooppel per la Pau

2.- Les cinc ComBas Trans Cooppel

3.- Construcció de les Matrix d'avaluació 

4.- Aplicació del mètode Marcet en 11 passos

5.- Perspectiva de creació de la fundació i de la federació d'escoles mentals i de clubs Cooppel del record per la pau.


INICIEM.- 

1.- Com? Protocol Cooppel i la creació de guions, perfis, patrons i la descoberta d'estils de vida personals, familiars, etc.

PROTOCOL COOPPEL CASOS PLUS.- 

Fem difusió en la RED DIM EDU i ho desenvolupament a l'institut Martí Franquès i a l'Ateneu de Tarragona.

https://ponentcooppel.blogspot.com/2025/03/43-taller-podemos-aplicar-el-metodo.html

Com esdevenir un cas PLUS protegit Cooppel en el marc de mentoria social Cooppel:

1.- Identificar a una persona menor d'edat que pot ser candidata a ser cas PLUS. Interès personal i de la seva família. Competències en el rendiment acadèmic, social, cultural, etc. Inscripcions al Club Federal Cooppel on el record és com una activitat esportiva mental. Aproximació i contacte.

2.-  Acord compartit de la persona i la seva família, amb implicació del pare i de la mare. Conscient tota la família. Participació inicial en les cinc ComBasTrans de la família. Període d'acollida. Converses i tallers de les cinc ComBasTrans (CBT) en família. Acollida.

3.- Avaluació i valoració inicial i compromís (Cooppel Matrix). Un mes de prova. Iniciem l'acompanyament. 

4.- Posta en marxa de tallers Cooppel de competències transversals bàsiques de la pràctica Cooppel i del pla dels 11 passos del mètode Marcet. Acompanyament consentit i acceptat amb complicitat mútua. Acompanyament complet.

5.- Avaluació i valoració final. Escolta activa i nous propòsits i aspiracions.


2.- Quines?. ComBas Trans Cooppel: Les competències bàsiques transversals Cooppel.

Les competències bàsiques transversals

https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/educacio-basica/les-competencies-transversals/

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/wp-content/uploads/usu2072/2023/07/Compete%CC%80ncies_CPSAA.pdf

Les cinc ComBas Trans Cooppel

Les cinc competències bàsiques transversals de la pràctica Cooppel.-

TO març- agost 2025.-

Tàctiques i Operacions març-juny 2025.- Juliol i agost 2025.-

Identificar Dianes d'Aprenentatge, dissenyar l'Audiovisual Cooppel 25 i selecció de persones.-

Seleccionar tres alumnes TGN i dos de KBC per exemple aplicar els 11 passos , la pràctica Cooppel amb les seves cinc competències bàsiques amb les seves estratègies i el seu entrenament..

Posicionaments actius PEDM (Posicionaments amb Entrenament Decisori en Mapes de la Ment).- PÓLVORA COOPPEL.-

VO

1.- (CO)  Concentració mental, el silenci mental i la respiració. Posicionament físic, emocional i mental. Tècnica 378, etc. 

2.- (OP) Observar les Ones Cerebrals (O.C.) i els Graus Afectius Motivants Efectius Sensorineuronals (GAMES) i operar els processos mentals ( processos emocionals lògics PEL). Posicionament emocional i lògic. El pentarecordgrama i el trirecordgrama. Els guions FiLMS, els relats C@MPS, els discursos relacionals BiP (HPC-CAS-PAL-BiM-COL) i els estils. La constru

3.- (PEL) Potenciar l'exercici creatiu i comunicatiu dels algoritmes mentals i de les narratives en el tractament del record TR@NS.  La lògica del llenguatge del record RECORD@L, el codi mental F3RR@N. L'autodiagnòstic competencial ADON@R-SE. 

RA

4.- Entorn relacional i motivació personal, familiar i social. Constituir de grups i equips cooperatius. Clubs Cooppel de famílies i colles.

VO

5.- Creació de la  ludofactoria F@RS de jocs Cooppel per a la Comprensió del Record Disponible gràcies a la seva conservació.

https://cooppeltalents.blogspot.com/2025/03/64-que-es-una-practica-cooppel-i-que-no.html

3.- Construcció de les Matrix d'avaluació 

Tractament per matrius i per rúbriques de les cinc ComBas Trans i presa de decisions d'empoderament.

Inicial, seguiment i final de l'estació de creixement personal i familiar.

L'aplicació del sistema Matrix en un jugador concret depèn del seu nivell actual, de les seves necessitats i dels seus objectius. Aquí tens un resum de com es pot aplicar aquest sistema a un jugador en formació:

1. Avaluació inicial

Quan un jugador entra en el programa Marcet, se li fa una avaluació inicial basada en:

  • Habilitats tècniques (control, passada, xut, regat)
  • Intel·ligència tàctica (posicionament, lectura del joc, presa de decisions)
  • Condició física (resistència, velocitat, força)
  • Aspectes psicològics (concentració, confiança, gestió de la pressió)

A partir d’aquestes dades, es genera un informe personalitzat amb les seves fortaleses i àrees de millora.

2. Disseny del pla de treball

Amb la informació de l’informe Matrix, es crea un pla d’entrenament específic per potenciar les habilitats del jugador. Aquest pla pot incloure:

  • Exercicis individuals per millorar la tècnica.
  • Simulacions tàctiques per desenvolupar la presa de decisions.
  • Entrenaments físics adaptats a la seva posició en el camp.
  • Sessions de coaching mental per millorar la confiança i la concentració.

3. Seguiment i evolució

  • El Matrix es va actualitzant periòdicament per veure l’evolució del jugador.
  • S’analitzen les dades de cada entrenament i partit per fer ajustos al seu pla de desenvolupament.
  • Es comparen els seus progressos amb estàndards professionals per veure si està en el camí correcte.

4. Projecció cap a l’alt rendiment

  • Quan el jugador arriba a un bon nivell, se li pot oferir competir en tornejos internacionals i fer proves en clubs professionals.
  • L’objectiu final és preparar-lo per tenir oportunitats en equips d’alt nivell.

Si tens en ment un jugador específic o vols saber com podria encaixar en aquest sistema, digue’m més detalls sobre el seu perfil i t’ajudo a analitzar-ho! 🚀⚽


4.- Aplicació del mètode Marcet i els 11 passos. Es podria incorporar el protocol Cooppel per la Pau a l'escola de futbol de la fundació Marcet. Donem a conèixer el valor de la fundació Marcet i la gran tasca que porten a terme a Barcelona

El Mètode Marcet es basa en 11 passos dissenyats per oferir una formació integral als futbolistes. Aquests passos cobreixen tots els aspectes necessaris per al desenvolupament d'un jugador d'alt rendiment, tant dins com fora del camp. Aquí els tens:

1. Avaluació inicial personalitzada amb el Matrix Cooppel i la resta de criteris i indicadors N@RPS: Nota rendiment acadèmic i competencial, actitud a aprendre, relacional, produccions i satisfacció)

Cada jugadora és analitzada individualment mitjançant el sistema Matrix, que avalua les seves habilitats tècniques, tàctiques, físiques i psicològiques per determinar el seu punt de partida. En relació a les cinc ComBasTrans Cooppel.

2. Disseny del pla de treball personalitzat o pla PLUS.-

A partir dels resultats de l'avaluació, es crea un pla d'entrenament individualitzat, adaptat a les necessitats de la jugadora i alineada amb els seus objectius de ciutadania, aspiracions, culturals socials o esportius.

3. Treball tècnic especialitzat

Es fan entrenaments enfocats en la millora de la tècnica individual: control de la concentració i de les Ones i Graus, recordar, comprendre , domini de la codificació F3RR@N, aplicació dels algoritmes mentals, creació de narratives, etc. Analitzar i avaluar. Creació i cooperació.

Amb la ment el que en l'esport és en el control de pilota, passada, xut, regat i conducció, sempre aplicats a situacions reals de joc.

4. Intel·ligència tàctica i presa de decisions

Les persones  jugadores aprenen a entendre el joc mental del Record  i a prendre decisions ràpides mitjançant entrenaments tàctics i situacions pràctiques simulades.

5. Desenvolupament físic i nutrició

Les persones jugadores tenen un pla PLUS segons les seves capacitats, necessitats i interessos. En família a nivell físic, nutricional, espais, hàbits a casa, etc.

Cada jugador segueix un pla físic específic, adaptat a la seva edat i posició, complementat amb una alimentació adequada per maximitzar el rendiment.

6. Preparació psicològica i coaching mental

Es treballa l’aspecte mental : concentració, gestió de l’estrès, motivació i confiança, elements clau per a l'optimització mental.

7. Tecnologies aplicades al rendiment

S’utilitzen eines com l’anàlisi de vídeo, fotografies, veus gravades personals o converses, apunts, produccions, etc

En l'esport s'usa el GPS i simuladors per avaluar el rendiment i optimitzar els entrenaments de manera científica. Cal desenvolupar un programa creatiu informàtic de suport al Cooppel.

8. Competició d’alt nivell

Les persones jugadores participen en trobades, jocs, partides i partits Cooppel

A nivell esportiu. Els jugadors participen en tornejos internacionals i partits contra equips d’elit per posar en pràctica el que han après en situacions reals de competició.

9. Assessorament acadèmic i idiomes

Les persones jugadores ho apliquen a les competències bàsiques transversals i de les matèries, al domini de les llengües cooficials i estrangeres. 

La formació no es limita al futbol: es proporciona suport acadèmic i es fomenta l’aprenentatge d’idiomes, preparant els jugadors per un futur dins i fora del futbol.

10. Oportunitats en l'educació i en les decisions d'orientació professional:

ESO- Postobligatori- Cicles Superiors i la Universitat.

Horari curricular i horari extraescolar i d'activitats complementàries i d'oci

en el futbol professional

Quan un jugador està preparat, el mètode Marcet li ofereix oportunitats de fer proves en clubs professionals i entrar en el món del futbol d’alt rendiment.

11. Seguiment i suport continu

Fins i tot després d’acabar el programa, els jugadors reben seguiment i assessorament per ajudar-los a avançar en la seva trajectòria personal, formativa i professionalitzadora.

carrera esportiva.

Aquest mètode és utilitzat per molts jugadors que volen arribar al màxim nivell. Vols saber com s'aplica a un cas concret o més detalls d'algun pas? ⚽🔥

5.- Perspectiva de creació de la fundació Cooppel per la Pau, amb la federació d'escoles mentals i clubs Cooppel del record per la pau, a arreu de tot el món.

Som persones jugadores cooperadores Cooppel, amb rols d'assistència, oradores, consultores, entrenadores, investigadores


Entrades populars