165.- La TESIS. La Tesi de la Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS.-

01 de gener de 2026- 31 de desembre de 2030. Cinc anys complets

Pacificar les nostres ments, democratitzar la nostra cultura, igualtat i justícia entre totes les persones


1.- Som persones amb accions i aspiracions úniques.- 

És una tesi, és la  nostra TESIS

- Estima per les persones i els seus compromisos

- Familiar en la seva implantació i valor de proximitat.

- Rellevant i importància en la vida de les persones i del seu significat. 

- Diferent i original a altres plantejaments, som únics.

2.- Definició.-

TESIS: La Tesi Estratègica Servei Inversa Solidària de la Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS.

Basada en el Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA) i en les aspiracions dels Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS).

GARANTIES DE LA PRÀCTICA COOPPEL.- 

Garantia de consentiment i de confidencialitat. Accesible a totes les persones, adquirible, és econòmicament gratuït, per dret ha de ser accessible, ha de facilitar la resposta immediata conscient i novedosa, en tot moment, respectar la sensibilitat al rebuig amb plantejaments sistèmics inclusius  

3.- Trets diferencials i rellevants.-

Tesi: recerca de conclusions científiques evidenciables a partir de la pràctica Cooppel.

Trets diferencials.- 

- Estratègica: centrada en processos mentals i socials com culturals. Prioritàriament processos emocionals lògics (PEL). Lliure.-

- Servei: Accès gratuït, útil per a la ciutadania, lluita contra l'autoexclusió i l'estigma- 

- Inversa: al final el que compta í valora és la mateixa ciutadania

- Solidària: adherits als interessos i necessitats de la comunitat, altruisme.

Trets destacats.-

- Postulant: l'important és aconseguir permisos i protecció per a la seva difusió amb cost zero euros.

- Pràctica Reflexiva

https://formacion.intef.es/tutorizados_2013_2019/pluginfile.php/112434/mod_resource/content/1/Que%20es%20la%20Pr%C3%A1ctica%20Reflexiva.pdf

- Mediació comunitària. Visió sistèmica relacional.

- Action Research

La investigació-acció (Action Research) és unametodologia que combina la reflexió crítica amb lacció per resoldre problemes pràctics i generar coneixement en contextos reals, especialment en educació i ciències socials, on els mateixos professionals (docents, treballadors socials) investiguen la seva pràctica per millorar-la, identificant problemes, implementant estratègies i avaluant resultats de forma cíclica per aconseguir un canvi positiu i sostenible. 

4.- Referents i fonts científiques

4.1.- Neurociència .Pòlvora i Dinamita Cooppel

La neurociència és unadisciplina científica multidisciplinària que estudia el sistema nerviós, incloent el cervell, la medul·la espinal i els nervis, per comprendre com funcionen per produir pensaments, emocions, conductes i funcions corporals bàsiques, des del nivell molecular (neurones i neurotransmissors) fins al conductual i cognitiu. Utilitza eines avançades com la neuroimatge Ressonància Magnètica Funcional ) , la genètica i la computació per desentranyar els misteris de la cognició, l'aprenentatge, la memòria i els trastorns neurològics, connectant la biologia amb la psicologia humana.  
Components Clau d´Estudi
  • Estructura i Funció: 
    Analitza l'anatomia del cervell i com interactuen les parts. 
  • Neurones i Sinapsi : 
    Investiga la comunicació entre neurones a través de neurotransmissors (dopamina, serotonina). 
  • Sistemes Nerviosos: 
    Estudia el Sistema Nerviós Central (SNC) i Perifèric (SNP), i les divisions (autònom i somàtic). 
  • Neurociència Cognitiva: 
    S'enfoca a les bases neurals de la cognició, percepció i consciència. 
Branques i Aplicacions
  • Neurociència Cognitiva: 
    Relaciona el cervell amb processos psicològics com ara la presa de decisions i l'aprenentatge. 
  • Neurobiologia Molecular: 
    Estudia receptors i neurotransmissors a nivell químic. 
  • Neurociència Computacional: 
    Fes servir models matemàtics per entendre el processament de la informació. 
  • Aplicacions: 
    Ajuda a entendre l'aprenentatge, la meditació, la neuroplasticitat i les malalties neurològiques i psiquiàtriques. 
Tecnologies i Metodologies
  • Neuroimatge (fMRI): Permet veure el cervell en acció. 
  • Estudis Genètics i Electrofisiològics: Per entendre la base biològica de la conducta. 
  • Psicologia Cognitiva: Sintegra per estudiar la ment i la conducta. 

4.2- Els principis Pòlvora de la Causa Cooppel.-

- Principis Pòlvora:

POL, Pràctica o posicionament orientat lúdicament per projectes d'organització lliure. Aprendre jugant i inventant jocs Cooppel. Moure les peces.

VO, Voluntat Organitzativa (mental), creació de xuls i peces de jocs.

RA. Relació Afectiva entre les persones jugadores.


4.3.- Marc teòric referent la DINAMITA de la Causa Cooppel per la Pau:

Dilemes Kohlberg  i dol Kubler Ross.

Intel·ligència del PASS de C. Timoneda i Imaginació de Kieran Egan

Neurociència i perspectives amb la Intel·ligència Artificial (IA).

AT: Anàlisi Transaccional: guions, impulsors i funcionament de les transaccions. Interessants tots els instruments de l'AT. (AESPAT)

Mètode Cooppel és el model inclós en la Pràctica Reflexiva (PR) i en la Investigació-Acció (I-A)

Intel·ligències Múltiples, la Intel·ligència Lògica i la Intel·ligència Emocional

Tècniques de la PNL i altres

Argumentació transcomentalista pròpia Ferran jm.


4.4.- Què vol dir "Cooppel":

Marca funcional i nominal, no registrada a nivell oficial.

Cooppel: 

Cooperació pel sentit pacificador del record i de la seva comprensió en la formació mental a partir dels records i de la comprensió. (Comprensió del Record Disponible- CRD).




5.- Proposicions, enunciats o tesis:

5.1.- Tres principis actius i efectius.-

La pràctica és més efectiva i sostenible si es motiva i s'entrena en voluntats organitzades (VO), si es faciliten espais més estimuladors (POL) i es creen aspiracions compartides en relacions afectives (RA). Acròstic PÒLVOLRA.

5.2.- I tenim a la mà les cinc tàctiques TAL per exercir (E) la NTS   Acròstic TALeNTS

Les cinc tàctiques que tenim a la mà, són representades pels cinc dits (metàfora):

- TR@NS. Tractament del record amb algoritmes i narratives. Les equacions mentals. Dit gros.

- Causa. Motivació amb objectis. La difusió. Donar-se a conèixer. Dit índex.

- Conversa C@LCS. Activa, legítima, corresonsable i sinodable. Dit cor.

- CRD. La Comprensió del Record Disponible. Dit de l'anell o del record del compromís.

- Impulsos i iniciatives solidàries. Idees líquides que poden consolidar. Organitzar espais, aprendre la ludopràctica i projectes compartits. Dit petit.

El dit gros (TR@NS) pot tocar a cada dit, els cinc dits poden fer pinya. 

Cada dit té la seva funció i representen la direcció de la codificació, primer decidir i planificar, concentrar l'atenció i gestionar els formats imaginatius de la creativitat: FVR G0


Per a més informació i sense cap compromís pots escriure les 24 hores i et responem el més aviat possible a info@cooppel.org 

Entrades populars