165.- La TESIS. La Tesi de la Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS.-
01 de gener de 2026- 31 de desembre de 2030. Cinc anys complets
Pacificar les nostres ments, democratitzar la nostra cultura, igualtat i justícia entre totes les persones
1.- Som persones amb accions i aspiracions úniques.-
És una tesi, és la nostra TESIS
- Estima per les persones i els seus compromisos
- Familiar en la seva implantació i valor de proximitat.
- Rellevant i importància en la vida de les persones i del seu significat.
- Diferent i original a altres plantejaments, som únics.
2.- Definició.-
TESIS: La Tesi Estratègica Servei Inversa Solidària de la Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS.
Basada en el Disseny Universal dels Aprenentatges (DUA) i en les aspiracions dels Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS).
GARANTIES DE LA PRÀCTICA COOPPEL.-
Garantia de consentiment i de confidencialitat. Accesible a totes les persones, adquirible, és econòmicament gratuït, per dret ha de ser accessible, ha de facilitar la resposta immediata conscient i novedosa, en tot moment, respectar la sensibilitat al rebuig amb plantejaments sistèmics inclusius
3.- Trets diferencials i rellevants.-
Tesi: recerca de conclusions científiques evidenciables a partir de la pràctica Cooppel.
Trets diferencials.-
- Estratègica: centrada en processos mentals i socials com culturals. Prioritàriament processos emocionals lògics (PEL). Lliure.-
- Servei: Accès gratuït, útil per a la ciutadania, lluita contra l'autoexclusió i l'estigma-
- Inversa: al final el que compta í valora és la mateixa ciutadania
- Solidària: adherits als interessos i necessitats de la comunitat, altruisme.
Trets destacats.-
- Postulant: l'important és aconseguir permisos i protecció per a la seva difusió amb cost zero euros.
- Pràctica Reflexiva
- Mediació comunitària. Visió sistèmica relacional.
- Action Research
La investigació-acció (Action Research) és unametodologia que combina la reflexió crítica amb lacció per resoldre problemes pràctics i generar coneixement en contextos reals, especialment en educació i ciències socials, on els mateixos professionals (docents, treballadors socials) investiguen la seva pràctica per millorar-la, identificant problemes, implementant estratègies i avaluant resultats de forma cíclica per aconseguir un canvi positiu i sostenible.
4.- Referents i fonts científiques
4.1.- Neurociència .Pòlvora i Dinamita Cooppel
- Analitza l'anatomia del cervell i com interactuen les parts.
- Investiga la comunicació entre neurones a través de neurotransmissors (dopamina, serotonina).
- Estudia el Sistema Nerviós Central (SNC) i Perifèric (SNP), i les divisions (autònom i somàtic).
- S'enfoca a les bases neurals de la cognició, percepció i consciència.
- Relaciona el cervell amb processos psicològics com ara la presa de decisions i l'aprenentatge.
- Estudia receptors i neurotransmissors a nivell químic.
- Fes servir models matemàtics per entendre el processament de la informació.
- Ajuda a entendre l'aprenentatge, la meditació, la neuroplasticitat i les malalties neurològiques i psiquiàtriques.
- Neuroimatge (fMRI): Permet veure el cervell en acció.
- Estudis Genètics i Electrofisiològics: Per entendre la base biològica de la conducta.
- Psicologia Cognitiva: Sintegra per estudiar la ment i la conducta.
4.2- Els principis Pòlvora de la Causa Cooppel.-
- Principis Pòlvora:
POL, Pràctica o posicionament orientat lúdicament per projectes d'organització lliure. Aprendre jugant i inventant jocs Cooppel. Moure les peces.
VO, Voluntat Organitzativa (mental), creació de xuls i peces de jocs.
RA. Relació Afectiva entre les persones jugadores.
4.3.- Marc teòric referent la DINAMITA de la Causa Cooppel per la Pau:
Dilemes Kohlberg i dol Kubler Ross.
Intel·ligència del PASS de C. Timoneda i Imaginació de Kieran Egan
Neurociència i perspectives amb la Intel·ligència Artificial (IA).
AT: Anàlisi Transaccional: guions, impulsors i funcionament de les transaccions. Interessants tots els instruments de l'AT. (AESPAT)
Mètode Cooppel és el model inclós en la Pràctica Reflexiva (PR) i en la Investigació-Acció (I-A)
Intel·ligències Múltiples, la Intel·ligència Lògica i la Intel·ligència Emocional
Tècniques de la PNL i altres
Argumentació transcomentalista pròpia Ferran jm.
4.4.- Què vol dir "Cooppel":
Marca funcional i nominal, no registrada a nivell oficial.
Cooppel:
Cooperació pel sentit pacificador del record i de la seva comprensió en la formació mental a partir dels records i de la comprensió. (Comprensió del Record Disponible- CRD).
5.- Proposicions, enunciats o tesis:
5.1.- Tres principis actius i efectius.-
La pràctica és més efectiva i sostenible si es motiva i s'entrena en voluntats organitzades (VO), si es faciliten espais més estimuladors (POL) i es creen aspiracions compartides en relacions afectives (RA). Acròstic PÒLVOLRA.
5.2.- I tenim a la mà les cinc tàctiques TAL per exercir (E) la NTS Acròstic TALeNTS
Les cinc tàctiques que tenim a la mà, són representades pels cinc dits (metàfora):
- TR@NS. Tractament del record amb algoritmes i narratives. Les equacions mentals. Dit gros.
- Causa. Motivació amb objectis. La difusió. Donar-se a conèixer. Dit índex.
- Conversa C@LCS. Activa, legítima, corresonsable i sinodable. Dit cor.
- CRD. La Comprensió del Record Disponible. Dit de l'anell o del record del compromís.
- Impulsos i iniciatives solidàries. Idees líquides que poden consolidar. Organitzar espais, aprendre la ludopràctica i projectes compartits. Dit petit.
El dit gros (TR@NS) pot tocar a cada dit, els cinc dits poden fer pinya.
Cada dit té la seva funció i representen la direcció de la codificació, primer decidir i planificar, concentrar l'atenció i gestionar els formats imaginatius de la creativitat: FVR G0
Per a més informació i sense cap compromís pots escriure les 24 hores i et responem el més aviat possible a info@cooppel.org


