166.- Qüestionari (QX) NADAL 25.- Pla investigador de la CRD Comprensió del Record Disponible 2026-30.-
Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS
Pla investigador de la TESIS
Qüestionari (Qx) COOPPEL
NADAL 25 25-12-25
NADAL 25: Neuro Auto-Avaluador de les Disponibilitats d'Aprenentatge Lúdic amb tàctiques mentals TAL exercita NTS (TALeNTS) 25 proves mínimes
I.- Justificació científica del qüestionari QxNADAL 25
1.- Referents.-
Mirada mental quàntica inspirada en les aportacions dels criteris de L. Kohlberg, dels processos de dol d' E. Kubler Ross, dels indicadors de la teoria de la intel·ligencia del PASS (test DNCAS), dels indicadors de les narratives de la imaginació de Kieran Egan, de la mirada de la Neurociència i de la visió Quantica i de la Intel·ligència Artificial, dels instruments de l'Anàlisi Transaccional (AT), de les metodologies de la Investigació-Acció (I-A) o Action Research i de la Pràctica Reflexiva Internacional (PRI), de les Inteligències Múltiples, Emocional i Lògica (MEL), les tècniques de la Programació Neurolingüística( PNL) i l'Argumentació Transcomentstalista de J.M. Ferran (collita pròpia). I l'experiència en la Quality Rights- OMS de els Nacionals Unides i d'Obertament.
2.- Experiència en projectes, programes i plans des de 1976.
3.- Participació en projectes en formació de formadors del Departament d'educació i dels ICE de la UPC, URV i UB. Des de 1985 fins 2015.
II.- Proves.-
1.- Concepte.-
Qüestionari.- Qx NADAL 25 25-12-25
2.- Finalitat.-
Valorar i millorar el record i la comprensió en els aprenentatges de la vida.
3.- Per a totes les edats.-
En edats entre 0 i 11 anys hi ha unes proves adaptades entre l'observació, anàlisi i intervenció (OASiS)
A partir de 10 anys fins a 100 anys apliquem aquestes NADAL-25
4.- Valoració de les proves.-
Valoració 1234 prioritat 5678 importància
Edat pare/mare persona Data naixement
5.- Relació de proves i del temps.-
Temps un minut per prova
Relció de proves:
2+5+12+2+5 26 proves 26 minutsValoració Global: 26 minuts
Total curs 52 minuts
6.- Relació de les proves, temps i moments per a dur-les a terme.-
A.- Contactar i acollir. Diari. Dos minuts. Dues tasques.B.- Acolliment. Diari. Cinc minuts. Cinc tasques.C.- Acompanyament. Setmanal. Dotze minuts. Dotze tasques.D.- Efectes. Setmanal en grup. En qualsevol moment o situació personal. Dos minuts. Dues tasques.E.- Beneficis. Al primer mes i al tercer trimestre. En entrevista. Cinc minuts. Cinc tasques.F.- Impacte. Valoració global 2-5-12-2-5
Desenvolupament de les proves i els nous hàbits.-
A.- CONTACTE.- Dos preguntes de contacte-acolliment.- Diari. Dos minuts
1.- Creus que exercitar, entrenar ...tàctiques mentals com si fossin un joc pot millorar el teu aprenentatge?
2.- Tens curiositat en aprendre tàctiques mentals per a millorar la teva capacitat de record i de comprensió.
B.- ACOLLIMENT.- Cinc exercicis d'acolliment. Diari. Cinc minuts i quan la situació ho requereix.-
1.- Silenci, respiració i trencament del silenci
2.- La neuromobilització conscient: identificar fenòmens de la imagin-audició i gestionar formats
3.- Observar objectes o escenes i formatejar
4.- Exemples aplicatius NTS de matemàtiques i de coneixements
5.- Identificar dianes d'aprenentatge i crear blans estels de record.
C.- ACOMPANYAMENT.- Dotze exercicis d'acompanyament. Setmanals. Dotze minuts.
Són cinc les activitats funcionals del model sistèmic inclusiu TAL: com tracto el record (TR@NS) impacte en la causa (Qx), la conversa (C@LCs), la comprensió (CRD) i les decisions preses (CiS).
DUA
a) Ens preparem mentalment per al DUA.-
1.- Posicionament en silenci, respiració i relaxació.
2.- Trencament espontani del silenci.
3.- Trencament autogestionat del trencament del silenci. La construcció de preguntes i oberts a cercar respostes i solucions.
b) Representació.-
4.- Identificar fenòmens IE x FVR G0. Recordar un detall d'una persona, a partir d'un concepto com reacciono, entro en la llar, etc.
5.- Codificació gràfica del fenòmens en formats mentals.
6.- Transcripció de les activitats en codis
7.- Jugar de forma espontànea en els codis i en les activitats
c) Expressió.-
8.- De l'activitat i del seu algoritme o narrativa o les dues.
9.- Descripció del procés emocional lògic (PEL) dels codis i dels coneixements: C@MPS
10.- Aplicació dels codis
11.- Enriquiment relacional i espais rics en motivació o promoció i sostenibilitat de les iniciatives
d) Compromís.-
12.- Estil de vida, identitat, pertinença i participació
D.- EFECTES.-
Dos efectes mentals, en qualsevol moment. Valoració setmanal. Dos minuts.
1.- Millora del record i de la comprensió
2.- Més concreció en les decisions personals
E.- BENEFICIS.-
Cinc beneficis de la pràctica Cooppel al finalitzar un mes i als tres mesos. Entrevista CESEC. Cinc minuts com a mínim. Màxim 25 minuts
- Educatiu: Rendiment acadèmic.
- Ètic: Actitud i satisfacció en els propis principis
- Cultural: producció i creació solidària.
- Social: relacions i valors: seguretat, salut, justícia, protecció, prevenció...
- Comunitari: mediació comunitària i social
F.- IMPACTE.-
L'impacte en l'entorn proper i llunyà solidari.- Al final de curs. Mínim 27 minuts. Màxim depen si fem una taula rodona o acte de compartir iniciatives que pot durar en total (25+12+25= 62 minuts).
L'ambient, entorn, espai junt amb la competència pràctica Cooppel i la cooperació d'aspiracions: Espai+Cooppel+Aspiracions compartides.
III.- Valoració dels resultats i interpretació,.
Es valora per cada prova la importància (I) entre 5-6-7-8 de menys a més i la prioritat (P) 1-2-3-4. Entre les proves es suma les de I i per altra costat les P i es calcula la mitja. El superior a 0,5 i el mateix 0,5, es valora el següent. Així 6,3 seria 6 i 6,5 seria 7.
Després es suma en la global. I es fa el càlcul total PI.
IV.- Aclariments.-
Aquest qüestionari, format per TAL amb exercici NTS és una prova diacrònica, sistèmica i inclusiva. L'eina de companyia que cada persona ha de construir la seva i saber posar en comú.
V.- Estem en fase experimental.-
Entre gener i maig de 2026 anirem presisant les proves, el temps de cadascuna per criteris de pragmaticitat, acció, reflexió i teorització pacificadora.


